Nvidia Shield TV jako odtwarzacz multimedialny.

giete1

New member
A naładowałeś tego pada? Przytrzymałeś w nim klawisze parowania?
Byłoby co najmniej dziwne, żeby sprawny pad od Shileda nie działał z nim.
Jak używam tego pada także z telewizorem Android TV i nie miałem najmniejszych problemów ze sparowaniem.

Oczywiście ... na tv z androidem działa ... telefon też go widzi.
Z poprzednimi egzemplarzami nie było jakichkolwiek kłopotów. Resetowałem ... i "Kontroler SHIELD nie został podłączony"
Pamięć cache bluetooth również czyściłem. Nic
Pilot działa bez problemów.
 

medivh29

Member
@kola01 masz rację że pewnie kilka kontrolerów działa z NS,
ale taki od PS3 mi nie zadziałał i musiałem zakupić oryginalny :x
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście ... na tv z androidem działa ... telefon też go widzi.
Z poprzednimi egzemplarzami nie było jakichkolwiek kłopotów. Resetowałem ... i "Kontroler SHIELD nie został podłączony"
Pamięć cache bluetooth również czyściłem. Nic
Pilot działa bez problemów.

Ale rozumiem, że cały czas mówimy o oryginalnym padzie do shielda, czyli z logo NVidii.

Uruchamiałeś w padzie tryb parowania? Robimy to przez przytrzymanie przez kilka sekund tego zielonego trójkąta z logo nvidi. Po chwili zaczyna migać dioda w padzie na niebiesko. W tym momencie pad jest w trybie parowania. W menu Shielda wchodzimy w opcję "Piloty i akcesoria" i klikamy "dodaj akcesoria". W tym momencie nasz kontroler powinien zostać zauważony.

Czy tak robiłeś?
 
Ostatnia edycja:

giete1

New member
Sorki ... ale piszesz o oczywistych rzeczach. Proszę:)
Wszystkie podstawy wykonane. Tak jak pisałem ... pierwsze egzemplarze przed wymianą, zero kłopotu. Philips tv z andkiem widzi i paruje pada, shield widzi nie paruje. Wszystko to już pisałem.
Pad Shield - najnowszy model.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Ciekawe. Sam mam najnowszego pada od Shielda (został mi z kompletu po NV Shield 2017) i mam Shielda 2019 (kupiony na BF) i paruje mi się bez problemu z ww. padem (podobnie jak z TV SONY na Android TV).
 

leszekgd

Active member
Używam Kodi do odtwarzania filmów, filmy udostępnione na PC. Do wybudzania kompa używam opcji Wake on Lan. Działa to bardzo dobrze. Jednak po przerwie w oglądaniu komp się usypia. Mam to ustawione w celu oszczędzania energii. Gdy załączam kolejny film, Pc ponownie się wybudza bez problemów. Różnica polega na tym, że za pierwszym razem film odtwarzany jest "od strzała", a za kolejnymi trzeba czekać ok 70s. Czemu pomimo wybudzenia kompa trzeba tyle czekać na aktywację serwera (smb)?

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Nie wiem co masz tam poustawiane ale u mnie niema takich problemów. Mam włączone żeby się nie usypiam podczas odtwarzania multimediów a w Kodi mam serwer dodany po ip
 

leszekgd

Active member
Dzięki za szybką odpowiedź. Również mam to ustawione, usypia się dopiero po wyłączeniu odtwarzania. Gdy komp wejdzie w stan uśpienia, a ja włączę kolejny film, komputer błyskawicznie wychodzi z uśpienia. Jednak mija ponad minuta zanim pokaże się obraz.
 

giete1

New member
Proszę pomóżcie !!
Wracam do tematu gwarancji opisanej kilka postów wcześniej. Pozwolę sobie przypomnieć temat:
Tak w skrócie. Kupiłem nowe urządzenie Nvidia Shielda Pro ... przed świętami uległ awarii ... wymiana gwarancyjna. Po ok 3 tyg kurier dostarczył do mnie przesyłkę. W przesyłce urządzenie z nowym numerem seryjnym i ...wyglądało tak jakby z kimś wcześniej walczył! Porysowany makabrycznie! Oczywiście kolejna reklamacja - uznana ... kolejne ok 3 tyg i ... sytuacja się powtarza. Kolejny raz w przesyłce urządzenie Shield porysowane … kolejna reklamacja, przesyłanie zdjęć itd. Po tygodniu odpowiedz z firmy Nvidia – „ Zgodnie z naszą polityką gwarancyjną, zamienniki RMA mogą być urządzeniami odnowionymi. Nie możemy udzielać żadnej gwarancji na stan urządzenia zastępczego, z wyjątkiem zapewnienia klienta, że wszystkie odnowione urządzenia są odnowione i przetestowane pod kątem działania jak nowe. mają pewne niedoskonałości kosmetyczne, ale tego należy się spodziewać.”

W dniu dzisiejszym otrzymałem ostateczną odpowiedz:

"Dzień dobry Grzegorzu,

dostałem ostateczną odpowiedź co do wymienionej konsoli i jej stanu - sprawa zostaje bez zmian, ponieważ takie są zasady naszej wymiany.
Zapisy do tego można znaleźć na tej stronie :nvidia.com/pl-pl/shield/warranty/"

Poradźcie proszę co powinienem teraz zrobić.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Jak już Ci wcześniej pisałem, powołałbym się na określenie gwaranta "odnowione" w zapisać na podlinkowanej stronie i wysłałbym im pismo, że wzywasz ich do przeprowadzenia skutecznej naprawy, coś podobnego do treści:


Informuję, że w toku dokonanej reklamacji konsoli NVIDIA SHIELD TV ... nr (jeśli masz jakiś numer), gwarant naruszył warunki gwarancji a dokładnie:
- nie naprawił reklamowanego egzemplarza konsoli
- nie dostarczył w zamian ani produktu nowego ani odnowionego.
Otrzymany w wyniku reklamacji inny egzemplarz konsoli (kolejny już), jest w bardzo złym stanie technicznym. Obudowa konsoli posiada głębokie, widoczne uszkodzenia i rysy oraz inne ślady użytkowania. W żaden sposób nie pasuje do określenia "odnowiona" czy "nowa". Pragnę w tym momencie również zaznaczyć, że reklamowana przez mnie konsola była prawie nowa (używana ... miesięcy) i nie nosiła nawet najmniejszych rysek czy tym bardziej uszkodzeń. Nie dość, że zakupiony produkt okazał się wadliwy, co jest dla mnie dużym zawodem i niedogodnością, to dodatkowo w skutek przeprowadzonej reklamacji otrzymałem produkt zniszczony i nieestetyczny, co jest już całkowicie niezrozumiałe.

W wyniku powstałej sytuacji, żądam przeprowadzenia skutecznej naprawy, zgodnie z warunkami gwarancyjnymi. Zważywszy na liczne niedogodności i długi okres braku możliwości korzystania z konsoli (jest to już kolejna nieskuteczna naprawa), liczę na wymianę na produkt fabrycznie nowy (co jest zgodne z warunkami gwarancji), nie posiadający żadnych rys czy śladów użytkowania.


Wysłałbym im to poleconym a wcześniej zrobił skan z tego pisma z Twoim podpisem i wysłał na stosownego @.


Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to pisać.

Oczywiście na przyszłość, składaj reklamację z tytułu rękojmi u sprzedawcy a nie z tytułu gwarancji, bo w tym wypadku już dawno miałbyś kasę w kieszeni lub fabrycznie nową konsolę (przy kolejnej naprawie właściciel wybiera formę reklamacji a sprzedawca nie może jej zmienić o ile reklamacja jest faktycznie zasadna).
 
Ostatnia edycja:

giete1

New member
Super !!! Dzięki za pomoc.
Na 100% wykorzystam napisane przez Ciebie argumenty, z mojego punktu widzenia są naprawdę sensowne.
JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ :):):)
 
Panowie ja mam pytanie co do posiadaczy primevideo. Czy też macie problemy że w trakcie odtwarzania seriali np the grand tour co jakiś czas potrafi zmienić się jakość obrazu na tragiczną a po chwili wróci do 4k i tak czasami się zdarza kilka razy w ciągu jednego odcinka. Powiecie pewnie że to wina internetu ale mam internet niby 1Gb/s i często sprawdzam jaka jest prędkość i poniżej 800Mb/s nie spada więc nie widzę problemu po stronie internetu do tego netflix, hbo go czy player.pl niema takich problemów. Nie wiem czemu tak się dzieje?
 

janunio

New member
Bez reklam
WAŹNE: od kilkju dni jest KODI w wersji 19.
To pierwsza wersja KODI, która odtwarza HDR DOLBY VISION. Sprawdziłem i potwierdzam. BRAWO KODI.
To zupełnie nowa generacja tego softu na nowym silniku.
Z ciekawych opcji ma być kolor szary napisów aby nie masakrować reprodukcji filmów HDR. Ale tej opcje nie znalazłem.

Za to odkryłem, że pliki *.mkv z rozdziałami pozwalają na skakanie po tych rozdziałach. Dla mnie mega super bo mam koncerty z podziałem na poszczególne utwory.
Wszystkie formaty audio są teraz odtwarzane natywnie albo w opcji LPCM.
Czy można zainstalować na nVidia Sheld KODI 19 ?
 
Ostatnia edycja:

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Panowie ja mam pytanie co do posiadaczy primevideo. Czy też macie problemy że w trakcie odtwarzania seriali np the grand tour co jakiś czas potrafi zmienić się jakość obrazu na tragiczną a po chwili wróci do 4k i tak czasami się zdarza kilka razy w ciągu jednego odcinka. Powiecie pewnie że to wina internetu ale mam internet niby 1Gb/s i często sprawdzam jaka jest prędkość i poniżej 800Mb/s nie spada więc nie widzę problemu po stronie internetu do tego netflix, hbo go czy player.pl niema takich problemów. Nie wiem czemu tak się dzieje?


Sporo oglądam Prime Video i kilka razy mi się tak zdarzyło. Może ze trzy. Obraz szybko wrócił do prawidłowej jakości. Nie wiem czemu tak się dzieje.


janunio
Świetnie, ze jest nowe Kodi i działa Dolby Vision. Jednak w sieci użytkownicy narzekają, że nie działają im dodatki...
 

janunio

New member
Bez reklam
Prosta sprawa. Na dodatki trzeba nieco poczekać. Cały soft jest na całkowicie nowym języku programowania.
Już w tej wersji KODI 19 jest najlepszym media playerem na rynku.
Przed KODI 19 nie ma odwrotu !!!

Co do reklamacji; głównym argumentem, jeśli nie jedynym jest porysowana obudowa. Gwarant musi wymienić obudowę by nie nosiła śladów użytkowania. W końcu zapłaciłeś za "nie śmiganą nówkę".
Taka cecha obniża wartość urządzenia o np. 400 pln. Napisz, że oczekujesz takiej kwoty dla zamknięcia tematu.
Na marginesie: tak bezczelnego traktowania nabywcy nigdy wcześniej nie spotkałem.
 
Ostatnia edycja:
Może w weekend sprawdzę jak działa nowe KODI 19. Chociaż się trochę boje bo muszę mieć jeden dodatek wake on lan żeby wybudzać mój serwer z mediami. Ktoś sprawdzał czy działa wake on lan na KODI 19? Fajnie że KODI wspiera AV1 ale jeśli Shield TV nie wspiera tego kodeka to i KODI sobie nie da rady chyba że bzie programowo to robić i zamorduje procesor?
HDR super że dodali.
Dolby Vision super że obsługuje ale ktoś tu w temacie pisał że Dolby Vision które jest na nvidia shield tv 2019 jest wybrakowane. Niby działa we wszystkich streamach typu netflix, primevideo czy disney ale to nie jest to samo co w płytach bluray i z nimi nie będzie działać. Czyli zapewne podobnie będzie z KODI 19.
Szkoda że nie wsparli też HDR10+ ale i tak by nie zadziałało to na nvidia shield tv bo ona tego formatu nie wspiera i chyba wspierać nie będzie.


marciniozo dzięki za odpowiedź. Wylogowałem się ze swojego konta i zalogowałem znowu i chyba się poprawiło. Muszę dłużej potestować.
 
Ostatnia edycja:
Do góry