Amplituner Yamaha a wybór dekodera dźwięku

Witam. Dla większości was pewnie to pytanie wyda się głupie, ale ja jestem zielony w temacie, a w google nie mogę znaleźć sensownej odpowiedzi. Chodzi mi o wybór odpowiedniego dekodera dźwięku przy oglądaniu filmów z dźwiękiem wielokanałowym. W moim ampli mam do wyboru opcje STRAIGHT czyli odtwarzanie dźwięku nieprzetworzonego, lub dekodery dźwięku tj. Pro Logic, Pro Logic II w różnych wersjach (movie, music, game). Jaka jest różnica czy włączę sobie tryb Straight czy jakiś w ww dekoderów? Rozumiem, że movie do filmów, music do muzyki itd., ale generalnie czym się będzie różnić owe Straight z np. Pro Logic II ?
Czy Straight mam rozumieć jako dźwięk wielokanałowy taki jak sobie zamierzył producent filmu, a dekodery dźwięku Pro Logic niejako wymuszają dźwięk wielokanałowy po swojemu?

Zapomniałem jeszcze, że jest jeszcze coś takiego jak programy kształtowania przestrzeni dźwiękowej Cinema DSP 3D. Czy warto tego używać?
 
Ostatnia edycja:

darekguma

New member
Bez reklam
Witam. Dla większości was pewnie to pytanie wyda się głupie, ale ja jestem zielony w temacie, a w google nie mogę znaleźć sensownej odpowiedzi. Chodzi mi o wybór odpowiedniego dekodera dźwięku przy oglądaniu filmów z dźwiękiem wielokanałowym. W moim ampli mam do wyboru opcje STRAIGHT czyli odtwarzanie dźwięku nieprzetworzonego, lub dekodery dźwięku tj. Pro Logic, Pro Logic II w różnych wersjach (movie, music, game). Jaka jest różnica czy włączę sobie tryb Straight czy jakiś w ww dekoderów? Rozumiem, że movie do filmów, music do muzyki itd., ale generalnie czym się będzie różnić owe Straight z np. Pro Logic II ?
Czy Straight mam rozumieć jako dźwięk wielokanałowy taki jak sobie zamierzył producent filmu, a dekodery dźwięku Pro Logic niejako wymuszają dźwięk wielokanałowy po swojemu?

Zapomniałem jeszcze, że jest jeszcze coś takiego jak programy kształtowania przestrzeni dźwiękowej Cinema DSP 3D. Czy warto tego używać?