65OLED806- ustawienia, technikalia, HDRy

Och

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dzień dobry forumowicze

Jestem posiadaczem tytułowego OLED-a Philipsa od kilku dni.
Okazało się, że dopiero przy tym TV jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o config czy wiedzę na temat konkretnych funkcji Android TV - więc śmiało możecie podejść do mnie jak do kogoś kto pierwszy raz ma telewizor w domu. Szybki skrót:

65OLED806 na ścianie w piwnicy
Pomieszczenie raczej ciemne z mozliwością zaciemnienia 100proc
Multiroom Canal+ ( dekoder 1080i)
Kanały TVN Turbo, Dokumenty, dużo filmów i seriali oraz piłka nożna
Do TV podpięty HDMI z Yamaha RX-V371 i optyczny
Do Yamahy wpięty dekoder

Otóż mam kilka pytań

Konfiguracja: Próbowałem ustawień z yt ( watch?v=8fBuXdKlaPw ) polecanych w innym wątku - tragedia, ruch rąk na TVN Turbo czy TTV ( sygnał canal+ 1080i - dekoder multiroom bez 4K ) rozmyty, sztuczny, komiczny.

Ustawiałem manualnie ISF Dzień pod konkretne wartości polecane przez pracownia MediaExpert - może być aczkolwiek filmy jak w operze mydlanej.

Kombinuje jak mogę i nawet jak jestem blisko to zawsze coś nie tak - już tłumaczę z czego i jak korzystam i co chciałbym osiągnąć:

Pomieszczenie w piwnicy więc nie grozi mi zbyt jasne naświetlenie, tv wisi na ścianie.
W dzień lecą w tle takie kanały jak TVN Turbo, BBC Brit, czy jakieś Discovery - czyli głównie dokumenty, gdzie chciałbym mieć naturalne ale powiedzmy trochę podkręcone kolorki - bo nie kupiłem OLED-a żeby mieć blady obraz oczywiście.

Wieczorami oglądam dużo filmów seriali oraz meczy piłki nożnej.
Używam Netflixa, HBOMaxa, Viaplay, Playera, C+Online, Amazona, a w tv Eleven Sports, C+Sport, HBO, C+ etc

Nie znam się kompletnie na rodzajach sygnału, nie wiem który to HDR który to SDR, chciałbym mieć jakoś tak uniwersalnie ustawiony telewizor że oglądając handel samochodami na turbo, mógł się przerzucić na żywo wyglądający mecz czy film bez konieczności przełączania trybów kolorów i cudowania i żeby ruch był zawsze "odpowiedni "