42PC51 problem z matrycą

seksista

New member
Witam mam problem plazmą w czasie pojawiania się paska z napisami to są momenty że jest problem z odczytaniem serwis wymienił płytę zasilacza oraz była naprawa modułu sterowania matrycą. Po dwóch tygodniach problem powrócił oraz pojawiło się kolorowe nierównomierne podświetlenie matrycy na czarnym tle przed naprawą tło było idealnie czarne. Doradźcie co robić jak reklamować naprawę w serwisie a czas nagli bo gwarancja tylko do 5 sierpnia. Załączam zdjęcia problemu
 

Attachments

  • 200907272211.jpg
    200907272211.jpg
    28,3 KB · Wyś: 270
  • 200907262206.jpg
    200907262206.jpg
    32,1 KB · Wyś: 269

SCOTI

New member
Nie ma na co czekać, tylko musisz jak najszybciej dzwonić do serwisu. Ja mam przepracowane na swoim LG prawie 5000 tys. godzin i nic podobnego u mnie nie występuje. Mi gwarancja kończy się we wrześniu. Jaki stan licznika u Ciebie?
 

seksista

New member
Moja ma na liczniku 5980 godzin serwis przyjeżdża w środę tylko oni mają o mnie zdanie że mam urojenia i jestem przewrażliwiony.
 

seksista

New member
Serwis po 14 dniowych testach stwierdził zużycie matrycy i wysłał do producenta o wymianę plazmy z powodu nie opłacalnej naprawy. Odpowiedz jest pozytywna tylko że nie mają plazm na magazynie i zaproponowali mi wymianę na LCD, mnie LCD nie interesuje więc odmówiłem i kazano czekać na plazmę. Do jakiego czasu muszą wymienić plazmę i jaki model by mógł być brany pod uwagę, a jeśli nie zgodzę się na wymianę i zażądam zwrotu gotówki czy jest możliwość wygrania.
 

SCOTI

New member
Z jednej strony to masz fajnie bo będziesz miał nową plazmę i znowu 2 lata gwarancji, lecz z drugiej strony pewnie trochę to potrwa zanim ją otrzymasz. Informuj na bieżąco co się dzieje ponieważ jestem ciekawy jak LG traktuje klientów gdy występują problemy ze sprzętem.
 

Lasica

New member
seksista napisał:
Serwis po 14 dniowych testach stwierdził zużycie matrycy i wysłał do producenta o wymianę plazmy z powodu nie opłacalnej naprawy. Odpowiedz jest pozytywna tylko że nie mają plazm na magazynie i zaproponowali mi wymianę na LCD, mnie LCD nie interesuje więc odmówiłem i kazano czekać na plazmę. Do jakiego czasu muszą wymienić plazmę i jaki model by mógł być brany pod uwagę, a jeśli nie zgodzę się na wymianę i zażądam zwrotu gotówki czy jest możliwość wygrania.

Masz prawo żądać modelu o niegorszych parametrach, z tymi samymi funkcjami. Ceny spadły, więc mogą Ci dać całkiem wypasiony sprzęt.
Dostaniesz pewnie odpowiednik cenowy jak Twój kosztował kiedyś np 4000zł to dadzą Ci coś co kosztuje teraz max 4000zł lub też model który zastąpił Twoją plazmę.

Czas oczekiwania powinieneś mieć podany w gwarancji.W rzeczywistości możesz czekać bardzo długo, zależy to tylko od ich dobre woli. Mi TV LCD wymienili kiedyś po 2 tyg - więc nie jest tak źle.

Nie masz prawa żądać gotówki, mogą Ci wymieniać TV do usranej śmierci, chyba, że masz inaczej zapisane w gwarancji, w co mocno wątpię.

SCOTI napisał:
Z jednej strony to masz fajnie bo będziesz miał nową plazmę i znowu 2 lata gwarancji, lecz z drugiej strony pewnie trochę to potrwa zanim ją otrzymasz. Informuj na bieżąco co się dzieje ponieważ jestem ciekawy jak LG traktuje klientów gdy występują problemy ze sprzętem.

Nigdzie w polskiem prawie nie jest powiedziane, że sprzęt który się dostaje w wymianie gwarancyjnej ma liczoną od nowa gwarancję. Firmy podchodzą do tego bnardzo różnie, niektóre tylko przedłużają gwarancję na nowy sprzęt o czas który sprzęt spędził w serwisie. Tak robi LG z nagrywarkami, wcale bym się nie zdziwił gdyby tak postępowali również w przypadku TV.

Gdyby kolega zareklamował TV na podstawie "Niezgodności towaru z umową" to na wymieniony sprzęt otrzymałby od nowa 2 lata, ale nie gwarancji a rękojmi.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

seksista

New member
Dzisiaj rozmawiałem z serwisem który załatwia sprawę wymiany lub jeśli się zgodzi producent zwrot gotówki poinformowano mnie że dzisiaj rano ponowili reklamacje i czekają na odpowiedz LG ale nic z tego całkowite olanie klienta przez producenta. Na infolinii Pan poinformował mnie to co miał napisane na karteczce przed sobą sztywną regułę 14 dni 30 dni reklamacja wg UE i że reklamacje tylko na mail a osoba która jest odpowiedzialna za reklamacje jest na urlopie lub przyszła z urlopu więc wszystko się odwlecze w czasie więc czekam mają czas wg UE do 26 sierpnia.
 

SCOTI

New member
Kolego Lasica pisząc o prawie pewnie masz rację. Jednak jak widać po przykładzie, prawdopodobnie będzie zwrot gotówki. Moim zdaniem takie rozwiązanie sprawy jest najlepszym rozwiązaniem.
 

seksista

New member
W czwartek dostałem oficjalną wiadomość od działu reklamacji że pieniądze w poniedziałek lub wtorek będą na moim koncie. 50PQ6000 czeka już na odbiór w sklepie.
 

SCOTI

New member
Wygląda więc na to że LG jednak poważnie traktuje klientów. Sprawa załatwiona w miarę szybko i sprawnie. Widzę że z 42 przechodzisz na 50 cali i zostajesz przy LG. Zobacz sobie jeszcze plazmy samsunga 650 i 850. Chyba obecnie najlepsze plazmy na rynku nie licząc kuro. Ja będę zmieniał lg za ok. 2 miesiące, również na 50 cali. Na chwilę obecną moim faworytem jest samsung.
 

seksista

New member
Witam sprawa zakończyła się pomyślnie dostałem zwrot gotówki przelew doszedł z lg po wielkich trudach 7 września i teraz zostałem właścicielem nowiutkiej plazmy LG50PQ6000. Więc warto walczyć o swoje czekałem 1,5 miesiąca ale się opłaciło.
 
Do góry