Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

Master-78

Member
Mi się udało światłowód wyhaczyć 1Gbit dlatego zniesmaczony jestem, że z sieciówką taki kał... mkv 70 mbit/s tnie dźwięk i obraz, że nie da się oglądać.

Co do YT i przycinania to np ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=R3AKlscrjmQ&t=71s




Z modemu/routera po kablu LAN do TV (jakiej CAT? 5E? 6E? nie masz plątaniny innych przewodów np. zasilania/głośnikowych/etc.? Potrafią nieźle namieszać z transferami jeśli przewód LAN słabo ekranowany...) czy lecisz ten film z YT po WiFi?


Dzisiaj za późno, ale jutro jak nie padnę na twarz, to wieczorem postaram się sprawdzić w apce na TV a potem to samo na Zidoo.
 

vvlad

New member
Z modemu/routera po kablu LAN do TV (jakiej CAT? 5E? 6E? nie masz plątaniny innych przewodów np. zasilania/głośnikowych/etc.? Potrafią nieźle namieszać z transferami jeśli przewód LAN słabo ekranowany...) czy lecisz ten film z YT po WiFi?


Dzisiaj za późno, ale jutro jak nie padnę na twarz, to wieczorem postaram się sprawdzić w apce na TV a potem to samo na Zidoo.

Kabel tu nie ma nic do rzeczy (mam Molexa 5E). Przy tv nie mam żadnych innych sprzętów, ani plątaniny.

Test po kablu - połączenie 100 Mbps:
https://drive.google.com/file/d/17mnl2hnw8T9z_RYUojcwiDgeDGT0i9Wu/view?usp=sharing

Test po wifi - połączenie 867 Mbps:
https://drive.google.com/file/d/1RxyOPrZnPmgr_Ux5wRNZfzWclXoZ3ge4/view?usp=sharing


Co do tv to ogólnie jestem zadowolony. Czepiam się tylko :)

Z minusów jakie zauważyłem na swoim modelu:
- źle spasowana górna część obudowy (jest luz i szpara - mam nadzieję, że nie wleci tam kurz i zastanawiam się czy nie zakleić tej szpary np taśmą :p )
- niedoświetlone rogi
- clouding na jednolitym tle
- 2 gb ramu to jednak mało i przez to android potrafi przyciąć
- przycinająca apka youtube przy 4k 60fps szczególnie przycięcia widać na dolnej części ekranu, przy odtwarzaniu 4k menu tv praktycznie nieużywalne i takie czasem krzaki: https://drive.google.com/file/d/1359RmmPU029ERf9VKK5b2NgiuZZqvksy/view?usp=sharing
- problemy z odtwrzaniem dźwięku wielokanałowego 5.1 i 7.1, tnie - trzeba zmienić sygnał na stereo wtedy jest ok, problem znany
- dysk goodle z poziomu tv nie widzi żadnych plików, na szczęście kodi załatwia sprawę
- w apce "Philips TV Remote" na telefonie nie mam obrazu
- LAN tylko 100 mbit
- słaba wydajnośc wifi
- rozjedżającie się poziomy kontrastu jak ktoś to już wyżej pisał
- mkv 70 mbit/s tnie / 50 mbit jest już ok
 
Ostatnia edycja:

marioking

Member
Moze po sieci jest problem ale zapodałem sample 95mbit uhd fireworks taipei na pendrivie usb 3 w slot usb 3.0 i śmiga bez zająknięcia, wiec nie to że tv nie wyrabia. Bo faktycznie na 100mbit z myclouda cięło niemiłosiernie.

A na czym odtwarzasz te źródła? Bo osobiscie ja, jak puszczałem jakiś plik to najcześciej
w eng 7.1 szedł bez problemu. Głownie na media playerze z TV, instalowane apki wymagają dokupienia tego codeca :(



Ale u mnie źródła to przeważnie częściej po prostu leci uhd z bluray :p

A wracając do tego filmiku 4k 60fps z yt, jakos mi na kablu smiga, nie zauważyłem żadnych przycięć.
 
Ostatnia edycja:

Master-78

Member
Moze po sieci jest problem ale zapodałem sample 95mbit uhd fireworks taipei na pendrivie usb 3 w slot usb 3.0 i śmiga bez zająknięcia, wiec nie to że tv nie wyrabia. Bo faktycznie na 100mbit z myclouda cięło niemiłosiernie.

A na czym odtwarzasz te źródła? Bo osobiscie ja, jak puszczałem jakiś plik to najcześciej
w eng 7.1 szedł bez problemu. Głownie na media playerze z TV, instalowane apki wymagają dokupienia tego codeca :(



Ale u mnie źródła to przeważnie częściej po prostu leci uhd z bluray :p

A wracając do tego filmiku 4k 60fps z yt, jakos mi na kablu smiga, nie zauważyłem żadnych przycięć.




Czołem,


U siebie używam jeszcze stosunkowo często Archos player'a. Jak była potrzeba to wołał o pakiet dodatkowych kodeków (po dostawie TV po wymianie musiałem wszystko instalować od nowa) - zainstalowałem z Google Play Store i śmiga większość - zwykle lepiej niż na tym odtwarzaczu systemowym TV.


W MX Player natomiast nie mogę dogadać się z softem, aby widział sieć LAN i serwer...
 

marioking

Member
Z tym MX Playerem mam to samo, szukałem próbówalem ale nijak nie udało poskromic, jak już, to wole VLC jakos sieć w miarę bez problemu działa. Z reguły jednak systemowy, ale jak przychodzi do przewijania to w VLC jakoś lepiej idzie.
 

MartesPL

New member
Odnośnie kurzu, też myślałem, że to zwykły hejt i wymysły, do momentu kiedy nie zobaczyłem plamy na tv... Mówię oczywiście o modelu 8102. Telewizor mam od lutego 2018, czekam aż plama uwidoczni się na tyle, żeby było ja widać na statycznych ujęciach. Postaram się zrobić jakieś zdjęcie i pokaże wam o co chodzi. Plamę zauważyłem kilka tygodni temu, patrząc na niebo w grze forza horizon 4. Pojawiła się na górze, zaraz przy krawędzi. Średnica ok. 4-5 cm.

Jasne, że plamy to też przypadłość tego modelu, sam takich doświadczyłem o czym można przeczytać w osobnym wątku, co najlepsze ani sklep ani serwis nie poczuwa się do winy.
 

Master-78

Member
A wracając do tego filmiku 4k 60fps z yt, jakos mi na kablu smiga, nie zauważyłem żadnych przycięć.


Czołem,


Sprawdź proszę jak będziesz ten plik odtwarzał, czy na pewno w YT masz 4K. Domyślnie ustawia 1440p ale ikonka podaje '4K'. Trzeba ręcznie wymusić 2160p i wtedy faktycznie mikro-przycięcia zauważysz.
Spróbuję toto zassać w 2160p i zapodać z pendraka/NASa - będzie wiadomo czy to kwestia NETu, czy kodowania.


Swoją drogą testowałem ATMOS'a - nasz TV NIE PRZEPUSZCZA (pass-through!) tego do amplitunera :-( :-( :-(
Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę i komuś z Was udało się z 65US8102 przesłać HDMI Dolby Atmos do amplitunera.
Zidoo X10 (notabene też 2GB RAM i 16GB miejsca na dane... acz inny SoC niż w naszych Philips'ach) radzi sobie z tym bez najmniejszych problemów!
Natomiast w przeciwieństwie do Philipsa - apka Netflix'a nie działa w 4K ani dźwiękiem lepszej jakości (bo Zidoo nie chciał płacić za certyfikację...).
 

marioking

Member
Czołem,


Sprawdź proszę jak będziesz ten plik odtwarzał, czy na pewno w YT masz 4K. Domyślnie ustawia 1440p ale ikonka podaje '4K'. Trzeba ręcznie wymusić 2160p i wtedy faktycznie mikro-przycięcia zauważysz.


U mnie automatycznie był okreslenie na 4k w opcjach, ale dla pewności zrobiłem na sztywno, dalej brak problemu, dla pewności ustawiłem 1440p i tez pare minut obejrzałem. Ale nie zauważam żeby 4k jakoś traciło na płynnosci wzgledem oczko niżej. Może nie jestem tak wyczulony ale dla mnie full motion :)



Co do dolby atmos, mnie wkurza netflix ze jako iż nie mam oled, to nie ma DA mimo ze te pozycje na aplikacji w TV OLED maja, ale skoro mówisz że nie ma passthroug to może niewielka strara. Tak player-uhd mam podłaczony do belki z DA.
 

MartesPL

New member
No to trochę o wadach.
Kompletny zanik szczegółów w ciemnych scenach jedna wielka czarna plama (brak odcieni szarości), słaby HDR w netflix, banding (piłka nożna, konsola, szybkie sceny tzw panning), brak HDR na YouTube (sony na android tv ma), brak możliwości podłączenia słuchawek BT, przymulony system Android w porównaniu do innych systemów, zawieszający się pilot.
Jakość tv bardzo słaba, plamy, zacieki na matrycy, sposób naprawy tragiczny (czyszczenie) jak dowiedziałem się na innym forum, samsung w swoim modelu odradzał czyszczenie ze względu na możliwość uszkodzenia matrycy a plamy i tak powrócą (wymieniali na nowe matrycę bez gadania) te słowa, idealnie przekładają się na to, co miało u mnie miejsce, ponowne plamy dodatkowo pojawiła się kratownica na ekranie, prawdopodobnie uszkodzenie po pierwszej nieudolnej naprawie przez autoryzowany serwis.
W głowie się nie mieści jak można kogoś posadzać o hejt sponsorowany, jestem żywym przykładem jakości "premium" tego telewizora, koledzy wyżej również pisali o problemie plam, komuś też roztrzaskali tv i gdyby nie "specjalna" interwencja, kolega zostałby ze składakiem nie ze swojej winy, był też przypadek robaków pod matrycą to skoro one potrafiły się tam dostać to jak nie dostanie się tam kurz? Dość tuszowania, zasłaniania wad tego produktu, czytałem o kasowaniu postów itd. Ja osobiście nigdy więcej tej marki nie kupię, ostrzegano mnie przed zakupem, zaryzykowałem i proszę o to efekty. W przyszłym roku patent na ambilight chyba wygasa, jestem ciekaw jaka będzie sprzedaż tych telewizorów według mojej opinii, marna.
To tyle ode mnie jestem już drugi miesiąc bez sprzętu z żadną inną marką nie miałem takich problemów dzięki Philips.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Zgadzam się z każdym zdaniem niestety :( Miałem 2 i oba wróciły do sklepu. Teraz mam ***************una i zero problemów. Jednak ambi bardzo żałuję bo na prawdę robi robotę :) Zastanawiam się nad DreamScreen do swojego TV
 

marioking

Member
Witam. Jaka musi być minimaln prędkość łącza żeby 4k z YT szło płynnie?


Pytanie dosyć zabawne, bo wiesz 4k 4k nierówne, na netflix bitrate 4k 15,26mbit a poza to sa nawet i 100mbit czyli bez żadnych przeliczeń masz że od załóżmy 20 do 100 ;) Za to Yt zależny od tego co kto wrzuci, np ostatnio przytaczany filmik po włączeniu statystyk dla nerdów ;) oscylował z reguły gdzieś pomiędzy 38-41mbit. i tak jak pare innych zarzuciłem max 43mbit widziałem, ale to można zweryfikować tylko poprzez natknięcie sie na jakis, ale w oparciu o te dane takie w miarę komfortowe założenie to byłoby 60mbit
 

szybal

Banned
No to trochę o wadach.
Kompletny zanik szczegółów w ciemnych scenach jedna wielka czarna plama (brak odcieni szarości), słaby HDR w netflix, banding (piłka nożna, konsola, szybkie sceny tzw panning), brak HDR na YouTube (sony na android tv ma), brak możliwości podłączenia słuchawek BT, przymulony system Android w porównaniu do innych systemów, zawieszający się pilot.
Jakość tv bardzo słaba, plamy, zacieki na matrycy, sposób naprawy tragiczny (czyszczenie) jak dowiedziałem się na innym forum, samsung w swoim modelu odradzał czyszczenie ze względu na możliwość uszkodzenia matrycy a plamy i tak powrócą (wymieniali na nowe matrycę bez gadania) te słowa, idealnie przekładają się na to, co miało u mnie miejsce, ponowne plamy dodatkowo pojawiła się kratownica na ekranie, prawdopodobnie uszkodzenie po pierwszej nieudolnej naprawie przez autoryzowany serwis.
W głowie się nie mieści jak można kogoś posadzać o hejt sponsorowany, jestem żywym przykładem jakości "premium" tego telewizora, koledzy wyżej również pisali o problemie plam, komuś też roztrzaskali tv i gdyby nie "specjalna" interwencja, kolega zostałby ze składakiem nie ze swojej winy, był też przypadek robaków pod matrycą to skoro one potrafiły się tam dostać to jak nie dostanie się tam kurz? Dość tuszowania, zasłaniania wad tego produktu, czytałem o kasowaniu postów itd. Ja osobiście nigdy więcej tej marki nie kupię, ostrzegano mnie przed zakupem, zaryzykowałem i proszę o to efekty. W przyszłym roku patent na ambilight chyba wygasa, jestem ciekaw jaka będzie sprzedaż tych telewizorów według mojej opinii, marna.
To tyle ode mnie jestem już drugi miesiąc bez sprzętu z żadną inną marką nie miałem takich problemów dzięki Philips.
Naprawdę szkoda mi was u mnie z 8102 wszystko ok , może dla tego że nad morzem niema smogu
mamy czyste powietrze:) co do reszty model już wyprzedany więc czekamy na następcę
Co do ambi , HUE Ambilight Możliwości ustawienia i akcesoria są genialne ! Ale drogie
oby Philips został przy tej technologii..
 

marioking

Member
Cała ta sytuacja to wina klientów, znaczy kupujemy co nam podtykaja, sam TV według mnie jest dobry, ale nie ma szans by stać się bardzo dobry, mieć dolby atmos, hdr10+ bo producentom się to nie opłaca, jak po 1-1,5 roku model idzie do kosza produkcyjnego...



No co z tym tv jest nie tak? Ma wszystko co potrzeba, gdyby producent chciał upgrade firmavaru zapewnił by wsparcie do nowszych standardów, bo jakoś inne tv mogły zyskać dolby video, albo hdr10+ po czasie wiec chyba nie w sprzecie jest ograniczenie, tylko w podejsciu producenta. Ten tv hardware ma raczej świetny, tylko im się to nie opłaca, bo tv sprzedali i lepiej zapewnić nowości w kolejnym modelu a my klienci na to pozwalamy..... Wezmy obceną sytuacje, na 2019 zapowiadaja seryjne modele 8k, po #$#%$$#, no bo naiwniacy kupią...



Osobiscie nie byłem przekonany do 4k, ale stukneło mi w starym 5 lat, braki upgradów dały się we znaki, i CHCIAŁEM kupic FHD, ale roku temu praktycznie wszyscy liczący się produceni nie mieli takich w segmencie high/premium tylko 4k, a FHD budzetówka.... A spokojnie móglbym zwykłym FHD cieszyć się przez najblizsze 3-5 lat bo sygnał TV dopiero zbliża się masowo do tego standardu, podobnie jak nosniki blu-ray powoli zaczynają być powszechne.... 4k stały niestety koniecznościa przez wspaniałych naiwnych współ-konsumetów....a teraz ten cyrk zaczyna się z 8k i obawiam sie że za te 2-3 lata sytuacja się powtórzy... jestesm niejako dobrowolnym zakładnikem tego systemu, niestety świadomym i to boli najbardziej...
 
Ostatnia edycja:

Ataszek

Active member
Bez reklam
Naprawdę szkoda mi was u mnie z 8102 wszystko ok , może dla tego że nad morzem niema smogu
mamy czyste powietrze:) co do reszty model już wyprzedany więc czekamy na następcę
Co do ambi , HUE Ambilight Możliwości ustawienia i akcesoria są genialne ! Ale drogie
oby Philips został przy tej technologii..

Tutaj była opinia osoby niezadolonej ze swojego egzemplarza - ma do tego święte prawo.
Tylko nie rozumiem jednego : branie całej marki jako bleee jednym egzemplarzem trefnym ??? Wszędzie się to trafia.
Miałem TV różnych producentów - było gorzej i było lepiej - starego Filipa źle wspominam mimo to kupiłem po jakimś czasie znów tej samej marki i jestem puki co bardzo zadowolony co nie znaczy że nie trafiają się wadliwe egzemplarze jak wszędzie.
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
Tutaj była opinia osoby niezadolonej ze swojego egzemplarza - ma do tego święte prawo.
Tylko nie rozumiem jednego : branie całej marki jako bleee jednym egzemplarzem trefnym ??? Wszędzie się to trafia.
Miałem TV różnych producentów - było gorzej i było lepiej - starego Filipa źle wspominam mimo to kupiłem po jakimś czasie znów tej samej marki i jestem puki co bardzo zadowolony co nie znaczy że nie trafiają się wadliwe egzemplarze jak wszędzie.

Każdy ocenia po sobie przynajmniej tak być powinno a opinie są bardzo ważne, na tym forum które jest ukierunkowane na sprzedaż tcl i philips jest bardzo dużo treści do przeczytania w 70% są to opinie negatywne niestety.
 

MartesPL

New member
Tutaj była opinia osoby niezadolonej ze swojego egzemplarza - ma do tego święte prawo.
Tylko nie rozumiem jednego : branie całej marki jako bleee jednym egzemplarzem trefnym ??? Wszędzie się to trafia.
Miałem TV różnych producentów - było gorzej i było lepiej - starego Filipa źle wspominam mimo to kupiłem po jakimś czasie znów tej samej marki i jestem puki co bardzo zadowolony co nie znaczy że nie trafiają się wadliwe egzemplarze jak wszędzie.

Chyba się nie rozumiemy. Marka marką, telewizor telewizorem ale dla jasności może wyjaśnię. Kupiłem tv za 7 tys zł, obecnie nie mam go już prawie 3 miesiące w ciągu roku od zakupu ale według Twojego toku myślenia powinienem się cieszyć, że go w ogóle mam bo przecież trefne egzemplarze się zdarzają. No coz padło na mnie, ale to przecież nic takiego. Hmm no nie dla mnie. To może teraz inaczej dla porównania. Wyrzucasz do kosza na śmieci zupełnie niechcący 7 tys zł i cieszysz się z tego bo przecież ludziom też się zdarza wyrzucić pieniądze do kosza. Szczerze? Człowiek ciężko pracuje, żeby sobie kupić wymarzony tv który okazuje się być beznadziejny a w momencie kiedy domaga się swoich praw czy w pełni sprawnego sprzętu jest traktowany jak intruz. Nie tak to powinno wyglądać i tu jest cały problem. Poza tym gdyby to była jedna sztuka, pewnie z miejsca sprawa zostałaby należycie załatwiona.
 

MartesPL

New member
Każdy ocenia po sobie przynajmniej tak być powinno a opinie są bardzo ważne, na tym forum które jest ukierunkowane na sprzedaż tcl i philips jest bardzo dużo treści do przeczytania w 70% są to opinie negatywne niestety.

W punkt, trafiona opinia. Jak kupowałem tv to większość opinii było pozytywnych. Teraz już wiem, że te negatywne poprostu znikały.
 
Do góry