Amplituner 11.2 DTS:X ?

Drunk

New member
Bez reklam
Witam. Mamy już dostęp do dobly atmos, dstx i auro 3D, jednak co z tego skoro nie ma pod to stosownych ampli do podłączenia tego w 7.2.4 do jednego klocka? Głównie zależy mi na DTS:X i zastanawiam się czy np. taki Onkyo TX-NR3030 będzie miał aktualizację? lub czy w tym roku pojaią się jeszcze stosowne klocki? Czy trzeba będzie czekać na modele na rok 2016? W sieci jakich kolwiek informacji brak. Z DTS:X powychodziły jakieś słabe modele na razie.

Ps. jak mam dokładać dodatkowy wzmacniacz do ampli to wole od razu pójść w procesor + wzmacniacz wielokanałowy. Jedyne zestawienie, które by mnie urządzało na dzień dzisiejszy to Marantz AV8802A + Yamaha MX-A5000. Jenak koszt takiej imprezy to ok. 30000zł.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Witam.
Mam pytanie, jeśli nie jest to tajemnicą. ;) Skąd Kolega bierze treści DTS:X? I nie chodzi mi o demówki. Czy to video czy audio?

Pozdrawiam.
 

Drunk

New member
Bez reklam
Jeśli dobrze pojmuję zasadę działania DTS:X to w przeciwieństwie do atmosa nie będzie tego typu treści, ponieważ nie ma tu czegoś takiego jak przypisanie do kanału. Rozumiem to tak, że każdy materiał nadaje się pod DTS:X niezależnie od ilości posiadanych głośników (jeśli jestem w błędzie, to może mnie ktoś z niego wyprowadzić). Planuję więc konfig pod atmosa, a pod DTS:X będzie mimochodem, gdyż nie wymaga on żadnego szczególnego w przeciwieństwie do atmosa i auro. Dlatego zależy mi na tym żeby ampli posiadał ten dekoder, ze względu na jego "wolność" w pozycjonowaniu dźwięku. Oczywiście w teorii zapowiada się super, a w praktyce to dopiero się okaże.
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Pytam, gdyż dysponuję tym. Co prawda, nie mam sprzętu z DTS:X, a odtwarzam to przez Denona AVR-4311 jako 7.1. Powiem tak. Już teraz słychać niesamowitą przestrzeń, w odpowiednich nagraniach. To co będzie, na dedykowanym sprzęcie?
 

Drunk

New member
Bez reklam
Co będzie to zobaczymy, a może być bardzo dobrze. Na razie czekam aż wyjdzie jakiś sensowny klocek z DTS:X, to na pewno podzielę się wrażeniami.
 

Drunk

New member
Bez reklam
CX A5100 wchodzi do sprzedaży,wyjdzie dychę taniej
Obczajałem go na jakiejś amerykańskiej stronce, jednak w specyfikacji nie widziałem ani atmosa, ani DTS:X. Po za tym wole raczej jeden topowy klocek, niż bawić się w rozszczepianie. Przy planowanych Jamo D500 wątpię żebym usłyszał drastyczną różnicę.

Nie jest to czasem z tym DTS:X na nośniku tak jak z DD w grach? Bo skoro na stronie DTS jest napisane, że w przypadku DTS:X nie ma przypisywania podczas masteringu poszczególnych dźwięków do poszczególnych kanałów, ponieważ konfiguracja i ilość głośników jest dowolna, więc widzę tu pewną sprzeczność lub celowy zabieg marketingowy jak w przypadku w/w gier.
 
Ostatnia edycja:

Predatorus

New member
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym dd w grach.

Obecne gry na konsole (poprzednie też) mają takie same ścieżki dźwiękowe jak filmy na BD, dts hd/dolby true hd 5.1/7.1. Wszystko natywne, nie wirtualne kanały.

Gry na pc ma lpcm, który można puścić przez hdmi do ampli jako bitstream z kolei.


Może ten DTS:X to jest po prostu jakaś nowy kodek do tworzenia kanałów wirtualnych? coś w stylu dolby headphones?
 
Ostatnia edycja:

Drunk

New member
Bez reklam
Chodzi o to że w grach dźwięk powstaje na bieżąco z sampli, w zależności od tego jaką decyzję podejmiesz (czy pójdziesz w prawo, czy w lewo, czy kogoś zabijesz itp). W filmach na BD/DVD masz z góry ustalone jaki dźwięk w jakim głośniku. Dlatego większość gier na opakowaniu nie ma znaczka DD (bo po co płacić za coś czego nie ma), a dźwięk wielokanałowy i tak powstaje, a gra wysyła go w postaci LPCM 5.1 lub 7.1. Konsole mają zapewne wbudowane dekodowanie w swoim systemie operacyjnym.
 

werf

Active member
Bez reklam
Obczajałem go na jakiejś amerykańskiej stronce, jednak w specyfikacji nie widziałem ani atmosa, ani DTS:X. Po za tym wole raczej jeden topowy klocek, niż bawić się w rozszczepianie. Przy planowanych Jamo D500 wątpię żebym usłyszał drastyczną różnicę.

Nie jest to czasem z tym DTS:X na nośniku tak jak z DD w grach? Bo skoro na stronie DTS jest napisane, że w przypadku DTS:X nie ma przypisywania podczas masteringu poszczególnych dźwięków do poszczególnych kanałów, ponieważ konfiguracja i ilość głośników jest dowolna, więc widzę tu pewną sprzeczność lub celowy zabieg marketingowy jak w przypadku w/w gier.

Dts X u Yamahay jest na tej samej zasadzie co u Pioneera i w D&M czyli upgrade
Poza tym to jest flagowy sprzęt i niczym nie ustępuje Marantzowi,cena w tym przypadku o niczym nie świadczy
Yamaha postanowiła coś posprzedawać
 

Drunk

New member
Bez reklam
Dts X u Yamahay jest na tej samej zasadzie co u Pioneera i w D&M czyli upgrade
Poza tym to jest flagowy sprzęt i niczym nie ustępuje Marantzowi,cena w tym przypadku o niczym nie świadczy
Yamaha postanowiła coś posprzedawać
Wiadomo że sprzęt jest pierwsza klasa, jednak zaczekam aż pojawią się ampli 11.2 z DTS:X. Najlepiej gdyby w/w onkyo 3030 miał update, jednak na razie nic nie wiadomo. Preamp + amp to troche droga zabawa i raczej pod odpowiednio drogie głośniki.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Jeśli dobrze pojmuję zasadę działania DTS:X to w przeciwieństwie do atmosa nie będzie tego typu treści, ponieważ nie ma tu czegoś takiego jak przypisanie do kanału. Rozumiem to tak, że każdy materiał nadaje się pod DTS:X niezależnie od ilości posiadanych głośników (jeśli jestem w błędzie, to może mnie ktoś z niego wyprowadzić). Planuję więc konfig pod atmosa, a pod DTS:X będzie mimochodem, gdyż nie wymaga on żadnego szczególnego w przeciwieństwie do atmosa i auro. Dlatego zależy mi na tym żeby ampli posiadał ten dekoder, ze względu na jego "wolność" w pozycjonowaniu dźwięku. Oczywiście w teorii zapowiada się super, a w praktyce to dopiero się okaże.
Witam.
Chyba jednak troszkę inaczej. ;)
"DTS:X™ - format dźwięku przestrzennego najnowszej generacji bazujący na odwzorowaniu obiektów poruszających się w przestrzeni przez dodanie do nich wymiaru wysokości. DTS:X™ zapewnia bardzo dużą elastyczność bez względu na ilość i miejsce usytuowania głośników w systemie kina domowego. Oczywiście najlepsze efekty można uzyskać stosując głośniki sufitowe. Aktualnie format pozwala zdekodować do 11.2 kanałów, które muszą być wgrane w ścieżkę dźwiękową na Blu-ray Disc. DTS:X™ jest kompatybilny w dół, tzn., że zapisana w formacie ścieżka będzie prawidłowo odtwarzana przez najprostszy system przestrzenny 5.1".

Przykładem na to jest film Ex Machina.
Przy okazji. Na stronce, można poznać inne tytuły w Atmosie i DTS:X.

Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

Drunk

New member
Bez reklam
Czyli wychodzi na to, że ścieżki będą wgrane w rdzeń i rozszczepiane na poszczególne kanały w zależności od ich ilości tak? Na stronie DST twierdzą, że można cieszyć się swoją obecną kolekcją DVD/BD (oczywiście dotyczy to wyłącznie formatów DTS od HD master audio w dół) wykorzystując nowy format dźwięku, więc jestem ciekaw jak będzie to wyglądało w praktyce.
 

Drunk

New member
Bez reklam
Zaczekamy do stycznia, może Onkyo coś sensownego wprowadzi, a jak nie to nowy Anthem MRX1120 załatwi sprawę. Bo skoro już rozwalam sufit to montuje 4 glośniki i nie będę z dziewięcioma kanałami kombinował, a bez tylnych surroundów też by było jakoś łyso.
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Jest jeszcze nowy Sony ZA5000ES z dekoderem 11.2, (9 koncowek mocy, no mocy troche malo)
 
Ostatnia edycja:

Drunk

New member
Bez reklam
9-końcówkowych ampli jest pod dostatkiem na rynku. Mnie tylko interesują te z 11-nastoma. Anthem będzie miał wszystko czego będzie potrzeba w najbliższych latach, a może jeszcze inna firma mnie jakimś fajnym klockiem zaskoczy? Jak na razie to tylko Onkyo/Integra wyprodukował tego typu potwora (nie licząc systemów dzielonych oczywiście) i to właśnie tą firmę bym najbardziej obstawiał.
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Dobra, to moze daj znac jak juz sobie kupisz.
Nie kazdy rozpatruje problem wydania 2x wiekszej kwoty za 2 dodatkowe koncowki mocy.
 
Do góry