55XE9005 zakupiony - pytanie do użytkowników

sasza69

New member
Witam,.

Wczoraj zakupiłem model 55XE9005. Pierwsze wrażenia w domu - SUPER obraz. Mam świadomość, że po przesiadce ze starego Philipsa 32'' to wszystko byłoby super no ale postanowiłem dołożyć 600 bo miałem już zakupić PUS7502 - i ostatecznie wybrałem XE9005.

Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:
1. chciałbym sprawdzić ilość godzin przepracowanych matrycy - jak to zrobić
2. Mam wrażenie, że telewizor ma delikatne opóźnienie reakcji w stosunku do pilota ale tylko przy pierwszym użyciu danego przycisku. Po kolejnych przyciśnięciach działa niemal natychmiastowo - czy ten model tak ma?
3. Czy ktoś mógłby mi udostępnić optymalne ustawienia tego telewizora?
4. A może trzeba wykonać profesjonalną kalibracje?
5. Pod router netgeara mam podłączony dysk 2TB i w opcji readyshare mam "domowy serwer" a raczej dysk sieciowy. Zapisałem tam klika filmów zdjęć innych plików. Telewizor widzi dysk, widzi poszczególne foldery ale nie widzi zawartości tych folderów. Dodam, że wchodzę przez deafultową opcję a TV - funkcja Video? Inne urządzenia jak telefony z androidem widzą wszystko na tym dysku. Co muszę zrobić aby tv czytał mi zawartość dysku sieciowego?

Będę wdzięczny za pomoc.
 

sasza69

New member
Dzieki kiki zaloguje sie niebawem. A co pkt.5 czyli brak widocznych plikow wideo na dysku sieciowym 2TB to cos podpowiesz albo ktos z użytkowników
 

siamer

New member
Witam.

Moim zdaniem świetny wybor co do TV.
1) [i+] [5] [vol-] [power]
Sprawdź czy działa sam nie testowałem ale znalazłem na tym forum
2) mam model xe85 i nie zauważyłem opóźnienia, spróbuj smartfonem i zobacz jak będzie wtedy może pilot walnięty ?
3 i 4) jak będziesz niebieski kiki prześlę Ci kalibrację do TV
5) spróbuj zainstalować inny program aby sprawdzić zawartość dysku. Możesz spróbować VLC, mxplayer albo poprostu jakiś Explorer np ES Explorer aby wejść na dysk i sprawdzić czy widzi bo wydaje mi się poprostu odtwarzacz systemowy nie widzi plikow, wina programu a nie TV... Polecam sprawdzić też "kodi" naprawdę fajny program multimedialny - poczytaj o nim, a początki konfiguracji masz na forum w moim temacie kodi od początku może coś Ci pomoże...

Mam nadzieję że coś pomogłem.
Pozdrawiam...
 

sasza69

New member
Wielkie dzięki za pomoc. kodi znam i używam od dawna bo miałem android boxa MINIX.

a jaka apkę na tel zainstalować do obsługi tv?
 

siamer

New member
Jest android tv remote Control oraz apka od Sony do TV...
Wie ktoś czy można ustawić wyszukiwanie głosowe aby działało z kodi ? Bo jak wyszukuje głosowo to wywala mnie do YouTube albo przeglądarki... Jak by działało wyszukiwanie głosowe w kodi byłaby bajka poprostu :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tv bardzo fajny - cena -jakosc obrazu.. bardzo dobra propozycja dla tych co chcą kupić fajny tv w fajnej cenie..
 

sasza69

New member
Zainstalowałem kodi i widzi wszystkie multimedia na dysku sieciowym. najlepsze jest to, że aplikacja sony tez zaczęła po tym je widzieć...ibadz tu mądry. natomiast żeby ni ebyło tak kolorowo to praktycznie przy każdej treści video puszczanej z dysku sieciowego wyskakują jakie artefakty opóźnienia obrazu itp. - jakby transfer był kiepski. Dysk mam WD Red 2TB podłączony na usb 3.0 do routera Netgeara Nighthawk r7000 wiec sprzęt pierwsza klasa. Te same artefakty wyskakują mi jak oglądam na kompie a ten jest już do routera podłączony po kablu. Trochę jestem zmarszczony bo zakup TV był podyktowany również chęcią spięcia tego włąsnie z dyskiem sieciowym a to się okazuje, że jakiś syf na TV zamiast filmu leci.

Jakieś pomysły jak to powinno być postawione?
 

toms83qwe19

New member
Jest tutaj no forum jakiś oficjalny wątek dla tego TV?
Zakupiłem owy sprzęt i chciałbym podpytać o parę rzeczy bardziej doświadczonych użytkowników.
 

toms83qwe19

New member
W związku z tym, że XE9005 to TV 4K/HDR, to też bym chciał sobie takich filmów trochę pooglądać.
Problem taki, że większość relków jest ze ścieżką dźwiękową Dolby Atmos lub DTS-X. Atmosa, z tego co się orientuję, nie czyta w ogóle, jak z dts-x nie wiem.
Film wrzucam na pendrive'a i odpalam z aplikacji Video w TV.
Można się spodziewać jakiejś aktualizacji zwiększającej możliwości odtwarzanych dźwięków? Albo jakaś inna opcja? Trochę słabo że TV przeznaczony do 4k/hdr nie radzi sobie ze ścieżkami które dominują na tego typu materiale.
 

pawel2m

New member
Ktoś pytał o ilość godzin, można to sprawdzić bez wchodzenia w Menu serwisowe, jest podstawowym menu ta informacja, natknąlem się na nią przypadkiem, buszując po ustawieniach.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Ktoś pytał o ilość godzin, można to sprawdzić bez wchodzenia w Menu serwisowe, jest podstawowym menu ta informacja, natknąlem się na nią przypadkiem, buszując po ustawieniach.

To powinieneś od razu napisać całą ścieżkę dostępu do tego menu, a nie chwalić się bałwochwalczo!!!!!. Taki to problem?????
 

toms83qwe19

New member
Jest pewna informacja w menu.
Home->Ustawienia->Informacja->Stan
Jednakże pokazuje to ilość godzin od włączenia TV.
Jaki jest układ żeby wejść do serwisowego?
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Proszę zobaczyć na filmiku .

https://www.youtube.com/watch?v=FI7yplf_HrU

czyli , telewizor jest w stanie czuwania i później kombinacja 4 przycisków : i+ , 5 , vol- , Power

W dolnym , lewym rogu ekraniku tablicy SELF CHECK , masz ilość godzin przepracowanych przez telewizor, a później ilość włączeń .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

toms83qwe19

New member
Bardzo dziękuję za informację. Sprawdzę ile to faktycznie ma przepracowane.
A ktoś coś na moje dywagacje w poście #12 podzieliłby się wiedzą?

:)
 
Do góry