Witam
do dziś byłem pewien że wiem na czym polega róznica w rejestarcji progresywnej a z przeplotem. wydawało mi się ze rejestrując w 60i kamera rejestruje 60 półklatek jednak programy pokazują nadal wyświetlanie 30.
Na czym polega haczyk? czy kamera łaczy te półobrazy w jedną klatkę ? czego powodem byoby wyświetlanie w 30?
Szczerze poewiedziawszy wyłozyłem się dziś na tym próbując zrobić jedną rzecz ..proszę się nie smiać ..teraz juz wiem że chyba to jest niemozliwe
Więc chciałem z trybu 60i zrobić 60p bez utraty płynności ...myslalem o dwóch sposobach jednak po próbie realizacji pierwszego nieudanego oczywiście z drugieg zrezygnowałem.
Zgrany materiał hdvplitem przeglądaam w mpc przy pomocy kodeków ffd show imho moim zdaniem najfajniejsze kodeki z jakimi miałem do tej pory do czynienia. mają one taka fajną funkcje jak deinterlace która moim zdaniem działa bardzo przyzwoicie ...konwertując film megui program pytał się czy ma używac kodekow ffd show ...zaakceptowałem wybór oraz spóbowalem zakodowac film d obyle czego w 60 klatkach z użyciem tej fajnej funkcji deinterlace ...owszek film stał się progresywny i płyniutki ale ...przyspieszony dwukrotnie ..lol ..to byl pierwszy nieudany sposób.
drugi sposób jest chya trudniejszy w realizacji dlatego stwierdzilem że sobie go odpuszczę .chcialem skorzystac z metody usuwania przeplotu wg instrukcji Andrew Kramera z tej strony http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=58 ...ale robiąc to dwukrotnie. czyli wpierw usuwam pierwszy półobraz z materiału źródłowego i otrzymuję materiał progresywny w 30 klatkach. potem usuwam drugi półobraz z materiału źródłowego i otrzymuję jaky drugi film progresywny z tym ze jakby przesunięty w czasie. o ile dobrze pojmuję działanie trybu interlace po poprawnym przetasowaniu klatek z obu tych filmó i puszczenu tego w 60 klatkach powinno być ok.
co o tym sadzicie ...czy to ma prawo zdziałac ?
proszę o dokładniejszą informację czy dobrze pojmuje działanie trybu z przeplotem
do dziś byłem pewien że wiem na czym polega róznica w rejestarcji progresywnej a z przeplotem. wydawało mi się ze rejestrując w 60i kamera rejestruje 60 półklatek jednak programy pokazują nadal wyświetlanie 30.
Na czym polega haczyk? czy kamera łaczy te półobrazy w jedną klatkę ? czego powodem byoby wyświetlanie w 30?
Szczerze poewiedziawszy wyłozyłem się dziś na tym próbując zrobić jedną rzecz ..proszę się nie smiać ..teraz juz wiem że chyba to jest niemozliwe
Więc chciałem z trybu 60i zrobić 60p bez utraty płynności ...myslalem o dwóch sposobach jednak po próbie realizacji pierwszego nieudanego oczywiście z drugieg zrezygnowałem.
Zgrany materiał hdvplitem przeglądaam w mpc przy pomocy kodeków ffd show imho moim zdaniem najfajniejsze kodeki z jakimi miałem do tej pory do czynienia. mają one taka fajną funkcje jak deinterlace która moim zdaniem działa bardzo przyzwoicie ...konwertując film megui program pytał się czy ma używac kodekow ffd show ...zaakceptowałem wybór oraz spóbowalem zakodowac film d obyle czego w 60 klatkach z użyciem tej fajnej funkcji deinterlace ...owszek film stał się progresywny i płyniutki ale ...przyspieszony dwukrotnie ..lol ..to byl pierwszy nieudany sposób.
drugi sposób jest chya trudniejszy w realizacji dlatego stwierdzilem że sobie go odpuszczę .chcialem skorzystac z metody usuwania przeplotu wg instrukcji Andrew Kramera z tej strony http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=58 ...ale robiąc to dwukrotnie. czyli wpierw usuwam pierwszy półobraz z materiału źródłowego i otrzymuję materiał progresywny w 30 klatkach. potem usuwam drugi półobraz z materiału źródłowego i otrzymuję jaky drugi film progresywny z tym ze jakby przesunięty w czasie. o ile dobrze pojmuję działanie trybu interlace po poprawnym przetasowaniu klatek z obu tych filmó i puszczenu tego w 60 klatkach powinno być ok.
co o tym sadzicie ...czy to ma prawo zdziałac ?
proszę o dokładniejszą informację czy dobrze pojmuje działanie trybu z przeplotem