Strona główna Ostatnie testy Nasze Zestawy Kanały 4K Próbki HD Forum
Rejestracja Regulamin Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane

lg oled 65

StereoWszystko związane z tematem

Wróć HDforum > Audio > Stereo > Odsłuch kabli głośnikowych
Odpowiedz

Wspiera forum

Avatar bubafat

Meldunek: Dec 2014
Postów: 4,371
Cytuj  
06-03-2018, 16:38
Domyślnie

No poczekaj. Daj [email protected] wytłumaczyć. Sam jestem ciekaw co napisze.
__________________

Ostatnio edytowane przez bubafat ; 06-03-2018 o 16:46
Odpowiedź z Cytatem
bubafat jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 
Wspiera forum

Avatar rafa@rafa

Meldunek: Jul 2008
Postów: 1,321
Skąd: Galway, IRL

Cytuj  
06-03-2018, 20:43
Domyślnie

Cytat:
Napisał bubafat Zobacz post
To nie jest kwestia blokady umysłowej, tylko krytycznego myślenia w oparciu o własną wiedzę i doświadczenia. Te zmieniają się wprawdzie dynamicznie. Ale teraz serio. Słyszysz czystsze dźwięki przy użyciu srebrnego USB? A może lepiej wychodzi Ci chroma test pattern na światłowodowym HDMI?.
Ciekaw jestem Twojej odpowiedzi, bo mnie niestety nie. Z tym że ja mogę zawsze zmienić zdanie, moj oscyloskop już nie.
Innymi słowy znane mi i obserwowane praktyczne problemy z transmisja sygnalu z jaką mam do czynienia, wynikają ze zlego timingu, a za ten, tak jak I za ewentualne zniekształcenia sygnalu nie odpowiada przewodnik tylko przetwornik i dalej elektronika.
Srebrny kabel niczego nie gwarantuje, nie musi być ani lepiej ani gorzej. Może być po prostu inaczej.
Różnice słychać między kablami. Nie są to zmiany wielkie i trzeba dobrze znać system (być z nim osłuchanym) żeby je słyszeć.

Głównie różnice są w prezentacji wysokich tonów, tzw czarnego tła oraz głębi sceny. Ale to sa moje doświadczenia z maksymalnie 10 różnymi kablami USB które miałem bądź testowałem. Nie wiem jak grają kable określane jako bardzo dobre. Moje doświadczenia są z kablami tanimi i maks ze średniej półki.
__________________
Luxman L-505uXII, Aqua La Voce S2
Opera Callas, Tannoy Revolution XT 8F, Revolution XT C, Klipsch RP-250S, Klipsch R-110SW,
S:TelluriumQ Ultra Black, IC: Hijirii, P: E-TP60E, Oyaide Tunami V2, Acrolink, Furutech,
Onkyo TX-RZ830, Sony 50W829, Sony BD; HTPC;
................................................
Marantz NR1504, Dali Zensor 1, Zensor Vokal; TQ Ultra Blue, Sharp 40LE600,
Odpowiedź z Cytatem
rafa@rafa jest offline
Wspiera forum

Avatar bubafat

Meldunek: Dec 2014
Postów: 4,371
Cytuj  
07-03-2018, 17:40
Domyślnie

Dziekuje za spostrzezenia. Byloby latwiej gdybys przy okazji zechcial wyjasnic zrodlo tego fenomentu. A tak, aby skomentowac, musze dokonac zalozenia, ze najwieksza wage upatrujesz w jakosci wykonania kabla, tj jego podstawowych wlasciwosciach fizycznych, izolazji dielektrycznej/ekranowania oraz jakosci polaczen lutowanych i stykow.
Idac ta droga, wnioskuje, ze generalnie sie zgadzamy, co do tego, tylko ze w moim mniemaniu, sa jedynie kable dobre, albo zle, nie ma w nim miejsca na bardzo dobre, o eterycznych wlasciwosciach i cenie od 1000 USD za metr w zwyz. Zaklocenia w transmisji cyfrowej sa dla mnie czyms tak oczywistym, jak to ze kable glosnikowe graja inaczej, zas terminy BER, MER, Jitter, Wander nie sa konceptami abstrakcyjnymi. Wrecz przeciwnie, sa to zjawiska o mierzalnej skali, ktore w pewnych aplikacjach mozna eliminowac, badz kompensowac. Jesli zas nie mozna, to IMHO lepiej pojsc droga dajaca wieksza gwarancje bit perfect. Osobiscie jestem mocno uprzedzony do audiofilskiego mumbo-jumbo, bo start ery HI-Res, pokazal ze wiekszosc audiofili, to snobistyczne audiofoole. Nie mniej jednak swiadomy jestem tego, ze inni moga slyszec, to czego ja nie jestem w stanie. I tu chetnie wroce do Twojego doswiadczenia. Troche wiecej szczegolow na temat parametrow odsluchiwanego materialu i srodowiska odsluchu? Swego czasu zainteresowalem sie przypadkami konfrontacji audiofilskich wrazen z naukowymi metodami ich pomiarow, z ktorych wynikalo, ze niuasne w tle, o ktorych chetnie prawili, to byl raczej noise oversamplowanego materialu, a nie zapisany w materiale zrodlowym dzwiek, albo ze slysza roznice tan gdzie ich nie ma, a nie wychwytuja realnych roznic.
Zdaje sobie sprawe z tego, ze jestes swiadomym, osluchanym uzytkownikiem, niepierwszego zestawu w swoim zyciu i ze masz zaufanie do swoich obserwacji i wrazen, dlatego zapytam, czy probowales kiedykolwiek rewidowac swoje spostrzezenia, uczestniczac w slepych testach, czy porownujac weveformy odsluchiwanego materialu? Pytam, bo chyba rownie oczywistym, jak tlumienie kabli i wystepowanie jittera, jest efekt placebo, na ktory podatna jest zdecydowanie wieksza czesc populacji, niz ilosc audiofili. To nie jest argument majacy podwazyc Twoja, czy czyjakolwiek opinie, tylko postulat o zachowanie pewnych standardow. Skoro wymagamy walidacji metod pomiarowych i kalibracji urzadzen do nich sluzacych, to dlaczego nie sprawdzic stopnia precyzji naszego aparatu sluchu?
__________________

Ostatnio edytowane przez bubafat ; 07-03-2018 o 19:41
Odpowiedź z Cytatem
bubafat jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

Wspiera forum

Avatar przemko77

Meldunek: May 2012
Postów: 4,469
Skąd: Polska Płd.

Cytuj  
07-03-2018, 22:42
Domyślnie

Srebro ma największą przewodność właściwą - większą niż złoto czy miedź dlatego ten metal jest wybierany do produkcji kabli bo jest najlepszym przewodnikiem
Druga istotna rzecz to taka ,że srebro charakteryzuje się dużą naskórkowością wysokie tony płynące bliżej zewnętrznej części przewodnika zaczynają dominować w dźwięku, dlatego dźwięk z kabli srebrnych jest określany nieraz jako "jasny " czy lśniący .Aby zapewnić bardziej gładki przekaz dodaje się np miedzi lub dodaje się złota jak np.Siltech (aby pozbyć się tego srebrnego nalotu),albo stosuje się odpowiednią geometrię samego kabla

W przypadku kabli obojętnie czy będzie ze srebra czy z miedzi jest jeszcze jedna ciekawa rzecz ,otóż dwa kable wykonane np z miedzi nawet o tej samej czystości mogą brzmieć różnie - dlaczego? ponieważ zależy to od sposobu wytapiania .Materiał z którego produkuje się kable (miedź czy srebro) jest wytapiany w piecu temperatura musi być kontrolowana z dokładnością do 1 stopnia ,problemem staje się powietrze , ściślej mówiąc tlen ,który powoduje utlenienie wytapiany metal trzeba chronić używa się do tego argonu .Po wytopieniu można "wyciągać drut " robi się to metoda albo wyżażania albo walcowania ,po krotce chodzi o to aby materiał jak najmniej "sponiewierać" - żeby nie naruszyć jago struktury wewnętrznej .To wszystko wymaga wiedzy, czasu ,odpowiednich maszyn co ma też przełożenie w cenie
Oczywiście pomijam już fakt ,że miedź czy srebro musi być czyste .W kablach wysokiej klasy czystość jest określana na podstawie analizy chemicznej i wynosi mniej niz 30ppm zanieczyszczeń na 50cm przewodu

To jest po krótce odpowiedź na pytanie dlaczego kabel głośnikowy za 2zł/metr nie będzie grać jak ten za 20zł /metr
__________________
Mój audioblog http://przemko77.blogspot.com/
Odpowiedź z Cytatem
przemko77 jest offline
Wspiera forum

Avatar Bipo

Meldunek: Sep 2010
Postów: 3,769
Skąd: Warszawa

Cytuj  
08-03-2018, 03:48
Domyślnie

Przemo fajny wykład, dzięki za garść bardzo ciekawych informacji.
__________________
Kino: 4K HDR DTS X/DOLBY ATMOS 5.2.4 JVC-RS540 -kalibracja Maciej K wg.ISF,THX., 130" K.a.u.b.e.r Blue Label Tensioned referenc, Denon AVR-X6200W, OPPO UDP 203, Heco Celan GT 42, Heco MS200F, SVS SB 2000x2 szt.-Kalibracja dźwięku wg. THX I HAA CinemaPro
Stereo: Denon PMA 2020ae, Denon DCD 1510ae, Heco Music Style 900, Ad Fontes, Denon 103R, LAR LPS1, Tomanek TAP8, Furutech FP-3TS762/ FP-3TS20, Chord Odyssey 4,
Moja galeria http://www.hdtv.com.pl/forum/1156870-post1.html
Odpowiedź z Cytatem
Bipo jest online
Wspiera forum

Avatar lolek126

Meldunek: Dec 2007
Postów: 23,256
Cytuj  
08-03-2018, 08:23
Domyślnie

Przemko to ja bym powiedział, że dwa kable np typowo miedziane dwóch rożnych firm nie może, a w wielu wypadkach zagrają inaczej... w przeciwnym wypadku mogłyby być tylko np 3 firmy robiące kable.. a jest troszkę tego na świecie.. Plus do tego co napisałeś dochodzi doświadczenie i technologiczne "myki", które ma dana firma i których strzeże do tego stopnia, ze np w Tellurium nikt nie wie co na 100% jest w ich kablach i jak one są zrobione, nawet dystrybutorzy, którzy kupują bezpośrednio od Producenta kable. Pracownicy takich firm klauzule poufności mają podpisane z Szefostwem danej firmy. Dodatkowo dochodzi problem jeśli laboratoria danej firmy są zew., a nie własnością firmy zajmującej się produkcją kabli, gdzie ludzie nie mający niby nic wspólnego z firmą X również muszą mieć podpisane klauzule poufności.
__________________
Sony KD-55X8505C,KDL-55HX955,Onkyo TX-NR5010, Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite. Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, MA Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra.Van den hul D-352 z konfekcją DIY,Hq Ofc ProlinkExclusive,
Van den hul the Flat, Qed reference, Audioquest chocolate.Wireworld ultrafiolet 5. Oehlbach NF 1 Y.Nordost Red Dawn,. Kabl. zasil. PS-Audio AC-3, Audioquest NRG 2x 2szt. , Monster Cabel powerline 200. Listwy zasilające Supra DB-06EU, Belkina.
Odpowiedź z Cytatem
lolek126 jest offline
Wspiera forum

Avatar rafa@rafa

Meldunek: Jul 2008
Postów: 1,321
Skąd: Galway, IRL

Cytuj  
08-03-2018, 10:26
Domyślnie

Cytat:
Napisał bubafat Zobacz post
Dziekuje za spostrzezenia. ...
Nie wiem dlaczego do mnie kierujesz takie pytania, nie jestem jestem producentam kabli.
Nie jestem tez zainteresowany ich produkcja. Kilka prob DIY dalo mi powod zeby odpuscic budowanie kabli samemu.

Na prawde warto zadac pytania wlasciwym osobom. I oczywiscie we wlasciwych watkach forum, nie robmy OT tutaj.

Odpowiem tylko na to co dotyczy mojej osoby.
- Jeśli ktoś sobie zrobi prawidłowy test ABX,wszystko jedno,którego ze zmysłów,
zrozumie absurd ślepych testów w audio.
- Bo człowiek to nie miernik.
__________________
Luxman L-505uXII, Aqua La Voce S2
Opera Callas, Tannoy Revolution XT 8F, Revolution XT C, Klipsch RP-250S, Klipsch R-110SW,
S:TelluriumQ Ultra Black, IC: Hijirii, P: E-TP60E, Oyaide Tunami V2, Acrolink, Furutech,
Onkyo TX-RZ830, Sony 50W829, Sony BD; HTPC;
................................................
Marantz NR1504, Dali Zensor 1, Zensor Vokal; TQ Ultra Blue, Sharp 40LE600,
Odpowiedź z Cytatem
rafa@rafa jest offline
reklama


Meldunek: Feb 2005
Skąd: hdtv.com.pl

 

Odpowiedz

Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:30. Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin VBulletin Skin by ForumMonkeys.




Nowy na forum?

  • Regulamin
  • Zapomniałeś hasła?
  • Zarejestruj się.
  • Jak szukać treści.
  • Polityka prywatności
  • Reklama

  • Ciekawe artykuły

  • Jaki Logitech
  • Czy Hz ma znaczenie?
  • Nie strać danych.
  • Robot co skosi trawnik
  • Zestawy użytkowników
  • Graj w 4K!

  • Testy otwarte

  • Panasonic ET5E test
  • Philips PFL 4007 test
  • Panasonic VT50 test
  • Sharp 70le835 test
  • Samsung ES7000 test
  • Panasonic DT50 test

  • Nasi Partnerzy

  • Cyfrowe atelier

  • Kontakt - hdtv.com.pl - Archiwum - Dyrektywa prywatności - Na górę