Amplituner + głośniki 5.0/5.1 do Blu-ray

roach_rch

New member
Witam,
powoli kompletuję kino domowe. Za odtwarzacz Blu-ray służy mi notebook HP Pavilion dv7-1040ew (w dużym skrócie: 1x HDMI out, 0x SPDIF). Telewizor to Sharp LC-32XL8E. Obecnie jestem na etapie wyboru amplitunera i głośników, i tu proszę o pomoc bo w tej kwestii jestem zupełnym laikiem. Pokój ma wymiary ok. 4 x 7 m. Problem z wyborem głośników jest taki, że muszą mieć odpowiednią wielkość, w skrócie - być dość małe. Jedynym zestawem jaki miałem okazję "przymierzyć" w domu był Wharfedale Valdus 300 i jego gabaryty są raczej maksimum tego, co jestem w stanie wstawić do pokoju:( Głównie chodzi o tylne satelitki i o wysokość głośnika centralnego, wymiary głośników przednich i ew. subwoofera są raczej bez znaczenia. Co do samego zestawu WV300, to grał całkiem przyzwoicie z amplitunerem Denon AVR 1509, ale okazało się, że ów amp nie spełnia moich założeń dot. dekoderów :( Obecnie rozważam zakup zestawu DENON AVR-1909 + JAMO S416, ale nie wiem nic na temat tych głośników, a cena całości jest dość wysoka...


Wymagania co do amplitunera / głośników:

amp:
- dekodery True HD i DTS HD Master Audio. Jeśli któregoś by nie było, to proszę o uzasadnienie, dlaczego mimo wszystko jest to dobry wybór (powtarzam - jestem laikiem i wychodzę z założenia, że oba te dekodery powinny być obecne)
- więcej niż 1 wejście HDMI. 3 byłyby optymalną ilością.

głośniki:
- zestaw 5.1 lub 5.0 (jeśli nie będzie wielkiej różnicy - zaznaczam, że mieszkam w bloku, którego nie mam zamiaru nagłaśniać w całości:))
- bezwzględnie drewniane