Aster HDTV

zen28

New member
No właśnie, beznadzieja. Dżwięk w niektórych filmach hd jest w 5.1, tyle, że lektor gada w 2.1. Jak się nie zna angielskiego to nie ma opcji, żeby pooglądać filmy hd z dzwiękiem 5.1. Paranoja
 

yackoo74

New member
Aster = problemy

Witam,
A ja z Aster walczę od 4 miesięcy i coraz bardziej mam dosyć ich "wysokiej jakości usług"... W sumie zaczęło się od tego, że po wygaśnięciu umowy zaproponowali dosyć ciekawą ofertę, no i dałem się skusić na pakiet internet+tv cyfrowa+tv HD. No i zaczęła się zabawa.

Od początku był cyrk z odbiorem TVN HD - obraz ciął się tak, że kanału nie dało się oglądać. Znajomy ma "n" i u niego jest wszystko ok. Telefon do Aster, przysłali technika, który posprawdzał instalację, przemontował rozdzielacz, wymienił przy okazji modem internetowy i uznał, że jest ok.
TVN HD ciął się dalej, zaczęły się też problemy z Eurosport HD i MTV HD. Kolejny telefon, kolejna wizyta technika, tym razem wymiana dekodera - bo stary miał dziwny sygnał na wyjściu antenowym (ciekawe, co to miało wspólnego z cięciem się obrazu, zwłaszcza przy podłączeniu przez HDMI?). Oczywiście efekt żaden.

Kolejny telefon i dostałem info, że problem leży po stronie... TVN i "pracują nad jego rozwiązaniem". A co z resztą kanałów HD? Przyślą technika. Dzień przed wizytą technika problemy ustąpiły, odwołałem wizytę. Minęły dosłownie 4 dni - zaczęło się ciąć znowu. Kolejny mail do Aster - przyszła odpowiedź, że z TVN HD jest wszystko już ok. No to kolejny mail, kolejna wizyta technika.

Podczas ostatniej wizyty technik stwierdził, że: dekoder jest ok, instalacja jest ok, poziom sygnału jest ok, dekoder ma najnowszy firmware, zaś problem z TVN HD jest po stronie TVN... Na co pokazałem mu mail z biura Aster, że problemu nie ma. Czyli ktoś tu kłamie. Co do Eurosport HD i MTV HD technik uznał, że faktycznie się u mnie tną, ale... nie wiadomo, dlaczego i on nie wie, co z tym począć. Sprawa będzie przekazana "dalej".

Podsumowując: w moim przypadku jakość HD w Aster oznacza zacinający się i rwący obraz od ponad 3 miesięcy w stopniu uniemożliwiającym ogladanie praktycznie połowy kanałów z paczki HD. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest tydzień-dwa i do niczego nie prowadzi. Mam wrażenie, że firma ta oferuje produkt nad którym nie ma żadnej kontroli - jak coś nie działa, to się rozpaczliwie kombinuje co z tym począć. Kolejnym przykładem może być wybór napisów w filmach - usługa ta w praktyce rzadko kiedy działa, nawet jeśli dekoder pokazuje, że można włączyć napisy, to ich nie ma - oczywiście Aster reklamuje taką funkcjonalność.
Wszystko to wygląda na zwykłe naciąganie klientów...
 

Peek

New member
Bez reklam
Co do jakości kanałów HD, to mi pare tygodni temu też ciął się TVN HD, ale po jakimś czasie problemy ustapiły. Ogólnie problemów z Asterem nie miałem i ich usługi oceniam dobrze (zarówno internet jak i tv). Mozliwe, że ciągle dostarczaja ci wadliwe dekodery.

Ceny w porównaniu z UPC są prawie takie same (jeśli doliczyć w UPC pakiet analogowy), a jakość uslug moim zdaniem lepsza. Powróciły sportowe Polsaty
, mi osobiście do pełni szczęścia w Asterze brakuje TVP HD i Nsportu, ale i tak mamy najwiecej kanałów HD na rynku.

PS: Od wczoraj nie ma u mnie Wedding TV a u was?
 
Ostatnia edycja:

yackoo74

New member
Peek napisał:
Mozliwe, że ciągle dostarczaja ci wadliwe dekodery.

To tym bardziej fatalnie o nich świadczy - kolejne 3 dekodery zwalone (?!). Poza tym mnie jako klienta nie powinno to interesować - jest serwis techniczny, który ma usunąć problem. A jak nie umieją tego zrobić przez kilka miesięcy, to ich sprawa - czyż nie tak? Ja płacę za konkretne usługi więc spodziewam się realizacji warunków umowy - to chyba logiczne?
 

Shiva

New member
Tak, Aster to najwyższej jakości usługi:). Mnie wymieniali trzy razy dekoder HD, w końcu dostałem taki, który w miarę działał. W miarę, czyli restartował się sam z siebie nie częściej niż raz dziennie. I co?

Aktualizacja softu:). Problem z migotaniem kolorów, przez co nie da się oglądać normalnie kanałów HD - przy ustawieniu 720p (natywnym mojego TV) niebieskie i czerwone kolory tam migają, że szkoda gadać. Pomaga przestawienie na 1080i, dzięki czemu kanały HD wyglądają znośnie, ale ani nie jest to natywna rozdziałka mojego TV, ani nie wyglądają wtedy dobrze... kanały SD, które zyskują wówczas efekt migotania.

Mało tego, dekoder się zawiesza po 2-3 godzinach i nie reaguje:). Trzeba robić restart. Na infolinii oczywiście standard - zrobić twardy reset itd. Niestety ustawienia fabryczne nic nie dają, bo i tak zwróćcie uwagę, że po przywróceniu ustawień fabrycznych, sterowniki są z maja i czerwca 2009 niektóre - czyli nie przywraca 100% ustawień fabrycznych.

Odniechciewa mi się oglądać telewizję, miałem 2-3 miesiące spokój (po 6 miesiącach użerania się z Asterem i wymiany 3x dekodera) to znowu ku...a m...ć to samo. Ja nie wiem, co to jest za firma? Jaki to kapitał? Dlaczego nie reaguje jakiś urząd powołany do walki z takimi partaczami?
 

yackoo74

New member
Ja jestem bliski wypowiedzenia im umowy z racji na tragiczną jakość usług - a jak Aster się nie zgodzi, oddam sprawę do sądu (mam pakiet usług, tv + internet, więc łatwo nie popuszczą pewnie)...
TV cyfrowa i HD w Aster sprawiły, że odechciało mi się oglądać telewizji. Aster potrafi tylko brać forsę i nie dawać nic w zamian. Na infolinii nigdy nic nie wiedzą. Technicy też sobie nie radzą z poważniejszymi problemami. Dekodery HD i PVR-HD to dla nich chyba nadal wielka zagadka.
U mnie aktualizacja softu nic nie zepsuła, ale i nic nie naprawiła. Nadal cyrk z napisami, nadal brak możliwości samodzielnego układania kolejności kanałow (przez co na początku listy mam 12 zablokowanych kanałów "premium"). No i nadal od paru miesięcy zakłócenia uniemożliwiające oglądanie kilku kanałów HD. Odpowiedź z Aster: "Sprawa została przekazana do odpowiedniej merytorycznej komórki"... Ta komórka to chyba na węgiel, w piwnicy!
 

ra74

New member
>Ceny w porównaniu z UPC są prawie takie same (jeśli doliczyć w UPC >pakiet analogowy), a jakość uslug moim zdaniem lepsza. Powróciły >sportowe Polsaty
>, mi osobiście do pełni szczęścia w Asterze brakuje TVP HD i Nsportu, ale i >tak mamy najwiecej kanałów HD na rynku.

chyba jednak nie są "prawie takie same" poczynając od kosztów instalacji. A jeśli spojrzysz na ceny np c+ hbo w hd czy internet to aster już wogóle odpada
A pakiet analogowy jest w cenie cyfrowego nie wiem co to za doliczenie
Tydzień temu zmieniłem u rodziców astera na upc i w sumie wyszło taniej a a jest więcej kanałów w tym i wyłączone w asterze zone romantica ;)
 

popmart

New member
nie osłabiajcie mnie panowie !

ceny :

Basic+ PVR , C+ cały z HD, inet 4/8, i najtańszy abonament stacjonarny to 187 PLN jest drogo ? moze w multimedii jest taniej ale wcześniej zobaczcie na jakość HD u nich ?

rozbicie: Basic+ PVR + hd = 95
inet 4/8 = 39
c+ z HD = 34
tel = 19

zawieszenia:

niestety wina leży prawdopodobnie w okablowaniu waszego mieszkania (domu) mi monter powiedział odrazu że w scianie mam stary kabel bez oplotu i dekoder bedzie mi się wieszał bo bedzie miał kłopot z sygnałem zwrotnym. mam nowy kabel i troszkę mi zeszpecił chatę ale PVR nie zawiesił mi się nigdy. ale może sie mylę , może okablowanie strukturalne w waszym budynku jest stare nie wiem ....

Kłopoty z wyswietlaniem ? mi osobiście nic nie miga zadnych wycinajacych się kolorów itp , mam plazmę sama ps50a656, zarówno w trybie 720 jak 1080 jest OK,

nie abym tu jakoś gloryfikował ASTERA , ale mam wrażenie że ktoś tu się pieni .....
 

yackoo74

New member
popmart napisał:
mam wrażenie że ktoś tu się pieni .....

Masz bardzo dobre wrażenie. Pienię się jak diabli.

Technicy z Aster odwiedzali mnie w ciągu 3 miesięcy już cztery albo pięć razy. Mierzyli poziom sygnału, wymieniali 2 razy dekoder - i nic. Ostatnim razem zasugerowałem nawet wymianę okablowania, ale technik uznał że nie ma to sensu, bo sygnał jest ok... Na koniec stwierdził, że zgłosi sprawę "wyżej" bo on nie wie, co robić - wszystko technicznie jest ok, a obraz się sypie co chwilę - niezależnie od pory dnia czy nocy i niezależnie od warunków atmosferycznych.

Tak więc od paru miesięcy nie mogąc oglądać 3 kanałów HD pienię się (Aster chwali się najbogatszą ofertą kanałów HD, jakby co). O problemie wiedzą i myślą co z nim zrobić, bo przyczyna jest im nieznana. Oczywiście cały czas płacę normalny abonament za komplet usług, bo jakby inaczej. I czekam, aż się Aster określi, co dalej - tyle że w ich tempie może to trwać chyba nawet ruski rok...

Skoro Aster nie potrafi / nie chce usunąć usterki, chętnie bym zrezygnował z ich usług - a tu niespodzianka, nie da się! Mogę co najwyżej zrezygnować z HD (które nie działa z ich winy). Tym samym muszę zostać z pozostałymi usługami, które są mi na dobrą sprawę zbędne - wybierając ofertę, kierowałem się HD i tv cyfrową, ale Aster nie sprzedaje HD bez pakietu analogowego (!) oraz cyfrowego. Rozumiecie ten manewr? Klientowi wpycha się pakiet usług, po czym można "z przyczyn technicznych" pozbawić go najważniejszej, każąc korzystać z reszty...
 

Coolmac

Member
Potwierdzam, że w Aster mozna uzyskać dobre ceny:
Basic Plus + Basic + Internet Twój Dom (4/8) = 79,90 zł,
HD Pack = 35,00 zł (w sumie mniej bo 3 miesiące taniej),
HBO z HBO HD = 31,00 zł (w sumie mniej bo 2 miesiące taniej).
Razem bez uwzględniania miesięcznych promocji 145,90 zł.
Jak dla mnie oferta b. dobra bo do tej pory płaciłem ok. 141 za
TV Basic i TD. Zmiana oferty na lepsze chyba widoczna.
Niestety trzeba się targować i najlepiej wiedzieć o promocjach, które nie są nigdzie publikowane. Ale od czego są fora i grupy dyskusyjne.
 

BaRiBaL

Member
Coz, i mnie wszystko dziala jak nalezy, tzn. internet i telewizja w tym i tuner HDPVR, ktory mam od chwili jego pojawienia sie w Wawie, wczesniej rowniez bezproblemowy tuner HD. Nigdy nie zawisl, raz tylko, ostatnio, powital ciemnym ekranem i prosba o restart - po aktualizacji softu. Jako nagrywajka swietnie spelnia swoje zadanie, zostalo mi juz tylko 13% wolnej przestrzeni dyskowej :)
Na swojej plazmie panasa rowniez nie mam problemow z kolorem czerwonym.
Owszem, kilkukrotnie widzialem jakies dropy i pikselizacje obrazu ale o wiele czesciej widywalem to na cyfrze+. I w zasadzie do tych dropow moglbym sie glownie przyczepic jesli chodzi o Aster.

Tak jak pisze popmart moze problemy coponiektorych zwiazane sa ze stara instalacja w domu albo bloku?

Niedlugo konczy mi sie 2 letnia umowa z Aster ale jesli nic sie nie wydarzy zlego to prawdopodobnie ja przedluze o kolejne 2 lata bo i jakosc dobra i ceny promocyjne przyzwoite.

Yackoo74 przestan jeczec na kolejnym forum tylko w koncu oddaj sprawe do sadu jak piszesz.
 

yackoo74

New member
A co to, pisanie przykrej prawdy jest niewygodne? Czy może wprowadzamy na nowo cenzurę - o Aster piszemy albo dobrze, albo wcale?
To forum służy między innymi do pisania o problemach z działaniem usług danych operatorów - a nie tylko zachwycania się, jacy są świetni.
 

popmart

New member
a sprawdzony jest poziom sygnału od ciebie ?

bo w/g człowieka z którym rozmawiałem tu jest pies pogrzebany dekoder chce nawiazać połaczenie nie moze i wiesza się ... sprawdź jeśli w twoim mieszkaniu w kablu nie ma dodatkowego oplotu z takiej folli metalowej i jest tylko masa i żyła, to imo na 90 % jest przyczyną zwisów.
 
Ostatnia edycja:

tromek7

New member
yackoo74 napisał:
A co to, pisanie przykrej prawdy jest niewygodne? Czy może wprowadzamy na nowo cenzurę - o Aster piszemy albo dobrze, albo wcale?
To forum służy między innymi do pisania o problemach z działaniem usług danych operatorów - a nie tylko zachwycania się, jacy są świetni.


Tu nie chodzi o cenzure, tu chodzi o to by, w kołko nie pisac tego samego. Generalnie rozumiem rozgoryczenie, podzielam opinie /choc u mnie, na szczescie, jest inaczej/ , ale ile razy mozna to samo?
 

yackoo74

New member
popmart napisał:
jak to jest z tym "odcinaniem" inetu w Aster?

Jest dokładnie tak samo, jak u innych dostawców. Operator nie kontroluje ruchu sieciowego - dopiero, jak dostanie nakaz prokuratorski, ma obowiązek udostępniać logi połączeń czy co tam ma. Odłączyć cię od netu mogą raczej za niepłacenie rachunków - i to też zdaje się po pisemnym zawiadomieniu.
 

milusass

New member
Zauważyliście, że zmieniło się menu? Jest wyświetlane teraz już w normalnej rozdzielczości, jest nowa czcionka, a wszystko wreszcie wygląda naprawdę ostro. No i na telewizorze (Panasonic LZD85) wreszcie nie zjada mi logo na TVN, Eurosporcie i Luxe HD.


Niestety, dekoder (bez PVR) dalej dosyć często nie reaguje na włączanie go za pomocą pilota, okazjonalnie nic z nim nie można zrobić. Ale zdążyłem się już do tego przyzwyczaić.

Jeśli napisałem jakąś głupotę to proszę o poprawienie mnie :) nowy jestem więc jeszcze mogę walić jakieś gafy :p
 

Szynszyl

New member
milusass, to właśnie zasługo nowego softu o którym była mowa (chyba jedyna zasługa :rolleyes:)
Chociaż mimo tego, że menu jest dostosowane teraz do 16:9, jednak kiedy tytuł programu jest dłuższy to i tak jest obcinany i na końcu widnieją trzy kropki, pomimo że miejsca po prawej stronie jest dużo i zostaje tam tylko pusty żółty pasek...
 

Sewer78

Banned
Panowie jak macie takie problemy z jakościa HD to dzwoncie i proscie o techników do UPADLEGO nawet co dzień !!! W koncu to musza naprawic . Tez mysle ze jest to wina slabego poziomu sygnalu i radze by to zasugerowac kolejnemu technikowi :)
Co do TVP HD to sie podpytam - ale na razie watpie by to rozwijano - HD nie sprzedaje sie rewelacyjnie a i tak w sumie ASTER ma najwiecej programow HD ....
Widac kolega wyżej ma pecha bo jakos wiekszosc osob tutaj nie narzeka na jakosc hd , wieszanie sie dekoderow itp.
Jak wam sie czesto dekoder wiesza to poproscie o wymiane na inny.
 
Do góry