Co prawda po kilku przejściach i boksowaniach poprzez e-mail wczoraj był "fachowiec". Celowo nie włączałem wcześniej TV, żeby był w głębokim uśpieniu. Pan sam go odpalił i zaczął zmieniać kanały. Strzałka w górę - nic, w dół - nic, selektywnie wybrał numer - nic, GUIDE - dalej nic. To była całkowita zwiecha - też tak mi się zdarzało, dobrze że zrobiło się to przy gościu. Pomógł jedynie restart (ponowne uruchomienie z poziomu menu). Wtedy przełączanie kanałów zaczęło działać normalnie. Jeszcze wcześniej wykonał telefon do kolegi, zaczął coś w menu wyłączać (Bravia Sync), wchodził w ustawienia samego modułu CI+, ale było po angielsku to odpuszczał, choć cały czas powtarzałem, że moduł nie ma żadnego znaczenia, bo bez niego też tak jest. W końcu odpuścił, zapytał, czy ma wziąć TV do serwisu. Ja pytam po co? Ten problem, to problem z oprogramowaniem, który mają wszystkie te TV. Niech sobie uruchomią jakikolwiek z półki i mogą się bawić. Na dodatek mu powiedziałem, że w sypialni mam 43W805C i też są takie jaja z przełączaniem kanałów po uruchomieniu z głębokiego uśpienia. Więc nie ma tu pomyłki. Soft do poprawy i tyle. Tak jak kiedyś po wyłączeniu TV przez kilka sekund działał jeszcze dźwięk. To już naprawili. Albo kiedyś bardzo wolno działał pilot w podmenu ustawienia cyfrowe. Też naprawili. To i przełączanie kanałów po uruchomieniu też powinni naprawić i tyle. Na razie czekam. Reklamacja zgłoszona, nie załatwiona. Jak się uprą to dam im ten TV do serwisu, ale to strata czasu, bo tym musi się zająć konkretny programista.
To na razie tyle mojej przygody.
A i jeszcze jedno. Postanowiłem na noc zostawić TV na kanale ze stacji naziemnej, nie satelity. I co się okazało? Ano rano był taki sam objaw jak na tunerze sat. Brak możliwości wyboru kanału przyciskiem w górę lub w dół. Co prawda zadziałało selektywne wybranie, ale chyba to też nie o to chodzi. Ma po prostu działać normalnie.