43PUS7334/12 - jeden bad piksel

wpytlik

New member
Dzień dobry,
w nowo zakupionym 43PUS7334/12 jest jeden bad piksel (martwy, czarny na białym, na dole ekranu).

Według infolinii Philipsa, na naprawę serwisową to się nie kwalifikuje, musiałoby być przynajmniej 3-5 pikseli i to w odpowiednim układzie, co nie najlepiej to rokuje jeżeli chodzi o ewentualny serwis.

Telewizor kupiony online, jest szansa na wymianę z tytułu rękojmi (kupiony w dobrej cenie, więc zwrotu nie biorę pod uwagę). Nie ma tylko pewności czy nowo przywieziony egzemplarz na wymianę będzie bez bad pikseli i czy matryca nie będzie gorsza. Zakładając że uda się jakoś dokładnie sprawdzić przy kurierze czy jest wszystko ok to martwe piksele mogą się przecież pojawić w przyszłości i to na środku ekranu :(
A wydawało mi się, że technologia współczesnych matryc jest na wyższym poziomie, szczególnie że i producent i model tego telewizora mają dobre opinie.

Jak uważacie: wymieniać czy pogodzić się?
 

omnia

New member
Bad pixel to jednak rzadka usterka - ja bym zaryzykował. A w którym miejscu ten bad pixel się znajduje?

Niestety to od dawna tak jest wszędzie, że jeden bad pixel nie uprawnia do wymiany.
 

wpytlik

New member
Masz na myśli, że zaryzykowałbyś reklamowanie?

Bad pixel jest w dobry miejscu, bo na dole ekranu, około 2 cm do dolnej i 10 cm od lewej krawędzi - przy filmach panoramicznych ginie na czarnym pasie.

Bad pixel to jednak rzadka usterka - ja bym zaryzykował. A w którym miejscu ten bad pixel się znajduje?

Niestety to od dawna tak jest wszędzie, że jeden bad pixel nie uprawnia do wymiany.
 

wpytlik

New member
Dzięki. Właśnie tak też to widzę - za dużo tu niewiadomych, żeby podjąć na pewno dobrą decyzję. Można przekombinować.

Badpixele to jedna wielka loteria. Może być tak, że w Twoim egzemplarzu przez najbliższe lata użytkowania nie pojawi się żaden nowy, a istnieje ryzyko, że w innym pojawi się po okresie gwarancji/rękojmi. Jeśli jest irytujący, pomyślałbym o zmianie. Jeśli nie, przemyślałbym wszystko. Dodatkowo rękojmia obwarowana jest pewnymi warunkami, często sprzedawca weryfikuje wady w oparciu o autoryzowany przez producenta serwis. Warto mieć to na uwadze.
 

omnia

New member
Mimo tego, że nie jest to najważniejszy pixel na ekranie polecałbym Ci wymienić telewizor. Tak jak pisałem - bad pixele zdarzają się rzadko i jest duża szansa, że otrzymasz lepszy model. Jedno pytanko: czy są ślady, że pudełko z TV było otwierane? - być może sklepowi zostały tylko modele z usterkami.
 

wpytlik

New member
Zażyczyłem sobie w zamówieniu egzemplarz "prosto z fabryki", który nie był nigdy uruchamiany ani rozpakowywany i taki właśnie otrzymałem.

Mimo tego, że nie jest to najważniejszy pixel na ekranie polecałbym Ci wymienić telewizor. Tak jak pisałem - bad pixele zdarzają się rzadko i jest duża szansa, że otrzymasz lepszy model. Jedno pytanko: czy są ślady, że pudełko z TV było otwierane? - być może sklepowi zostały tylko modele z usterkami.
 

wpytlik

New member
Zamienił stryjek siekierkę na kijek :) Telewizor zareklamowałem z tytułu rękojmi, dostałem nowy egzemplarz oryginalnie zapakowany i znów jest bad pixel. Tym razem prawie na środku ekranu, na szczęście rokujący bo niebieski na czarnym tle. Jak się go pozbyć?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Najpierw lekko popukaj dokładnie ten piksel, i lekko pomasuj. Powinno się zamknąć.
 
Do góry