55OLED807/12 - Problem z ruchem?

Alv1

New member
Witam wszystkich forumowiczów serdecznie!
Miesiąc temu zakupiłem swój pierwszy tv w technologii OLED a wybór padł na markę Philips, ponieważ mega podoba mi się funkcja ambilight w telewizorach tej marki.
Obraz na tym tv jest petarda, co prawda nie mam przeprowadzonej profesjonalnej kalibracji natomiast ustawiłem go "pod siebie".
Od mniej więcej tygodnia zauważyłem pogorszenie się dynamicznego obrazu w ruchu mam wrażenie że obraz "przeskakuję", laguję, przycina się mimo włączonej opcji ruch na "Płynny / Standard",
czasami również w statycznych scenach, ujęciach gdzie ruch jest znikomy też ten problem występuje i na to pomagało wyłączenie tv z gniazdka na chwile i włączenie ponownie. Jestem na 90% przekonany, że korzystając wcześniej z tego TV nie zauważyłem takich problemów. Dzieję się to na wszystkich aplikacjach z których korzystam tj. YouTube, Netflix, Disney i mam wrażenie że problem zaczyna się gdy TV już trochę popracuję, tj. po godzinie oglądania jakiegoś materiału czy to korzystając z dekodera Cyfrowego Polsatu czy też zainstalowanych aplikacji na TV. I tutaj mam ciekawe spostrzeżenie ponieważ gdy włączę TV po dłuższej przerwie np. aplikacja TikTok i materiały które są odtwarzane na tej platformie są naprawdę płynne ale wystarczy przełączyć się na inną aplikacje pooglądać jakiś czas wrócić z powrotem na apke TikToka i płynność obrazu jest tragiczna. To samo tyczy się aplikacji Polsat Box Go obraz też laguję. Natomiast w aplikacji Canal + w ustawieniach włączyłem opcję tunelowania i aplikacja działa wzorowo.
Nie wiem czy opisałem problem wystarczająco dobrze natomiast mam wrażenie że coś czasem nie chodzi jak powinno.
Mam pytanie do osób korzystających już z technologii OLED bądź tego konkretnego modelu:
Czy jeśli dacie opcje ruchu na "Wyłączony" to wyświetlany obraz bardzo klatkuję? To samo tyczy się opcji "Kinowy", natomiast w opcji "Film" obraz staję się bardziej płynny.
Nadmienię że przywracałem obraz do ustawień fabrycznych potem przeprowadziłem instalowanie TV od nowa.
Oprogramowanie które aktualnie mam zainstalowane to:
TPM211EA_R.101.001.004.105
Być może nie zwracałem na to wcześniej uwagi i jest to normlane natomiast proszę o jakieś sugestie co do wyżej opisanego problemu.
Pozdrawiam!
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Na sklepie jest testowy ale gra kilkanaście minut dziennie, na pokazach.
Nic się nie dzieje z opisywanych rzeczy.
Napisz na PW dostaniesz kontakt.
Nikt nie zgłaszał podobnej rzeczy więc trudno dociec.
Ale serwis może mieć jakieś info...
 
Do góry