Auro-3D.

RAF1977

Banned
Aaa , to chodzi o wydania filmów dla kin. No właśnie coś mi nie pasowało, bo bardzo dużo filmów w tym barco auro 11.1
Jak weszły te nowe amplitunery z auro na pokładzie, to może wydadzą wiecej filmów w auro na płytach, bo tych wydań kinowych jest dużo.

No sa dwie opcje 11.1 albo 7+4 albo 5+4+1+1 czyli z centralnym górnym, tak jak napisałem.
A skoro barko mówi o 5.1 w podstawie, to raczej o tą drugą opcję chodzi z górnym centralnym.
 
Ostatnia edycja:

*Krzysiek*

New member
Jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji jaka posiadam. Poza tym kodek Auro 3D jest teraz praktycznie cały czas w użyciu , czy podczas oglądania filmów lub tez grania na PS4. Co do przełączników nie słyszę żadnej straty ,co nie znaczy ze jej nie ma ale nie będę o tym dyskutował. Teraz jak już wiem ze na tej konfiguracji na 100% zostanę będę tez szukał jakiś lepszych przełączników. Lub może ktoś z forumowiczów by mi coś doradził :) . Ostatnio zakupiłem film "Everest" w ATMOS, wiec wgranie konfiguracji Atmosa około 6 min i dwa kliknięcia na przełączniku i gotowe. Parę scen z fimu przesłuchałem w obu konfiguracjach na kodeku Auro jak i Atmosa. I tak jak już było pisane parokrotnie , Auro dla Auro i DD 5.1 jako rozszerzenie a Atmos dla Atmosa. Sceny z filmu Everest np : burza słychać jednak lepiej na Atmosowym kodeku niż na Auro ,lub tez scena z filmu "Suicide Squad" rozbijającego się śmigłowca także wypada lepiej lub tak jak powinna na Atmosie niz na Auro 3D. Kolumny tylne Heco tez już posiadam ale jeszcze nie zabrałem sie za ich powieszenie. Teraz jeszcze cały czas zastanawiam sie nad głosem boga. Najprawdopodobniej zdecyduje sie na jeszcze jeden heco po środku tych czterech atmosowych ,czyli piec na sufit. Dla tych co twierdza ze tego jest za dużo , to moim zdaniem sie porostu mylą . są to konfiguracje takie jakie powinny być czyli 5.x.4 Atmos i 5.4.x(9.1) lub tez 5.5.x (10.1)dla Auro 3D. Dodatkowo zamiar jest jeszcze rozszerzenia konfiguracji Atmosa z w moim przypadku 5.1.4 do 7.1.4.
Jeszcze mala kwestia dzisiejszego (31.10.17) update dla Marantz 7010 niby ustawienia po update zostały takie jakie powinny ale wszystkie napisy wejść HDMI zmieniły sie na "oryginalne" czyli jak miałem np : wejściu HDMI4 podpisane jako PS4 po update zmieniło sie na oryginalne "Game" ,zamiast "CBL/SAT" miałem napisane SKY teraz znów jest "CBL/SAT".Wiec chyba zdecyduje się jeszcze raz zresetować AVR i jelcze raz przeprowadzić ponowna kalibracje. Jestem tez ciekaw czy u Was tez napisy po update się zmieniły.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
To że film w Atmos będzie brzmiał lepiej na atmosie, niż jako upmix przy auro3d, to oczywiste.
Ciekaw jestem jak byś ocenił taki film dekodowany atmosem, lecz raz puszczony na głośniki na suficie a raz na głośniki na ścianach. Żeby wszystkie 4 górne naścienne zagrały przy atmosie, muszą być te z tyłu oznaczone jako "tylne górne" nie jako "surround górne".

Ciekawi mnie takie porównanie, bo ja tak właśnie oglądam filmy w atmosie.
Ciekawe jak daleko jestem od ideału dla Atmosa, (głośników na suficie)?
 

darekrocznik

New member
U mnie na 7009 nazewnictwo pozostało jakie miałem wcześniej, tak w ogóle po tej aktualizacji jak myślicie trzeba zrobić ponowną kalibrację? Ja mam zrobione dwa pliki pod Auro i Atmosa
 

*Krzysiek*

New member
Ciekaw jestem jak byś ocenił taki film dekodowany atmosem, lecz raz puszczony na głośniki na suficie a raz na głośniki na ścianach
Juz o tym jak się nie mylę pisałem w innym poście, na przykładzie filmu "Obecność 2" . W scenie gdzie słyszymy kroki na poddaszu/strychu . Na konfiguracji Atmos z głośnikami sufitowymi słychać tak jak powinno ze kroki są nad nami i ja na tej scenie zareagowałem tak ze podniosłem głowę, oczy do góry spoglądając na sufit. Na konfiguracji Atmos z głośnikami na ścianie ten efekt scena już nie jest taka , słyszymy z góry ale jednak już rozglądając się oczyma głową na boki. Czyli już nie jest to tak jak powinno. Dlatego tez konfiguracja Atmosowa z sufitowymi głośnikami to jest najlepsze co możemy zrobić. Jeżeli tez nie było by prawie żadnej różnicy to na pewno nie pchał bym się w koszta i tyle głośników.

Co do ponownej kolibracji ja bym nie robił jak by nie napisy.
 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
No tak, pamiętam kroki na suficie.
Ale jak by była wichura wkoło, to już takiej różnicy nie nie robi chyba...
Pioruny też chyba nie...
Jeszcze deszcz, pewnie robi różnicę...
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
No, Krzysztof, gratuluję samozaparcia w dążeniu do celu. Pasuje Ci? Wszystko gra? I oto chodzi. :)

Jesteś jedyną znaną mi osobą, która fizycznie połączyła Auro z Atmosem – niezależne układy.
Co do VoG, to ja tylko sugerowałem, ale zapewne sam doszedłeś do wniosku, że tak będzie prościej i łatwiej, niż bawić się w dodatkowe przełączniki. Ale.

Ze względu na to, co zrobiłeś, mam dla Ciebie zadanie, a i sam jestem tego ciekaw. Otóż teraz używasz dwóch, niezależnych kodeków, na ich niezależnych układach konfiguracyjnych, wraz z ich natywnymi ścieżkami. Nie wiem, czy masz możliwość i czy w ogóle byłbyś skłonny przeprowadzić test, z wykorzystaniem kodeka DTS:X, z jego treściami natywnymi? Chodzi o to, że w tym przypadku, dysponujesz jednym i tym samym kodekiem, z jego treściami, który możesz odtworzyć na obu, niezależnych konfiguracjach głośników – jeden kodek, dwie konfiguracje. Ja wiem, że DTSowi jest bardzo blisko i po drodze z Auro, lecz chodzi o twoje spostrzeżenia odnośnie tego, jak odbierasz ten kodek na każdej z konfiguracji; jak DTS:X wypada na układzie Atmosa, a jak na Auro? Tak ze zwykłej ciekawości.
Oczywiście, jeżeli Cię to interesuje. ;)

PS A jak muza przez Auro? Było coś?
No i czas zmienić avatara. ;) Będziesz łatwiej rozpoznawalny.
 

*Krzysiek*

New member
No tak, pamiętam kroki na suficie.
Ale jak by była wichura wkoło, to już takiej różnicy nie nie robi chyba...
Pioruny też chyba nie...
Jeszcze deszcz, pewnie robi różnicę...

Nie do końca wszystko ma jakieś plusy i lekkie minusy :)
Tak jak pisałem burze w "Everest" słychać lepiej w Atmos jak w Auro ale burze w "Prometheus" słychać lepiej w Auro jak w DD5.1+Surround sufit . Ale znów parę scen prędzej "Prometheus" gdzie załoga chodzi w tunelu i kapie woda ,tu np : słychać i w jednym i w drugim kodeku bardzo dobrze, nawet stawiał bym na to ze w DD5.1+Surround sufit daje lepiej rade jak Auro. Ale znów Auro dodaje do tej samej sceny przestrzenność i człowiek się czuje jak by był w środku filmu ;) .Dlatego pisze ze moim zdaniem wszystko co wychodzi w Atmos ,słuchać w atmosie + sufit a filmy 5.1 rozszerzać sobie za pomocą Auro 3D. Staram się mieć wszystkie filmy wydane ze ścieżką atmosa w domu na płytach. Dlatego tez aktualnie słuchając filmów z pay tv ,słucham wszystko w Auro 3D a zakupione płyty blu-rey atmos wgrywam konfig i słucham w Atmosie.

@firestorm7
No i czas zmienić avatara
niestety przypuszczam ze z moim nickiem *Krzysiek* na forum jest coś nie hallo ;) :( po kliknięciu na mój nick ,ląduje zawsze u jakiegoś krzysztofa z jednym postem. Jedyna możliwość wbicia się do mojego profilu jest przez prywatne wiadomości. Po zmianie avatara niestety nie jest on wyświetlany, przypuszczam ze wina jest właśnie nick *Krzysiek* mylący się z userem Krzysiek.
A taki fantastyczny avatar :D
Napisze do administracji forum może coś z tym zrobią .

Słuchałem Lichtmond 3 Doznania niesamowite ,Auro naprawdę spisuje się fantastycznie. Można naprawdę odpłynąć w nieznane ;) . Wpadł mi tez znowu z drugiej "stajni" Atmos materiał na płycie "Prometheus Dolby Atmos Luca Turillis Rhapsody"
https://en.wikipedia.org/wiki/Prometheus,_Symphonia_Ignis_Divinus

https://youtu.be/l9I4rA1p5Y4
I tu znów pokazuje Atmos co potrafi w muzyce , i muszę powiedzieć ze jest bardzo dobrze.

Dlatego najlepiej mieć dostęp do obu konfiguracji na raz :p :D

Z tym kodekiem DTS:X masz jakiś konkretny materiał na myśli? Bo ja w domu nie mam nic z DTS:X ale mogę coś zakupić.

A tu jeszcze pochwale się o jaki Avatar chodzi, który kolega firestorm7 sam od siebie dla mnie zrobił za co mu bardzo dziękuję.

 

RAF1977

Banned
No właśnie o Everest by mi chodziło, jeśli mowa o burzy ale Ty go oglądałeś na Atmos-atmos, auro3d-auro3d. A mi by zależało żebyś obejrzał na kodeku Atmos ale na głośnikach ściennych.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Krzysztof, no właśnie. W Auro brakuje Ci sufitu z Atmosa. Załóż VoG i po problemie. :D

Co do DTS:X. Jak wiesz, dostępność treści w tym kodeku jest tak samo nędzna, jak w Auro. Właściwie, nikt już nie wspomina o tych wydawnictwach.
Mam wszystkie trzy demówki DTS:X. Dlatego też, aby się już nie rozwodzić, zaproponuję Ci zakup jednej z nich, a konkretnie tej 2016 DTS Blu-Ray Demo Disc Vol.20. Moim zdaniem, najlepszej do testów.

Co do avatara. Nie ma sprawy. Ale fajnie byłoby zobaczyć go u Ciebie. :)
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Wspominałem nieraz na Forum o moim dobrym Koledze @bomarek. Właśnie uświadomił mi kolejne, znakomite rozwiązanie odnośnie połączenia Auro z Atmosem. Zresztą, sam już nad nim pracuje, jako użytkownik Auro.

Impulsem do tego było to, co zrobił Kolega @*Krzysztof*. Oczywiście, najłatwiej i najprościej jest kupić gotowe przełączniki/splitery tak, jak w tym przypadku. Lecz to rozwiązanie, o którym piszę, jest znacznie bardziej zawansowane i wyrafinowane i nie każdy będzie mógł to zrobić samodzielnie, bo nie można tego kupić. Chyba, że ma się smykałkę do lutowania i zna się na elektronice. Jeśli nie, to trzeba poprosić o pomoc.
Nie będę wnikał w szczegóły, których i tak wszystkich nie znam, bo była to luźna rozmowa, a ograniczę się jedynie do samej idei.
Tak czy inaczej, wszystko sprowadza się do wykonania we własnym zakresie elektronicznego splitera/przełącznika kolumn (zawiera kilka przekaźników). Ten z kolei, sterowany jest przez… amplituner, za pomocą wyjść trigger. A działa to tak, że cały układ przełączający sterowany jest programowo, poprzez wgrywanie wcześniej zapisanych odpowiednich konfiguracji pokalibracyjnych, w których zawarte są przecież najróżniejsze ustawienia amplitunera - m.in. te, sterujące triggerami. Tak więc komfort, wygoda i automatyka.
Autor wspominał też coś o możliwości przełączania głośników w „locie”, jak również rozważa zastosowanie mojego rozwiązania, odnoszącego się do wykorzystania głośników tylnych sufitowych Atmosa jako VoG. A co wymyśli? Zobaczymy. Bo patenciarz ;) z niego jest.

W każdym razie, namawiałem Kolegę do przybliżenia tego tematu, dla jego lepszego zrozumienia i poznania. A, że nie jest za bardzo wyrywny ;) do pisania, więc nie wiem, czy coś z tego będzie.

Z pewnością to, o czym tutaj piszemy niewielu zainteresuje ponieważ w zamyśle, jest to wyłącznie na użytek osób posiadających Auro i chcących „połączyć” je z Atmosem. Niemniej jednak, może ktoś jeszcze będzie chciał wykorzystać nasze „wynalazki”, na swój sposób.
 

LuckyS

New member
Mam nadzieję, ze kolega który to robi weźmie pod uwagę obciążalność wyjść trigger (max 2x150mA).

Przestroga;)
Nie każdy przekaźnik (tym bardziej grupa przekaźników) zejdzie poniżej tej wartości.

To tylko zwrócenie uwagi ponieważ przechodziłem już przez "automatykę" na triggerze. Sterowane było kilka urządzeń jeszcze starym projem który miał obciążalność max 500mA na tym wyjściu. Po zmianie proja i dołożeniu jeszcze kilku "urządzeń" do sterowania (i przekaźników) gniazdo nie podołało a było max 100mA... Musiałem zastosować pierwszy przekaźnik który załączał resztę (rolety,stopniowe wygaszanie dwustrefowe światła, włączanie dodatkowego wentylatora w szafce, zmiana podświetlenia w "półkach", wyłączanie podświetlenia za tv i włączanie windy do tv).
 

bomarek

Member
Wszystko sprawdzone, dwa przekaźniki połączone równolegle pobierają 66 mA. Trzeba tylko pamiętać o diodzie zabezpieczającej włączonej równolegle do cewek przekaźników.



Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Widzę, że Kolega mnie ubiegł. ;)
Od siebie dodam, że „słowo ciałem się stało”.

Jak widać, działamy.
Chyba nie ma potrzeby opisywania tego wszystkiego. A zamieszczam jedynie w celach poglądowych.

PS Płytka autorstwa Kolegi @bomarek.
 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
Wcale nie działają głośniki górne tylne w atmosie, jak nie są, jako górne tylne a nie surround górne.
Ktoś mnie wprowadził w błąd. Wcale ostatni update nic nie zmienia w tym temacie.

Zmarnowałem godzinę wieczoru na kalibrację, zamiast fajny koncert sobie obejrzeć.
Kto napisał, że po update auro3d I Atmos używają górnych surround!?
 
Ostatnia edycja:
Do góry