24p True Cinema

mat74

Well-known member
Bez reklam
BoDeX napisał:
Oj, oj - odważne twierdzenie. Niestety nie jest prawdziwe - przykłady FILMÓW (nie koncertów) można by mnożyć .


Zawodowcy Blu-Ray PL

Length: 1:36:40
Video: MPEG-4 AVC Video / 26992 kbps / 1080i / 25 fps / 16:9 /
Audio: English / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz / 1912 kbps / 16-bit


Zawodowcy Blu-Ray USA

Length: 1:40:48
Video: MPEG-4 AVC Video / 27726 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 /
Audio: English / Dolby TrueHD Audio / 5.1 / 48 kHz / 3260 kbps / 24-bit

to to jest raczej przyklad jak polski dystrybutor potrafi spier.... wydanie robiac z filmu kinowego produkcje "telewizyjna" ?!
tymbardziej ze w specyfikacji wersji USA ktora podales jest blad- format oryginalny to 2,35 :1 a nie jak podajesz 16:9 ...
czy mozesz w takim razie podac wiarygodne zrodlo (chyba ze masz ten film -wiec twoje potwierdzenie tez uznam za wiarygodne) potwierdzajace ze Monolith wydal plyte w wersji DTS HD MA pomimo ze wydanie amerykanskie jest "tylko" w DD TrueHD ?

w zwiazku z tym ze jak mowisz przyklady mozna mnozyc - moglbys podac jeszcze jakies gdzie produkcje kinowe ktore zostaly wydane na BD w 25 fps ? (chodzi mi oczywiscie o wydania "oryginalne" a nie po dziwnych "przerobkach" polskiego dystrybutora)
 

amadeo

New member
gryzio napisał:
...
odnośnie faktu iż 50 Hz prądu nie ma nic wspólnego z odświeżaniem ekranów telewizyjnych do poleciałeś podwójnie.
Faktycznie nie ma. Odświeżanie np. panelu LCD może być, na sztywno, 60Hz. Niezbędną konwersją częstotliwości zajmuje się frame rate converter.

Kilka linków związanych z tym wątkiem:
http://www.lcdtvassociation.org/images/Micronas_HDVideo_FrameRateConversion.pdf
http://www.hdtvtest.co.uk/news/100120-hz-lcd-why-should-you-take-a-look-2007042354.htm
 

gryzio

New member
amadeo - ekran telewizyjny to również telewizor crt babci sprzed lat np 30'tu i tego telewizora nie przekonasz linkami z netu do wyświetlania czegoś innego niż 50 Hz (a dokładniej obrazu PAL - chyba, że akurat kupiła superwypaśny sprzęt mogący również łykać sygnał NTSC)

czepiam się uogólnienia a nie tego co potrafi a co nie aktualny, nowoczesny sprzęt
 

amadeo

New member
Akurat podane linki nie odnoszą się do tego co napisałem, tylko do całego wątku.
Jest sprawą oczywistą, że 24p nie dotyczy TV babci, więc o jakie uogólnienia Ci chodzi?
 

bluray

Banned
odnośnie braku tegoż w materiałach 25fps i 30 fps to już poleciałeś
Mam nadzieję, że trochę się przyglądasz produkcją 25 lub 30 fps.
Czekam na Twój sygnał, że juz podzielasz mój punkt widzenia.

Dam Ci przykłady:
- Firma FRANCE 3/5 nagrywa dla Discovery plaze europy z helikoptera.
Jest wiele scen w których judder powinien mieć miejsce.
Ciągle panningi kamerowe, pierwszy plan idzie w lewo a drugi w prawo.
Kręcą 25 fps. Zero juddera. Te filmy były do niedawna wyświetlane jako wypełniacze DISCOVERY HD.
- transmisje z LM w całości 25 fps, zero juddera
- weź kamerę HD SONY (25 fps) i nagraj fim z judderem a dostaniesz nagrodę NOBLA.
Przykład drugi:
Są dwie płyty BD Bottiego:
starsza 30 fps - juddera brak ( większość koncertów jest na BD w 30 fps)
nowa 24 fps - porażający judder.

Sprawa prądu i odświeżania ekranu nie mają ze sobą nic wspólnego.
Odświerzanie ekranu należy korelować z fpsami materiału filmowego !!!
Przykładowo PIONEER 5090H ma trzy tryby odświeżania pionowego ekranu: 60 Hz (tryb dla 30 fps),
72 Hz (tryb dla BD 24 fps),
100 Hz (tryb dla 25 fps).

Żeby sprawdzić fps trzeba mieć AnyDVD, BDdrive w kompie i po zrzuceniu na HDD zbadać programem MediaInfo. Dodatkowo mój ONKYO wyświetla jaki fps dostaje i wysyła. To żródło wiedzy o materiale.
Prawdopodobnie rozbieżność fps i odświerzania objawia się zakłuceniami wizji zwanymi stuttering. Ale to są bardzo nowe cechy / wady więc nomenklatura jest jeszcza słabo ustalona.
 
Ostatnia edycja:

BoDeX

New member
bluray napisał:
- Firma FRANCE 3/5 nagrywa dla Discovery plaze europy z helikoptera.
Jest wiele scen w których judder powinien mieć miejsce.
Ciągle panningi kamerowe, pierwszy plan idzie w lewo a drugi w prawo.
Kręcą 25 fps. Zero juddera. Te filmy były do niedawna wyświetlane jako wypełniacze DISCOVERY HD.
- transmisje z LM w całości 25 fps, zero juddera

Dominik, jeśli to Ty, to przypominam, że znowu zapominasz o jednej
ważnej sprawie - TO JEST ZAPIS ELEKTRONICZNY , gdzie zamknięcie
migawki na czas jaki jest w zapisie na taśmie filmowej, jest minimalne.
W kinie jest to oczywiste - 1/48 sekundy klatka , 1/48 sekundy ciemność.
Jeśli w tym czasie przesunie Ci się obiekt, to masz judder, którego nie ma
aż tak przy zapisie elektronicznym - ILE TO MOŻNA JESZCZE WAŁKOWAĆ ?
No i nie zapominaj, że nie dostajesz żadne 25p , tylko właśnie 50i , które
dwukrotnie szybciej rejestruje zmiany położenia przedmiotów.

Pozdrawiam i olśnienia życzę :)
 
Ostatnia edycja:

gryzio

New member
bluray napisał:
Mam nadzieję, że trochę się przyglądasz produkcją 25 lub 30 fps.
Czekam na Twój sygnał, że juz podzielasz mój punkt widzenia.

Dam Ci przykłady:
- Firma FRANCE 3/5 nagrywa dla Discovery plaze europy z helikoptera.
Jest wiele scen w których judder powinien mieć miejsce.
Ciągle panningi kamerowe, pierwszy plan idzie w lewo a drugi w prawo.
Kręcą 25 fps. Zero juddera. Te filmy były do niedawna wyświetlane jako wypełniacze DISCOVERY HD.
- transmisje z LM w całości 25 fps, zero juddera
- weź kamerę HD SONY (25 fps) i nagraj fim z judderem a dostaniesz nagrodę NOBLA.
Mylisz pewien szczegół. To co kręcisz kamera video czy hd nie jest materiałem 25 fps sensu stricte. To materiał z przeplotem (50 półobrazów) i właśnie ten przeplot jest małym drobnym oszukaństwem pozwalającym na zachowanie złudzenia płynności ruchu bez zwiększania dwukrotnie potrzebnego pasma.
I generalnie dlatego właśnie 'da się' oglądać normalną telewizję bez koszmarnego bólu głowy.
Natomiast materiał filmowy kręcony na kamerze jest materiałem 24 klatki bez przeplotu co powoduje spore braki.

Tym samym oszukaństwem zresztą karmią nas kablówki/satelity z sygnałem HD - zwykle jest to 1080i co w przypadku oglądania np sportu jest gorszym rozwiązaniem niż 720p - mimo bardzo zbliżonego pasma przenoszenia.
 
Ostatnia edycja:

BoDeX

New member
gryzio napisał:
Cóż ja bym Tobie polecił ten sam artykuł z fnk tylko poprosił o czytanie ze zrozumieniem.

W Polsce obowiązuje zwykle system PAL dla którego podstawą częstotliwości jest 50Hz (bo tak mamy w sieci). I standardowo, obraz 24p dostosowywany jest do tej częstotliwości poprzez szybsze wyświetlanie (dlatego np filmy na dvd trwają krócej niż film BR odtwarzany na tv potrafiącym wyświetlać 24p natywnie).

W USA jest NTSC i 60Hz - i tam robi się pull-down 3:2 robiąc z 24p 60hz.

Obydwa powyższe dotyczą telewizorów nie potrafiących natywnie wyświetlać 24p (czyli de-facto 48 lub 96 hz).

Chcesz dobrze, a piszesz głupoty, przeczytaj raz jeszcze i może zrozumiesz - a jak nie, to ... do skutku .... bo mylisz wątki :)

W filmach Blu-Ray PAL i NTSC nie mają żadnego znaczenia ! ! !
W systemach telewizyjnych tak i owszem - masz rację pisząc o tym
jak z filmu 24 klatki robi się film zdolny do wyświetlana w TV USA i Europie.
Ale nie w tym rzecz - przy Blu-Ray obowiązują inne kryteria .
Chcąc wyświetlić film 24p , to albo podaje się go bez obróbki (jeśli TV
akceptuje taką formę), albo player rozkłada go na półobrazy i tylko
dzięki pull down 3:2 może być wyświetlony na odbiorniku, który akceptuje
60Hz ( wszystkie współczesne) Sprawdź to organoleptycznie wciskając
przycisk INFO w TV - zobaczysz napis 60i , a nigdy player sam nie dokona
konwersji 24 klatki, na 25 popzez przyśpieszenie o historyczne 4% - to
chyba jest oczywiste - tak robi się w studio, przygotowując film 24 kl.
do emisji w TV i dla wydań DVD ( a czasami jak to w polskich realiach, także dla wydań Blu-Ray , stąd mamy takie egzotyczne kwiatki )
60Hz jest potrzebne, aby dokonać w miarę poprawnej konwersji mat.
24p na coś, co bez przyśpieszania łykną prawie wszystkie telewizory !
Oczywiście oprócz starych jednosystemowych CRT .... :)
Kapiszi ?
 

gryzio

New member
A żeś sie uparł na te swoje z d... wzięte 60 hz.

Akurat mój telewizor ma możliwość wyświetlania i 24 i 50 i 60hz,
i jak wyłącze na playerze wymuszanie sygnału 24p to całkiem rozsądnie robi mi z niego płynniejsze trochę szybsz 50Hz zamiast rwanego 60.

A żeby nie być gołosłowny to zacytuje Ci dwa fragmenty Twojego własnego linka, których najprawdopodobniej nie rozumiesz:

(...) Telewizja Film kinowy nagrany z częstotliwością 24 Hz jest najpierw przyspieszany o 4 proc. – do 25 klatek na sekundę, a następnie każdą klatkę dzieli się na dwa półobrazy. (...)
(...)By z kolei przekształcić film kinowy (24 Hz) na telewizyjny standard 60 Hz, wyświetla się jedną klatkę dwukrotnie, a kolejną – trzykrotnie. Jest to przekształcenie tzw. 3:2 pulldown, również pogarszające płynność obrazu. (...)

(...)Blu-ray jest pierwszym nośnikiem wykorzystującym na całym świecie ten sam format zapisu: 24 klatki na sekundę, czyli taki sam jak stosowany w kinie. Za zachowanie płynności ruchu i uniknięcie efektu migotania obrazu odpowiedzialny jest w tym przypadku telewizor. Przez wyjście HDMI przesyłany jest sygnał 24p 1080i/p, o ile odbiornik TV obsługuje technologię 24p, w przeciwnym razie częstotliwość sygnału wynosi 50 lub 60 Hz.(...)

Szczególną uwagę zwróć na słowo LUB w ostatnim zdaniu.
 

BoDeX

New member
gryzio napisał:
A żeś sie uparł na te swoje z d... wzięte 60 hz.

Akurat mój telewizor ma możliwość wyświetlania i 24 i 50 i 60hz,
i jak wyłącze na playerze wymuszanie sygnału 24p to całkiem rozsądnie robi mi z niego płynniejsze trochę szybsz 50Hz zamiast rwanego 60.

Jak widzę, brniesz w niezrozumienie .... a nawet w bzdury .

Link wkleiłem, aby ludzie lizneli tego tematu, ale ze zrozumieniem.
Aby nie upraszczać zbytnio, to filmy na Blu-Ray w większości zapisuje
się w 23.976 kl/s ( właśnie po to, aby zbliżyć wynik pul-down do 60Hz )
Pul down to nie przekładaniec całymi klatkami, a półobrazami - tu jest
nieścisłość w linku ) Mając oryginalny film 24p nigdy nie zmienisz mu
prędkości na 50Hz w odtwarzaczu - nigdy !!! Napisz jaka to płyta, bo
zapewne to którys z polskich shitów wydanych w 50i , które właśnie
zrobiono z wersji 24p przyśpieszając o sławne 4% . Jest takich filmów
dużo - szczegóły znajdziesz na sąsiednim forum
 

bluray

Banned
Bodex,
nie chcę wchodzić jeszcze w tamat migawki.
Jeżeli racja jest po Twojej stronie to:
wskaż film 24 fps bez judderu i bedzie pozamiatane.
Bo tez moja teza zawsze brzmi:
24 fps zawsze ma judder.
Obali ją ten kto wskaże film 24 wolny od juddera.
Póki co takiego nie ma.
 

BoDeX

New member
gryzio napisał:
A żeś sie uparł na te swoje z d... wzięte 60 hz.

(...)Blu-ray jest pierwszym nośnikiem wykorzystującym na całym świecie ten sam format zapisu: 24 klatki na sekundę, czyli taki sam jak stosowany w kinie. Za zachowanie płynności ruchu i uniknięcie efektu migotania obrazu odpowiedzialny jest w tym przypadku telewizor. Przez wyjście HDMI przesyłany jest sygnał 24p 1080i/p, o ile odbiornik TV obsługuje technologię 24p, w przeciwnym razie częstotliwość sygnału wynosi 50 lub 60 Hz.(...)

Szczególną uwagę zwróć na słowo LUB w ostatnim zdaniu.

Dopiero zwróciłem uwagę na ten dopisek .

Ty z kolei zwróć uwagę na całkowicie coś innego - ważniejszego !!!

Autor zapomniał dopisać, że POLSKA nie należy do całego świata,
ponieważ w Polsce wydaję się także filmy BR, które przyśpieszono na
potrzeby TV i DVD do 25klatek (50i) i idę o zakład, że właśnie taką
płytę włożyłeś do playera !!! No, chyba, że Francuską wersję
PLANET EARTH , kręconą w oryginale 25 klatek i tak tam wydaną -
w przeciwieństwie do innych masterów , gdzie z 25 klatek zrobiono
23.976 i objawia sie to nieprzyjemnym szarpaniem .
 

BoDeX

New member
bluray napisał:
Bodex,
nie chcę wchodzić jeszcze w tamat migawki.
Jeżeli racja jest po Twojej stronie to:
wskaż film 24 fps bez judderu i bedzie pozamiatane.
Bo tez moja teza zawsze brzmi:
24 fps zawsze ma judder.
Obali ją ten kto wskaże film 24 wolny od juddera.
Póki co takiego nie ma.

Witaj.

Widzisz - w pierwszej kolejności rozdzielmy zapis filmowy od zapisu
elektronicznego. Na zapisie filmowym (taśma) ta prędkość , tak jak i 25
zawsze będzie wywoływać judder - czas zamknięcia migawki jest
nieubłagany i muszą być te standardowe dziury na czas przesunięcia
celuloidu - obiektyw jest ślepy a obiekt w tym czasie się porusza.
Taki jest standard kinowy od lat i nic z tym nie zrobisz - można jedynie
dorabiać klatkę pośrednią (sztucznie) tak jak w Panasie 3000 .
Ew.maskować to pull downem 3:2 , ale to też nie jest rozwiązanie idealne.

Zapis elektroniczny to już całkiem inna para kaloszy - tak jak z animacjami.
W takiej kamerze możesz zwiększyć czas naświetlania jednej klatki , a
właściwie jednego półobrazu (50i) No tak na chłopski rozum - w przypadku
filmu tylko przez pół sekundy wyświetlany jest obraz zarejestrowany w
sekundę . Przy zapisie zaś - można zminimalizować czas ślepoty kamery,
ona praktycznie piszę NON-STOP , raz parzyste linie, raz nie parzyste .
Dlatego właśnie zapis elektroniczny daje większą płynność , a prędkość
malowania obrazu, czy to 24 czy 25 klatek na sekundę wiele nie zmienia.
Jest, jak wiesz, tutaj inne zagrożenie - przesunięcie obiektu podczas
rysowania parzystych i neparzystych linni - może to sie objawić
schodkowaniem krawędzi, ale elektronika już sobie z tym jako tako
radzi . Gorzej z elektroniką , która ŻLE wyświetla sygnał 24p , co zresztą
na swoim KURO doświadczyłeś boleśnie. Skuś się może na pokaz
takiego PANASA 3000 i zobacz jak to może wyglądać.

Czekam momentu, gdy wszystko co trudne , stanie się banalnie proste :)

Pozdrawiam.


ps. o FILM 24p (bez zabiegów elektronicznych) bez juddera będzie trudno.
ale już o VIDEO FILM 24p ( 48i ) powinno być łatwiej - choć tam raczej
nie uświadczysz metody 48i , gdyż producenci reklamują to jako obraz
KINOWY, więc na drodze elektronicznej generują "dziurawe" miejsca .

Różnica 1Hz nie ma znaczenie - znaczenie ma sposób filmowania i jego
przeniesienie na ekran . Ta cała metodologia jest dziwna, ale jednak musi
być to kompatybilne ze starszymi urządzeniami i zgodne z tradycją :)
 
Ostatnia edycja:

ArtS007

New member
Bez reklam
BoDeX napisał:
NTSC to Cię zrobiło ... :p

Mówiąc o NTSC, nie miałem na myśli kodowania koloru. Podłacz sobie blu-ray do starego telewizora bez możliwości odtworzenia 60 Hz i się przekonaj.

Widać, że nie jesteś laikiem w dziedzinie zapisu obrazu, ale powinieneś poczytać jeszcze o metodzie pulldown 2:2.

Wracając do zależności odświezania obrazu od częstotliwości swieci elektroenergetycznej. Nie jest ona bez znaczenia, inaczej albo Ameryka przeszaby na 50 Hz lub my na 60 Hz. Prawdopodobnie jest to kwestia zgodności z dotychczasowym sprzętem.

ArtS :)
 
Ostatnia edycja:

gryzio

New member
BoDeX jak widzę przynajmniej co do juddera związanego z 24 klatkami zaczynamy się zgadzać ;-)

Jeśli chodzi o film to spudłowałeś - akurat brałem Blade Runner'a z wersji ultimate która w ogóle w europie sie nie pojawiła ;-)

Ale spróbujmy usystematyzować pewne informacje.

Po pierwsze, nigdzie nie jest napisane iż na płycie z filmem BR materiał musi być zapisany w 24p. Generalnie jeśli chcemy zapisać na płycie materiał kręcony kamerą natywnie robiącą 25, 30 lub 60 fps (obojętnie czy i czy p) to trzeba być niewąskim kretynem żeby robić z tego 24 klatki. Ale jak wiadomo głupota ludzka nie zna granic i niektórzy dla paru 'magicznych' słów na okładce są w stanie się i do tego posunąć.

Wracając do materiału 24p. Jest sobie zapisany na płycie. Płytę wsadzamy do odtwarzacza. Odtwarzacz podpinamy do telewizora. I mamy następujące możliwości:
a) telewizor nie ma możliwości przyjęcia sygnału 24p (nie musi, może to być np telewizor babci sprzed lat 30. może być to telewizor z początków HD nawet gdzie jeszcze nie zrobił się hype... możliwości jest wiele - 2 lata temu zanim kupiłem sobie tv lcd oglądałem filmy z BR na crt'ku Philipsa przez 2 miesiące - dało się)
jeśli telewizor nie ma takiej możliwości, to coś z tym trzeba zrobić na poziomie odtwarzacza, odtwarzacz zeskaluje film za pomocą albo 3-2 albo 2-2 do 50 lub 60 hz w zależności od tego jakie mu możliwości telewizora ustawimy lub w jakim jest regionie. Przykładowo, na ww CRT'ku Philipsa połączenie miałem po Euro, więc odtwarzacz legalnie kupiony w Polsce robił 2-2, odtwarzał film szybciej i wypychał mi śliczny standardowy PAL 50Hz z przeplotem;
w tym przypadku konwersje wykonuje odtwarzacz i zrobi ją do tego co uzna za najlepsze - jeśli podepniemy starszy LCD (nie obsługujący 24p w ogóle) po HDMI to odtwarzac zrobi konwersję albo 3-2 albo 2-2 w zależności od tego co mu powie o sobie telewizor (lub co ustawimy) - jeśli wymusimy w odtwarzaczu 24p to tv powie nam 'nie obsługiwany format wizji'

b) telewizor przyjmuje obraz 24p, ale go nie obsługuje w pełni - wtedy tą samą konwersję zrobi nam telewizor - prawdopodobnie zrobi 3-2 ze względu na to iż na 90pare procent potrafi robić 60Hz a przyjmując 24p taka wersja jedynie nie zmienia ogólnych zależności czasowych obrazu i dźwięku

c) telewizor przyjmuje i wyświetla natywne 24p - wtedy najprawdopodobniej widzimy wyświetlanie w jednej z wielokrotności 24 Hz (48, 72, 96 - ta ostatnia jest najprawdopodobniejsza przy tv '100Hz')

Umówmy się tutaj od razu, iż przy aktualnej technice teoretycznie jesteśmy w stanie ekran lcd wysterować dowolnym sygnałem z dokładnością 1 Hz w całym zakresie, dlatego robienie nowego telewizora w wersji b a nie c jest lenistwem producenta i chyba na dzień dzisiejszy się nie zdarza już ?
 

kamcyk26

New member
bluray napisał:
Bodex,
nie chcę wchodzić jeszcze w tamat migawki.
Jeżeli racja jest po Twojej stronie to:
wskaż film 24 fps bez judderu i bedzie pozamiatane.
Bo tez moja teza zawsze brzmi:
24 fps zawsze ma judder.
Obali ją ten kto wskaże film 24 wolny od juddera.
Póki co takiego nie ma.
Jesli w filmie beda same statyczne ujecia i nie bedzie zadnego panowania to juddera nie bedzie widac. Ostatnio ogladalem Film "Nieproszeni goscie" (czy jakos tak) i juddera nie uswiadczylem.
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Oczywiście, że BD nie równa się automatycznie 24p. Koncerty rzadko są kręcone kamerą filmową, więc są kręcone w układzie 25 lub 30 klatek na sekundę. Ponadto weźmy seriale. One są kręcone również odpowiednio z zastosowaniem 25 lub 30 klatek w zależności od kraju i przyzwyczajeń.

ArtS :)
 

BoDeX

New member
gryzio napisał:
Jeśli chodzi o film to spudłowałeś - akurat brałem Blade Runner'a z wersji ultimate która w ogóle w europie sie nie pojawiła ;-)


Ultimate może i nie, ale complete collectors u Krzyżaków na półce
widziałem nie raz - może i tutaj jest haczyk - wziąłęś płytę nr.2 lub 4,
a to nie są Blu-Raye, a zwykłe DVD . Powtarzam do znudzenia - nie
zrobisz na playerze sprzętowego przyśpieszenia 24 na 25 klatek (50i)
więc proszę nie opowiadaj wyssanych z palca bajek - 24 w 60 Hz to OK.

A przyłady KRETYNIZMU można mnożyć - zmiana fps na drodze
kamera - nośnik - player - ekran to zabójstwo dla efektu końcowego.

Przykładowy PLANET EARTH : Kręcony 25 fps - wydany jako 23.976 -
- wymuszenie w playerze 24p , a LCD i tak mruga po swojemu 60Hz .
Świetne rozwiązanie !!! Robienie z 24p wydania 50i to także miód .


Czytaj , ogarniaj - widzę postępy ...


Aaaa - a jak masż gdzieś bardzo stary Babciny telewizor (Pal only) , to
spróbuj na nim wyświetlić film Blu-ray 24p zrobiony przez Twój odtwarzacz
na 50i - zdjęcia z tego eksperymentu byłyby bezcenne :)
Blade Runner z Blu-Raya na Rubinie z 79 roku - to by było coś ! :)
30 lat triumfu radzieckiej myśli technicznej - sprzęt ponadczasowy ! :)
( no tak , tylko w Rubinie PAL to cudo :) - ale na SECAMie też poleci? :)


Pzdr.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

gryzio

New member
BoDeX nie wmawiaj innym ludziom rzeczy, które mają dorobić Twoją teorię do ich praktyki bądź na odwrót. Ja rozróżniam płytke BR od DVD. I film od dodatków by uprzedzić kolejnego Twoje pomysły.

Żeby zmusić mój player do wygenerowanie 50i na dowolnym podpiętym telewizorze naprawne niepotrzebuje niczego dodatkowego.

Moim playerem akurat aktualnie jest PS3, wchodzę sobie do Settings->Display settings->Video output settings, wybiore aktualnie używane połączenie (nawet HDMI) i odznaczę wszystko z wyjątkiem standard PAL i uzyskam spokojny obraz 50i. Jeśli wybiorę wyjście na component to możnaby nawet podpiąć się oscyloskopem i dokładnie sprawdzić co uzyskujemy na wyjściu ;-)

Podejrzewam, że podobne efekty można uzyskać na większości odtwarzaczy dostępnych na rynku, ale nie chce mi sie szukać ich manuali i sprawdzać.

tak czy inaczej nie mam więcej ochoty się w tym temacie wypowiadać ;0

ps. na secamie mógłby być problem - ps3 nie wygeneruje mi takiego sygnału, a dorabiana przejściowka pal-secam na rubinie rodziców działała 'tak sobie' delikatnie rzecz ujmując. swoją drogą w rubinie rodziców najbardziej podobała mi sie opadająca linia opóźniająca która pare razy musiałem przylutowywac 'mocniej'
 
Ostatnia edycja:

BoDeX

New member
gryzio napisał:
Przykładowo, na ww CRT'ku Philipsa połączenie miałem po Euro, więc odtwarzacz legalnie kupiony w Polsce robił 2-2, odtwarzał film szybciej i wypychał mi śliczny standardowy PAL 50Hz z przeplotem.


No ale błagam Cię - przyśpieszenie z 23.976 do 25 to 4.3% - weź teraz
sobie dowolny zapis (najlepiej dialogi) i przyśpiesz odtwarzanie o 4.3%
to gwarantuję , że położysz się na ziemi ze śmiechu słuchając ulubionych
aktorów !!! Takich konwersji dokonuje się w studio za pomocą silnych
narzędzi - nigdy tego nie zrobisz w playerze za 1000 pln. Jest wiele
koncertów kręconych 24p ( Botti - AC/DC - Mayer ) to przecież byłaby
dźwiękowa komedia. ZALECAM POWRÓT DO LEKTURY - już jesteś blisko. :)


Wplątaj jeszcze do tego PAL-60Hz , bo coś takiego także istnieje.
mnie ciekawi skąd Ty wiedziałeś , że to co widzisz idzie 50Hz ?
 
Ostatnia edycja:
Do góry