To jest ich poprzednia decyzja:
"W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 04 listopada 2016r. (wraz z reklamowanym sprzętem
wpłynęło dnia 08 listopada br.) spółka al.to uprzejmie informuje, iż uznaje Pana reklamacje tytułem
rękojmi konsumenckiej za zasadną, tym samym zobowiązując się doprowadzić urządzenie do stanu
zgodnego z umową poprzez skuteczną, niezwłoczną naprawę.
Wskazuję, iż "artykuł 561 § 1 k.c. daje kupującemu swobodę wyboru roszczenia, którego
realizacji będzie domagał się od sprzedawcy. Zwrócić należy jednak uwagę, że obowiązek sprzedawcy
w zakresie realizacji roszczenia zgłoszonego przez kupującego powinien uwzględniać art. 561 § 3 k.c.
Sprzedający będzie mógł uchylić się więc od obowiązku realizacji roszczenia kupującego w przypadku
wystąpienia okoliczności wskazanych w przedmiotowym przepisie." (Ustawa o prawach konsumenta -
komentarz - Redakcja Naukowa Monika Namysłowska, Dominik Lubasz). W związku z powyższym
sprzedawca odmawia wymiany urządzenia na nowe lub zwrotu gotówki, jednocześnie podejmując
decyzję odnośnie naprawy, gdyż zdaniem spółki al.to, jest to wystarczające, aby doprowadzić towar
do stanu zgodnego z umową. Prawo do żądania odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny w ramach
pierwszej reklamacji jest ograniczone. Na początku obie strony powinny dążyć do tego, aby umowa
była kontynuowana, a reklamacja została uwzględniona przez przywrócenie towaru do stanu zgodnego
z umową w drodze bezpłatnej naprawy.
Pragnę nadmienić, iż poprzednie zgłoszenie odbyło się na gruncie przysługujących uprawnień
gwarancyjnych, tym samym Pańskie roszczenia kierowane były do Gwaranta. Spółka al.to nie była
stroną postępowania, co oznacza, iż nie ponosi odpowiedzialności za czas, przebieg oraz rezultat
zgłoszenia.
Mam nadzieje, iż powyższe wyjaśnienie spotka się z Pana zrozumieniem. "
Dodam tylko że poprzednio aż tyle plam nie było co tym razem. Teraz wiadomo okres grzewczy, mam w domu centralne ogrzewanie i wiadomo jakiś kurz z tego jest. Nigdzie nie pisało, że tego tv należy używać w warunkach laboratoryjnych bo inaczej będą plamy. Mam im odpisać, że idę z obiema ich decyzjami do rzecznika praw konsumenta?