Samsung TV model D6500

hard_rocker

New member
Odpowiedź Samsunga:

"Poprawność EPG można sprawdzić na dowolnym kanale cyfrowym w języku polskim, zarówno dla anteny
satelitarnej, naziemnej jak i kablowej. Jeżeli na każdym kanale w języku polskim EPG nie posiada polskich
znaków to można mówić o błędzie odbiornika. W przeciwnym razie będzie to błąd sygnałowy."



na innych kanałach typu tvn, tvn7 i innych stacjach telewizyjnych polskie znaki występują... wiec nie jest to wina odbiornika a jak napisał jlmrafael stacji telewizyjnych....
 

doltnit

New member
Kupiłem wczoraj ten model i jestem bardzo zadowolony.

Jednak mam pytanie czy jest możliwy downgrade oprogramowania ?
W telewizorze było najnowsze które nie jest obsługiwane przez SamyGO
 

jlmrafael

New member
Kupiłem wczoraj ten model i jestem bardzo zadowolony.

Jednak mam pytanie czy jest możliwy downgrade oprogramowania ?
W telewizorze było najnowsze które nie jest obsługiwane przez SamyGO

Oczywiście, że jest możliwe, ale kłopotliwe - sporo pracy. Uważam, że o wiele lepiej (wygodniej) zaczekać aż chłopaki z SamyGo uporają się z chwilowymi trudnościami. Jednakże, jeżeli naprawdę bardzo Ci zależy to musisz zrobić tak jak opisane jest tutaj (pierwszy post):

://avforums.com/forums/plasma-tvs/1402827-samsung-firmware-downgrade-instuctions.html

Dodaj do linku http na początku, gdyż ja wciąż nie mogę dodawać linków. Pozdrawiam admina, który wpadł na ten genialny pomysł - żeby Ci się tak skrypt wysypał.
 
Ostatnia edycja:

dgrabowski77

New member
Nie sprawdzałem jakie mam transfery na tv. Na początku miałem TV działający po wifi a teraz jest wpięty w siec lan do switcha 1Gb, do niego Netgear Stora MS2000 z dwoma dyskami 2TB każdy i kartą 1Gb, do tego wpiety w switcha HD Player Ariva 310 z dyskiem 2TB i karta 1Gb. Ariva połączona z TV po HDMI. Switch dostaje neta UPC 25Mb/s z routera (standard N). Do tego laptop Asusa w standarcie N po wi-fi i karta lan 1Gb wpięty w sieć. Odtwarzanie FHD i po lanie i wifi (All Share) na tv działa bezproblemowo. Miałem kiedyś przycięcia po wifi 1080p jak stary router działał tylko w G. Na TVN Player w maksymalnej rozdzielczości zdarzają się czasem przycięcia a raczej buforowanie strumienia (obracające się kółko). Karta w TV dział dobrze i jeśli ktoś ma problemy to proponuje sprawdzić wszystkie ustawienia sieci.

P.S. Dołączam się do wypowiedzi przedmówcy. Im więcej sygnałów wifi w pomieszczeniu to tym więcej zakłóceń. Sprawdź na którym kanale pracuje twój router i czy nie masz nakładającej się innej sieci np od sąsiada. Wybrałem kanał wolny od jakiekolwiek sieci. Miałem kiedyś router 2 metry od TV ale musiałem zmniejszyć moc sygnału bo miałem zrywanie połączeń. Teraz TV w dużym pokoju a router w kuchni. Pamiętaj że szyfrowanie tez spowalnia. Jak masz wolny router to możesz mieć rwania. Teraz za niecałe 90zł możesz miec router w standarcie N 300Mb/s po wifi jak trochę dorzucisz to ze switchem 1Gb.


miałem podobny "problem"- przyciecia i niższa szybkość na TV po wifi. Dodam, że router działający w standardzie G, ok 12m od TV. Zmiana kanału na routerze pomogła. Przy łączu 10Mb z UPC jest obecnie ok 4Mbps down i 1up....gdzie wszesniej było ok 2Mbps down i 1up.
Pytanie czy rzeczywiście zmiana systemu na routerze rozwiąze "problem"?....na chwile obecna nie mam takiej możliwosci.......
Pozdrawiam
 

mlody19870

New member
internet

witam. Mam problem z ww telewizorem. Wczoraj normalnie oglądałem film na tvn player a dzisiaj niema internetu. Próbowałem połączyć się przewodowo oraz bezprzewodowe i nie pomogło wyskakuje komunikat żeby skontaktować się z operatorem.
 

jlmrafael

New member
@dgrabowski77

Kilka rzeczy jest dla mnie nie jasne - te transfery "4Mbps down i 1up" to uzyskujesz na kablu czy na wi-fi. Wiesz nie ważne jaki masz router ale po kablu powinien sobie poradzić z każdym transferem jakim raczą nas nasi operatorzy, w starszy modelach złącze WAN jest 100Mb/s (100Base-TX) w niektórych nowszych już 1Gb/s (1000BASE-T). W sytuacji gdybyś takie transfer uzyskiwał na kablu, najpierw zadzwoń do UPC że twoje łącze nie jest takie za jakie płacisz i nie daj się spławić tekstem w stylu, że to jest łącze do 10Mb/s - bo to nieprawda.

Jeżeli łącze jest ok i takie transfery uzyskujesz na Wi-Fi to jakiś dramat jest. W pierwszej kolejności uaktualnij oprogramowanie routera (firmware) znajdziesz na stronie producenta. Spróbuj jeszcze innych kanałów najlepsze to 1,6,11 lecz te przeważnie są używane więc spróbuj 13. Jeżeli i to nie pomoże wykonaj test na mniejsze odległości. W przypadku, gdy i to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów czas zmienić ten szajs na coś nowszego (ewentualnie jeżeli jest możliwość to możesz wgrać alternatywny firmware). Ze swojej strony polecam TP-Link TL-WR1043ND i wgranie alternatywnego softu - początkującym polecam DD-WRT a bardziej zaawansowanym użytkownikom OpenWrt.

@mlody19870

Na komputerze masz internet? Zrestartuj modem i router wyciągając na ok 10s wtyczki od zasilania, jeżeli masz internet w technologi xDLS sprawdź na modemie czy masz synchronizacje (dioda DSL powinna świecić ciągłym światłem), powinno pomóc.
 
Ostatnia edycja:

dgrabowski77

New member
@dgrabowski77

Kilka rzeczy jest dla mnie nie jasne - te transfery "4Mbps down i 1up" to uzyskujesz na kablu czy na wi-fi. Wiesz nie ważne jaki masz router ale po kablu powinien sobie poradzić z każdym transferem jakim raczą nas nasi operatorzy, w starszy modelach złącze WAN jest 100Mb/s (100Base-TX) w niektórych nowszych już 1Gb/s (1000BASE-T). W sytuacji gdybyś takie transfer uzyskiwał na kablu, najpierw zadzwoń do UPC że twoje łącze nie jest takie za jakie płacisz i nie daj się spławić tekstem w stylu, że to jest łącze do 10Mb/s - bo to nieprawda.

Jeżeli łącze jest ok i takie transfery uzyskujesz na Wi-Fi to jakiś dramat jest. W pierwszej kolejności uaktualnij oprogramowanie routera (firmware) znajdziesz na stronie producenta. Spróbuj jeszcze innych kanałów najlepsze to 1,6,11 lecz te przeważnie są używane więc spróbuj 13. Jeżeli i to nie pomoże wykonaj test na mniejsze odległości. W przypadku, gdy i to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów czas zmienić ten szajs na coś nowszego (ewentualnie jeżeli jest możliwość to możesz wgrać alternatywny firmware). Ze swojej strony polecam TP-Link TL-WR1043ND i wgranie alternatywnego softu - początkującym polecam DD-WRT a bardziej zaawansowanym użytkownikom OpenWrt.

@mlody19870

Na komputerze masz internet? Zrestartuj modem i router wyciągając na ok 10s wtyczki od zasilania, jeżeli masz internet w technologi xDLS sprawdź na modemie czy masz synchronizacje (dioda DSL powinna świecić ciągłym światłem), powinno pomóc.


na kablu jeszcze nie testowałem. Podane parametry dotycza wyłacznie wifi.
Wymiana softu raczej nie wchodzi w gre, gdyż router jaki posiadam to D-Link DI-524 i juz nie jest wspomagany przez producenta. Oczywiście na sieci domowej przy użyciu laptopow problemu nie ma. Jak tylko sie okaze ze na kablu TV pokazuje te same wartosci co "sugerowane " przez dostawce usługi nastapi czas na wymiane "szajsu";)
 

cezary1020

New member
miałem podobny "problem"- przyciecia i niższa szybkość na TV po wifi. Dodam, że router działający w standardzie G, ok 12m od TV. Zmiana kanału na routerze pomogła. Przy łączu 10Mb z UPC jest obecnie ok 4Mbps down i 1up....gdzie wszesniej było ok 2Mbps down i 1up.
Pytanie czy rzeczywiście zmiana systemu na routerze rozwiąze "problem"?....na chwile obecna nie mam takiej możliwosci.......
Pozdrawiam

Może ktoś wytłumaczyć jak zmienić kanał na routerze?Wiem tylko jak się zalogowć na router,a na konfiguracji zupełnie się nie znam. Router to D-Link DIR 655 standard N
 

dgrabowski77

New member
Może ktoś wytłumaczyć jak zmienić kanał na routerze?Wiem tylko jak się zalogowć na router,a na konfiguracji zupełnie się nie znam. Router to D-Link DIR 655 standard N

nie wiem jak na DIR 655. W DI-524 logujesz sie do routera i po lewej stronie jest zakładka Wireless. Po jej wybranu sa podstawowe funkcje m.in. kanał/channel. Zmieniasz, zatwierdzasz.....
 

tren90

New member
Witam,

Od kilku dni jestem użytkownikiem SAMSUNGA UE40D6500

Jestem mega zadowolony tylko nie wiem jak włączyć obsługę PVR.

Jestem podłączony do naziemnej telewizji cyfrowej przez DVB-T i chciałbym cosik spróbować nagrać.

Mam dwa pendrive jeden 4GB drugi 16GB, po podłączeniu do portu USB HDD i włączeniu funkcji nagrywania np poprzez czerwony guzik na pilocie bądź też poprzez GUIDE INFO NAGRYWANIE : TV widzi pendrive i chce go sformatować, po akceptacji i formatowaniu wyświetla się napis " Urządzenie nie umożliwia nagrywania ani korzystania z fun. timeshift "

Nadmienię, że mam zainstalowane najnowsze oprogramowanie.

Wchodziłem też do menu serwisowego, ale boje się tam cokolwiek ustawiać tym bardziej, że nie widziałem tam żadnych opcji PVR.

Czytałem na forum, że niektórym użytkownikom udało się uruchomić PVR ale mi niestety to nie wychodzi.

Czy ktoś może mi pomóc ?
 

fula

New member
Witam,

Od kilku dni jestem użytkownikiem SAMSUNGA UE40D6500

Jestem mega zadowolony tylko nie wiem jak włączyć obsługę PVR.

Jestem podłączony do naziemnej telewizji cyfrowej przez DVB-T i chciałbym cosik spróbować nagrać.

Mam dwa pendrive jeden 4GB drugi 16GB, po podłączeniu do portu USB HDD i włączeniu funkcji nagrywania np poprzez czerwony guzik na pilocie bądź też poprzez GUIDE INFO NAGRYWANIE : TV widzi pendrive i chce go sformatować, po akceptacji i formatowaniu wyświetla się napis " Urządzenie nie umożliwia nagrywania ani korzystania z fun. timeshift "

Nadmienię, że mam zainstalowane najnowsze oprogramowanie.

Wchodziłem też do menu serwisowego, ale boje się tam cokolwiek ustawiać tym bardziej, że nie widziałem tam żadnych opcji PVR.

Czytałem na forum, że niektórym użytkownikom udało się uruchomić PVR ale mi niestety to nie wychodzi.

Czy ktoś może mi pomóc ?

Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup przenośnego dysku twardego (np. 500GB). Podzielić go na dwie partycje do nagrywania i na pliki.
Mało który pendrive przechodzi testy.
 

laki2000

Member
Witam,

Od kilku dni jestem użytkownikiem SAMSUNGA UE40D6500

Jestem mega zadowolony tylko nie wiem jak włączyć obsługę PVR.

Jestem podłączony do naziemnej telewizji cyfrowej przez DVB-T i chciałbym cosik spróbować nagrać.

Mam dwa pendrive jeden 4GB drugi 16GB, po podłączeniu do portu USB HDD i włączeniu funkcji nagrywania np poprzez czerwony guzik na pilocie bądź też poprzez GUIDE INFO NAGRYWANIE : TV widzi pendrive i chce go sformatować, po akceptacji i formatowaniu wyświetla się napis " Urządzenie nie umożliwia nagrywania ani korzystania z fun. timeshift "

Nadmienię, że mam zainstalowane najnowsze oprogramowanie.

Wchodziłem też do menu serwisowego, ale boje się tam cokolwiek ustawiać tym bardziej, że nie widziałem tam żadnych opcji PVR.

Czytałem na forum, że niektórym użytkownikom udało się uruchomić PVR ale mi niestety to nie wychodzi.

Czy ktoś może mi pomóc ?

Witam. Rzadko który pndrive nadaje się do nagrywania. Jeżeli TV go sformatuje to na pewno nie przejdzie testu prędkości. Dużo było o tym na tym forum. Ja mam 3 pendrive ( 3 gb, 8gb, 16gb) a żaden z nich nie przeszedł testy prędkości. Jedynym rozwiązaniem jest twardy dysk zewnętrzny. Choć podobno są pendrive, które przechodzą ten test, ale ja nie wiem jakie.
 

dgrabowski77

New member
czy można podłączyć PS2 za pomocą tylko kabla kompozytowego? Wiem, albo domyslam sie, ze zakup kabla z 5 cinch'ami rozwiąze temat, jednak na chwile obecną posiadam kabel z wyjsciem z PS2 posiadajacym 3xRCA. PS2 mam tylko na weekend, wiec duzo czasu na "zabawe" nie mam:(
Oczywiscie próba podpiecia pod EURO z przejściówką na 3xRCA nie dało pozytywnego rezultatu. Wyglada tak jakby D6500 tolerował tylko sygnał YCbCr.
 

jlmrafael

New member
Jeżeli chodzi o funkcję PVR to osobiście absolutnie żadnych problemów nie napotkałem (nagrywanie z DVB-S). Używałem pendrive'ów (Corsair Flash Voyager i Kingston - nie wiem jaki to model) i problemu nie było. Aktualnie zwykły dysk 3,5cala i zewnętrzna obudowa spisuje się równie dobrze. Nie jestem przekonany co do sceptycznych informacji o prędkości zapisu na pendirve, zapis z prędkością 3MB/s powinien w zupełności wystarczyć nawet na obraz w HD - nie oszukujmy się godzina filmu nawet przy takiej prędkości zapisu to 3600s * 3MB dała by ponad 10GB na godzinę filmu, a to jakiś absurd.

@dgrabowski77
Jeżeli chodzi o soft do Twojego routera to znajdziesz na stronie producenta, proszę (dodaj http na początku adresu, niestety wciąż nie mogę tego zrobić):
://tsd.dlink.com.tw/ModelDocu.asp?SourceType=download&sno=AHEDEJ
 
Do góry