47LG5000 - buczenie

lucin713

New member
Witam,

23 lutego zakupiłem w Euro RTV AGD w Warszawie telewizor LCD LG model 47LG5000.
Po prawie miesięcznym użytkowaniu zauważyłem w telewizorze dziwną przypadłość. Im obraz jest ciemniejszy lub zmniejszymy podświetlenie obrazu na wartość poniżej 100, z tyłu telewizora zaczyna dobiegać dziwne buczenie.
Szczególnie uciążliwe jest to przy oglądaniu filmów wieczorem, bo gdy światło w pomieszczeniu jest wyłączone to i jasność ekranu zmniejszamy, żeby nie oślepnąć ;)
Dodatkowo do tego dochodzi fakt, że wieczorem jest ciszej w mieszkaniu i buczenie bardziej słychać. Przypomina ono odgłos buczenia świetlówek ale trochę wyższy i głośniejszy.
Szukałem dużo na ten temat informacji w necie, ale co osoba to inna opinia - każdy ma swoje twierdzenie.
Z tego co udało mi się ustalić przy moim prywatnym śledztwie w firmie LG i ich serwisach sprawa wygląda następująco:
jeden z podzespołów matrycy podczas pracy z mniejszym podświetleniem niż 100% pracuje z niższą częstotliwością co może być słyszalne przez użytkownika. Jeżeli oglądając film na głośności ustawionej na 10 buczenie jest nadal słyszalne z odległości 3 metrów od TV, to jest to uznawane za wadę, jeżeli nie słychać to mieści się to w jakichś tam dopuszczalnych normach i nic nie można zrobić :(
Od razu mówię tym co lubią wymyślać własne teorie, że buczenie nie jest związane z:
-przebiciami z innych kanałów (brak podłączonej anteny)
-słabym kablem sygnałowym (telewizor buczy nawet nie podłączony do żadnych kabli)
-złym kablem sieciowym - kabel sieciowy który posiadam jest z filtrem a dodatkowo posiadam kondycjoner sieciowy
-po czwarte i ostatnie - buczenie dobiega ze środka obudowy nie z głośników i nie jest spowodowane pracą wentylatorów wewnątrz, ponieważ telewizory LCD w odróżnieniu od plazm takowych wentylatorów nie mają.

I teraz pytanie czy ktoś już próbował oddawać telewizor na gwarancję z takim problemem i czy mu ją uznano?
Chodzi mi o to, że nie chcę marnować czasu na targanie tego TV do serwisu (47 cali, ponad 30kg wagi oraz pudło wielkości słonia robią swoje), jeżeli okaże się, że i tak nic z nim nie zrobią. I proszę mi nie pisać, że po telewizor może przyjechać kurier w ramach gwarancji door to door - zwyczajnie boję się, że podczas transportu urządzenie może zostać uszkodzone a wtedy będę mieć kolejny problem.

Bardzo proszę o pomocną odpowiedź :)
 

erło

New member
ello
tak sie składa ze pracuje ERŁO :) i powiem ci tak do sklepu nawet tego nie zanoś bo czas naprawy moze ci sie troszke przedłuzyc nawkurwiasz sie zanim przetłumaczysz sprzedawcy ze tv jest uszkodzony a na koniec i tak przyjdzie el_kozakko kierownik i powie ze tak ma być pozatym na sklepie pewnie nie bedzie slychac tego buczenia pozostaje ci zwrocic sie z tym bezposrednio do serwisu LG ale tam wd mnie powiedza ci to samo aczkolwiek mozesz sprobować gwarancja door 2 door to swietna sprawa i jezeli masz orginalne opakowanie to bez zadnej obawy mozesz go zwrocic w ten sposob i bez zadnych obaw jezeli tv jest bezpiecznie zapakowany w orginalny kartonik to oni ponasza za niego odpowiedzialnosc podczas transportu to tak moim skromnm zdaniem

z moją opinią napewno nie wszyscy sie zgodza ale napewno jest w niej duzo prawdy jakbys mial jeszcze jakies pyt to zapraszam na PW
 

imol

New member
Jeżeli mieszkasz w większym mieście to powinien przyjechać serwis nie kurier.
Jeśli TV będzie uszkodzony to możesz go nie odebrać i zażądać wymiany. Pisze to bo sam pracuje w serwisie.
 

lucin713

New member
Mieszkam w Wawie prawie w samym centrum.
Wzywanie serwisanta wiąże się z tym, że przyjeżdża on w środku dnia a ja pracuję codziennie do 17ej :(
A w jakim serwisie pracujesz (pytanie do imol) ??
 

imol

New member
Nie chce podawać nazwy serwisu. Mieści sie on w Wawie lecz nie obsługujemy LG (chyba że jest to gwarancja plus). Co do serwisów to powinni odbierać sprzęt i po 17, my tak robimy.
 

lucin713

New member
Hmm mam gwarancję rozszerzoną na 5 lat (taka promocja - trzeba zarejestrować model na infolinni LG) czy o to chodziło Ci pisząc o gwarancji "plus"?
 

imol

New member
Rozumiem że kupiłeś TV w Media Markt? Jeżeli masz ta gwarancje "plus" to zadzwoń na infolinie lg i powiedz że Ci sie telewizor popsuł i zamawiasz wizyte serwisu Z TYM ŻE PO 17. I tak powinni przyjechać.
 

lucin713

New member
Telewizor kupiony (jak już na wstępie pisałem) w EURO RTV AGD. Standardowo gwarancja to 2 lata, ale przy zakupie telewizorów LG o przekątnej 47 cali i więcej można ją rozszerzyć do 5 lat rejestrując telewizor poprzez infolinę LG.
Czy zatem Twój serwis mógłby mnie obsłużyć?
 

kdssa

New member
Buczenie

Mam LG 7000 i w moim LCD też buczy identycznie tak jak opisujesz ,chcę oddać go na gwarancji do serwisu ,ale po świętach ciekawe co tobie powiedzą?Prosił bym o odpowiedź. Dzięki
 

lucin713

New member
47LG5000 BUCZENIE - ciąg dalszy...

Podsumowanie:

Telewizor (47LG5000) oddałem z objawami buczenia (im mniejsze podświetlenie matrycy, tym większe buczenie) do serwisu w ostatni czwartek (26 marca). Oczywiście wszystko zgłosiłem uprzednio na infolinii LG.
Po telewizor przyjechało do mojego mieszkania dwóch sympatycznych panów, którzy telewizor zabrali (trzeba mieć oryginalne opakowanie tj. karton - w innym wypadku nie odpowiadają za transport TV do serwisu).
W piątek (czyli dnia następnego) otrzymałem smsa, że TV jest w serwisie i że mam czekać na kontakt ze strony serwisanta.
We wtorek (dziś tj. 31.03.2009) dostałem telefon, że telewizor jest naprawiony i kiedy mogę się umówić na odbiór. Powiedziałem, że dziś i od kilku godzin (po przywiezieniu TV do mieszkania przez serwisantów) cieszę się brakiem tego cholernego buczenia.

Reasumując - jeżeli wasz telewizor buczy tak jak i mój, to nie wahajcie się tylko od razu na naprawę gwarancyjną go ślijcie :)

Słyszałem dużo negatywnych opinni o serwisie LG, ale w moim przypadku (jestem z Warszawy) wszystko przebiegło na przysłowiową piątkę.

A na koniec powiem, że to co tak uciążliwie buczało to (cytuję serwisanta): "ferryt, który wpadał w wibracje".
 
Ostatnia edycja:
Do góry