Tani projektor

Meloman69

New member
Bez reklam
Jeżeli mówimy o klasie budżetowej lub średniej to wg mnie problem nie dotyczy czy prostego wyboru - LCD czy DLP.
Odkąd pojawiły się na rynku panele D6 (rok temu) pozycja DLP w tym segmencie rynku została mocno zachwiana. Musimy pamiętać, że aktualnie pojawia się kolejna generacja D7 reprezentowana np. przez Epsona TW2000 czy Panasonica AE2000. Z kolei ciągle czekamy na projektory oparte na Dark Chipie 4. Podobno pierwsze egzemplarze pojawią się w sklepach z początkiem 2008. Wojna więc trwa.
Wg mnie jakość obrazu przede wszystkim zależy od:
- optyki - ostrość obrazu, równomierność oświetlenia na całym obszarze,
- wysokiego kontrastu ANSI,
- wysokiego kontrastu on/off.
Dobra optyka z wysokim kontrastem pozwoli w obrazie rozdzielić plany - uzyskać głębię sceny, czyli tzw. efekt trójwymiarowości.
W skrócie - kontrast ANSI mierzy się na planszy czarno-białej (szachownicy) i jest średnią stosunków jasności pól białych do czarnych. Kontrast on/off to stosunek jasności dla planszy całkowicie białej (LCD - otwarta przesłona) do jasności planszy całkowicie czarnej (LCD - zamknięta przesłona).
Wysoki kontrast ANSI, z reguły ok. 500-600:1 posiadają modele DLP (pomiary wykonane w ciemnej komorze, w warunkach niestety innych, niż typowo domowe). W praktyce przedkłada się to na dobry odbiór scen dynamicznych - takich, gdzie obok siebie występują zarówno ciemne, jak i jasne pola.
Nie spotkałem się, aby jakikolwiek projektor LCD osiągnął kontrast ANSI powyżej 400:1, choć nie znam testów ostatnich modeli (podobno 30% lepsze niż D6 - Epson TW1000 osiąga jakieś 350:1).
Warto jednak zauważyć, że podobno potencjalne możliwości ludzkiego oka to dla kontrastu ANSI granica ok. 300-400:1. Dodatkowo, jakiekolwiek dodatkowe źródło światła (inne niż projektor) w pomieszczeniu mocno obniża tą granicę.
Typowe projektory DLP posiadają kontrast on/off na poziomie ok. 2000-1 do 3000:1. Z kolei LCD poprzez wykorzystanie dynamicznej przesłony osiągają przynajmniej w teorii wartości nawet 50000:1 (nowy TW2000). Oczywiście pomierzone wartości w praktyce są dużo niższe i wymoszą z reguły do 2000:1.
Wysoki kontrast on/off odpowiada za dynamikę ciemnych scen. I właśnie dopiero panele D6 uzyskały na tyle wysokie parametry, na tykle dobre, że obraz z LCD może śmiało konkurować z DLP.
Projektory oparte na panelu D5, jak użytkowany przeze mnie Panasonic AE900 spisują się tu nie najlepiej.
Pomierzone wartości kontrastu ANSI dla AE900 wynoszą ledwie ok. 100:1, a pomierzone wartości kontrastu on/off rzadko przekraczają wartości 350:1.
W praktyce wygląda to tak:
- ciemne sceny tracą dużo szczegółów,
- sceny o dużej dynamice wyglądają jakby prześwietlone, za mgłą.
Jeżeli dodamy do tego źle adaptowane pomieszczenie, kiepski ekran czy np. obraz powyżej 100 cali to warunki odbioru jeszcze się pogorszą.
D6 ustawił jednak nową jakość, co potwierdza też ciekawy test przeprowadzony przez cine4home. Co prawda testowano tam projektory LCOS oraz DLP, ale analogia jest podobna.
Wyniki testu były często bardzo zaskakujące. Okazalo się np. że w scenach ciemnych z rozproszonymi jasnymi elementami lepiej wypada projektor z wysokiem kontrastem on/off, choć wydawać by się mogło że decydować tutaj będzie kontrast ANSI.
Reasumując - jedne filmy będą wyglądać lepiej na DLP (DC3), inne na LCD (D6, D7).
Dobry projektor - nie ważne czy jest to wydanie Monolithu, czy nie - wyświetli dobrze każdy film.
W każdym bądź razie konkluzja redaktorów jest jedna - jeżeli wybierać to projektor o wysokim kontraście ANSI i wysokim kontraście on/off, bez wykorzystania dynamicznej przesłony. Takim cudem jest np. ostatnia rewelacja od Sim2, czyli model HT380. Pomierzone wartości dla niego wynoszą odpowiednio: ANSI - ok. 600:1, on/off - ok. 5000:1.
Oczywiście nie każdego stać na takie urządzenie. Pozostaje kompromis i co najważniejsze, nie wierzyć do końca opiniom innych, oglądać samemu!
Wyniki testu potwierdzają moje obserwacje, podczas szukania projektorów. Obejrzałem kilka modeli - Epson TW1000, Infocusa IN78, Optomę HD73, Optomę H79, Mitsubishi HC3100, Mitsubishi HC5000, Sim2 D80.
Poza D80, który jakościowo był niedościgniony, to jednak kosztował trochę drogo, okazało się, że DLP wcale nie zawsze posiadają lepszą dynamikę obrazu od LCD. Co mnie zdziwiło - Epson, był pierwszym projektorem LCD, który na tym polu był ... lepszy, a przy okazji posiadał wciąż cechy technologii LCD, które szanuję - głębie kolorów, gładkie przejścia tonalne.
W tym czasie wybór musiał być jeden. Po kalibracji moje zastrzeżenia dotyczą:
- móglby być ciut, ciut jaśniejszy, w moich warunkach czasami wydaje mi się, że brakuje mocy, aby uzyskać dynamikę obrazu o przekątnej 100 cali. Problem znika przy 80-90 cali, ale to jednak przynajmniej 25 cm mniej. Dla mnie troszkę za dużo. Wolę większy obraz, tracąc czasami na jakości.
- ostrość obrazu, ale raczej tylko w materiale 576p. Dla HD ostrość poprawna, ale bez rewelacji.
- głośna praca wiatraczka w trybie HIGH lampy,
- głośna praca przesłony (czasami),
- czasami widać pompowanie światła - efekt pracy przesłony - aberacja chromatyczna - występuje, widzę ją wyraźnie przed rozłożeniem ekranu, na szarawej tapecie. Na szczęście - efekt znika na ekranie.
Reszta bez zarzutu - to pierwszy projektor LCD, który lepiej świeci od niejednego dobrego DLP, i najlepszy LCD, jaki w życiu widziałem.
Spokój w obrazie, głębia kolorów, pastelowość barw, ogólnie dynamika obrazu, nie gubienie szczegółów w ciemnych scenach - za to cenię ten projektor. Następny dopiero przynajmniej za rok.
Jedyne co cieszy i niepokoi, że rynek projektorów tak intensywnie się rozwija. To co dzisiaj daje jakość, za rok lub dwa jest tylko przeciętne.
 

seba29

New member
Ok, biorąc pod uwagę mój budżet i potrzeby oraz wasze porady wybór padł na Benq pe 7700 (niska cena -2660- oraz bardzo dobre opinie i parametry). Jeśli ktoś wie o nim coś dyskwalifikującego go z rankingu to prosze o posty bo jutro go zamawiam.
 

tomek67

New member
seba29 napisał:
Ok, biorąc pod uwagę mój budżet i potrzeby oraz wasze porady wybór padł na Benq pe 7700 (niska cena -2660- oraz bardzo dobre opinie i parametry). Jeśli ktoś wie o nim coś dyskwalifikującego go z rankingu to prosze o posty bo jutro go zamawiam.
Czekamy na sprawozdanie jak Ci sprawuje się ta maszynka :)
 

tetsuko

Banned
Projektory z Japonii!!!

Witam,
Właśnie wyskoczył mi się niespodziewany wyjazd do Japonii. Wyjazd 30 grudnia, przyjazd 9 stycznia 2008 roku. Projektory są tam nawet 50% tańsze!!!! (odnośnie cen na allegro)

Jeśli ktoś chciałby coś zamówić to proszę o szybki kontakt!!!!!

W odpowiedzi na wcześniejsze zapytania:
Napięcie urządzeń dostosowane do Polskich warunków.
Wtyczka jest inna, ale przyjściówki kupiłem już wcześniej po kilkanaście złotych.

Jeszcze nie wiem czy jest międzynarodowa gwarancja(sporo produktów ją ma) ale mam nadzieję już niedługo zamieszkać w Japonii tak więc w razie niespodziewanych awarii mógłbym służyć pomocą...



Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku!
Marcin
marceenp@gmail.com
 

seba29

New member
Czekam na projektor a co z ekranem i kablami?
Czy w ramach niskiego budżetu wystarczy biała ściana czy potrzebna będzie farba projekcyjna czy w końcu ekran (jeśli tak to jaki?). A component to jaki? Czy ważna jest marka ?
 

seba29

New member
Witam. W poniedziałek odbieram projektor więc potrzebuje szybkiej porady na temat componenta do obrazu. Mój odtwarzacz to Marantz 4360 a przewidywana długość kabla ok 15m. Projektor BQ PE 7700. Cena kabla ok 100-200zł.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
seba29 napisał:
Witam. W poniedziałek odbieram projektor więc potrzebuje szybkiej porady na temat componenta do obrazu. Mój odtwarzacz to Marantz 4360 a przewidywana długość kabla ok 15m. Projektor BQ PE 7700. Cena kabla ok 100-200zł.

Do 200 zeta to chyba tylko na zamówienie. Na komponentach specjalnie się nie znam (nigdy nie używałem). Wiem, że najlepszy byłby 75 omowy, ale musiałbyś mieć wtyczki BNC.
Spróbuj popytać w Ciematicu.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
Dość tania i całkiem niezła jest podobno firma Bandridge.
Produkuje kabel z serii Profigold, który zbiera całkiem niezłe recenzje.
Wydaje mi się jednak, że przy takiej odległości musisz powiększyć budżet.
Nie kupuj produktów firmy Digital - mierna jakość, zwłaszcza przy długich kablach.
 

tomek67

New member
seba29 napisał:
Czekam na projektor a co z ekranem i kablami?
Czy w ramach niskiego budżetu wystarczy biała ściana czy potrzebna będzie farba projekcyjna czy w końcu ekran (jeśli tak to jaki?). A component to jaki? Czy ważna jest marka ?
Nawet ekran z allegro za około 200 zł daje odczuwalnie lepszy obraz jak biała ściana.
Tylko zanim kupisz ekran najpierw obejrzyj sobie kilka filmów,
żebyś wiedział jakiej wielkości ekran Ci pasuje.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
tomek67 napisał:
Nawet ekran z allegro za około 200 zł daje odczuwalnie lepszy obraz jak biała ściana.
Tylko zanim kupisz ekran najpierw obejrzyj sobie kilka filmów,
żebyś wiedział jakiej wielkości ekran Ci pasuje.

Na pewno dobry ekran potrafi ZNACZĄCO poprawić jakość obrazu. Jednak ostrożny byłbym z "okazjami" z Allegro. Dobrych kilka lat temu sprowadzałem z Włoch ekran firmy Sopar. Służył mi kilka lat - zasadniczo jako partner Sony HS-1. Po przeprowadzce zamieniłem projektor na AE900 i okazało się, że obraz na Soparze wygląda paskudnie.
To co raziło najbardziej - to przejaskrawione kolory, bardzo intensywna biel. Kalibracja niewiele pomogła. Problemy ustąpiły dopiero po zmianie ekranu na Projectę.
Z doświadczenia wiem, że można z czystym sumieniem polecić powierzchnie Di-Lite (stosuje je właśnie Projecta i polski Viz-Art).
A wracając do wątku ściana vs ekran. Wygląda to mniej więcej tak. Wiadomo - Polak do bogatych nie należy. Wydał już kasę na projektor, to co będzie wydawał na ekran. Biała ściana w domu mu przecież wystarczy.
Więc włącza to sobie wszystko i mówi pod nosem. Po jakiego grzyba mi ekran - przecież na tej białej ścianie widać wszystko! Kolory są, ostrość jest. Więc o co chodzi?
Czasami jeżeli mam możliwość, sugeruję, aby tylko dla celów porównawczych zapuścić obraz na jakiś porządny ekran.
I dopiero wtedy okazuje się - ile na wartości traci obraz generowany na białą ścianę! Obraz nagle ożywa, kolory stają się głębokie, a całość dopiero teraz nabiera ostrości!
Jeżeli już biała ściana, to z wykorzystaniem farb ScreenGoo! Tylko ostrzegam - lepiej zatrudnić profesjonalnego blacharza, który pistoletem równomiernie pomaluje nam ścianę! Każda niedoróbka lub fuszerka od razu wyjdzie na obrazie!
 

Deimos

Banned
Meloman69 napisał:
Jeżeli mówimy o klasie budżetowej lub średniej to wg mnie problem nie dotyczy czy prostego wyboru - LCD czy DLP.
Odkąd pojawiły się na rynku panele D6 (rok temu) pozycja DLP w tym segmencie rynku została mocno zachwiana. Musimy pamiętać, że aktualnie pojawia się kolejna generacja D7 reprezentowana np. przez Epsona TW2000 czy Panasonica AE2000. Z kolei ciągle czekamy na projektory oparte na Dark Chipie 4. Podobno pierwsze egzemplarze pojawią się w sklepach z początkiem 2008. Wojna więc trwa.
Wg mnie jakość obrazu przede wszystkim zależy od:
- optyki - ostrość obrazu, równomierność oświetlenia na całym obszarze,
- wysokiego kontrastu ANSI,
- wysokiego kontrastu on/off.
Dobra optyka z wysokim kontrastem pozwoli w obrazie rozdzielić plany - uzyskać głębię sceny, czyli tzw. efekt trójwymiarowości.
W skrócie - kontrast ANSI mierzy się na planszy czarno-białej (szachownicy) i jest średnią stosunków jasności pól białych do czarnych. Kontrast on/off to stosunek jasności dla planszy całkowicie białej (LCD - otwarta przesłona) do jasności planszy całkowicie czarnej (LCD - zamknięta przesłona).
Wysoki kontrast ANSI, z reguły ok. 500-600:1 posiadają modele DLP (pomiary wykonane w ciemnej komorze, w warunkach niestety innych, niż typowo domowe). W praktyce przedkłada się to na dobry odbiór scen dynamicznych - takich, gdzie obok siebie występują zarówno ciemne, jak i jasne pola.
Nie spotkałem się, aby jakikolwiek projektor LCD osiągnął kontrast ANSI powyżej 400:1, choć nie znam testów ostatnich modeli (podobno 30% lepsze niż D6 - Epson TW1000 osiąga jakieś 350:1).
Warto jednak zauważyć, że podobno potencjalne możliwości ludzkiego oka to dla kontrastu ANSI granica ok. 300-400:1. Dodatkowo, jakiekolwiek dodatkowe źródło światła (inne niż projektor) w pomieszczeniu mocno obniża tą granicę.
Typowe projektory DLP posiadają kontrast on/off na poziomie ok. 2000-1 do 3000:1. Z kolei LCD poprzez wykorzystanie dynamicznej przesłony osiągają przynajmniej w teorii wartości nawet 50000:1 (nowy TW2000). Oczywiście pomierzone wartości w praktyce są dużo niższe i wymoszą z reguły do 2000:1.
Wysoki kontrast on/off odpowiada za dynamikę ciemnych scen. I właśnie dopiero panele D6 uzyskały na tyle wysokie parametry, na tykle dobre, że obraz z LCD może śmiało konkurować z DLP.
Projektory oparte na panelu D5, jak użytkowany przeze mnie Panasonic AE900 spisują się tu nie najlepiej.
Pomierzone wartości kontrastu ANSI dla AE900 wynoszą ledwie ok. 100:1, a pomierzone wartości kontrastu on/off rzadko przekraczają wartości 350:1.
W praktyce wygląda to tak:
- ciemne sceny tracą dużo szczegółów,
- sceny o dużej dynamice wyglądają jakby prześwietlone, za mgłą.
Jeżeli dodamy do tego źle adaptowane pomieszczenie, kiepski ekran czy np. obraz powyżej 100 cali to warunki odbioru jeszcze się pogorszą.
D6 ustawił jednak nową jakość, co potwierdza też ciekawy test przeprowadzony przez cine4home. Co prawda testowano tam projektory LCOS oraz DLP, ale analogia jest podobna.
Wyniki testu były często bardzo zaskakujące. Okazalo się np. że w scenach ciemnych z rozproszonymi jasnymi elementami lepiej wypada projektor z wysokiem kontrastem on/off, choć wydawać by się mogło że decydować tutaj będzie kontrast ANSI.
Reasumując - jedne filmy będą wyglądać lepiej na DLP (DC3), inne na LCD (D6, D7).
Dobry projektor - nie ważne czy jest to wydanie Monolithu, czy nie - wyświetli dobrze każdy film.
W każdym bądź razie konkluzja redaktorów jest jedna - jeżeli wybierać to projektor o wysokim kontraście ANSI i wysokim kontraście on/off, bez wykorzystania dynamicznej przesłony. Takim cudem jest np. ostatnia rewelacja od Sim2, czyli model HT380. Pomierzone wartości dla niego wynoszą odpowiednio: ANSI - ok. 600:1, on/off - ok. 5000:1.
Oczywiście nie każdego stać na takie urządzenie. Pozostaje kompromis i co najważniejsze, nie wierzyć do końca opiniom innych, oglądać samemu!
Wyniki testu potwierdzają moje obserwacje, podczas szukania projektorów. Obejrzałem kilka modeli - Epson TW1000, Infocusa IN78, Optomę HD73, Optomę H79, Mitsubishi HC3100, Mitsubishi HC5000, Sim2 D80.
Poza D80, który jakościowo był niedościgniony, to jednak kosztował trochę drogo, okazało się, że DLP wcale nie zawsze posiadają lepszą dynamikę obrazu od LCD. Co mnie zdziwiło - Epson, był pierwszym projektorem LCD, który na tym polu był ... lepszy, a przy okazji posiadał wciąż cechy technologii LCD, które szanuję - głębie kolorów, gładkie przejścia tonalne.
W tym czasie wybór musiał być jeden. Po kalibracji moje zastrzeżenia dotyczą:
- móglby być ciut, ciut jaśniejszy, w moich warunkach czasami wydaje mi się, że brakuje mocy, aby uzyskać dynamikę obrazu o przekątnej 100 cali. Problem znika przy 80-90 cali, ale to jednak przynajmniej 25 cm mniej. Dla mnie troszkę za dużo. Wolę większy obraz, tracąc czasami na jakości.
- ostrość obrazu, ale raczej tylko w materiale 576p. Dla HD ostrość poprawna, ale bez rewelacji.
- głośna praca wiatraczka w trybie HIGH lampy,
- głośna praca przesłony (czasami),
- czasami widać pompowanie światła - efekt pracy przesłony - aberacja chromatyczna - występuje, widzę ją wyraźnie przed rozłożeniem ekranu, na szarawej tapecie. Na szczęście - efekt znika na ekranie.
Reszta bez zarzutu - to pierwszy projektor LCD, który lepiej świeci od niejednego dobrego DLP, i najlepszy LCD, jaki w życiu widziałem.
Spokój w obrazie, głębia kolorów, pastelowość barw, ogólnie dynamika obrazu, nie gubienie szczegółów w ciemnych scenach - za to cenię ten projektor. Następny dopiero przynajmniej za rok.
Jedyne co cieszy i niepokoi, że rynek projektorów tak intensywnie się rozwija. To co dzisiaj daje jakość, za rok lub dwa jest tylko przeciętne.[/quote


Witam, ja w kwestii samych parametrów, otóż okazuje się, że nie wszyscy producenci kłamią w parametrach projektorów. Dobrym przykładem tego jest firma JVC z modelem DLA-HD100 i niemieccy testerzy to sprawdzili:http://www.cine4home.de/Specials/HD100Preview/HD100Preview.htm
Dlatego mnie osobiście zainteresował ten model, a ceny spadają codziennie, już jest poniżej 7000 euro oby tak dalej...:D
Oczywiście ten projektor nie ma nic wspólnego z tanimi i kiepskimi wyrobami, które udają projektory...
 
Ostatnia edycja:

seba29

New member
No i jest projektor. Pierwsze wrażenia - duży. Po włączeniu jest naprawde cichy taka jak podaje specyfikacja. Podłączony tanim komponentem Viwanco. Obraz wyświetlany na białą ściane (narazie). Po kilkudniwym kalibrowaniu nareszcie są efekty jakich oczekiwałem - obraz jakościowo podobny do telewizora CRT (mam świetne porównanie bo CRTek stoi pod wyświetlanym obrazem na ściane). Po pierwsze tak jak pisaliście nie można przesadzać z wielkością obrazu 80" jest w sam raz, na większym jakość wyrażnie spada. Nigdy nie widziałem obrazu z innego projektora więc moja opinia pewnie nie będzie miarodajna ale porównam go z moim CRT. Kolory, kontrast i jasność nawet w eko zadawalające. Jedna różnica to kolor biały. Na telewizorze jest super jasny a na proj. jakby troche szary- czy to wina braku ekranu? Efekt tęczy- trzeba go chcieć zobaczyć ale nie przeszkadza. Za 2600pln nie kupiłbym tak wielkiego ekrau więc oferta godna polecenia. Jedno pytanko- czy przy podłączeniu przez komponent trzeba włączyć w DVD progresiw scan?
 

Meloman69

New member
Bez reklam
seba29 napisał:
No i jest projektor. Pierwsze wrażenia - duży. Po włączeniu jest naprawde cichy taka jak podaje specyfikacja. Podłączony tanim komponentem Viwanco. Obraz wyświetlany na białą ściane (narazie). Po kilkudniwym kalibrowaniu nareszcie są efekty jakich oczekiwałem - obraz jakościowo podobny do telewizora CRT (mam świetne porównanie bo CRTek stoi pod wyświetlanym obrazem na ściane). Po pierwsze tak jak pisaliście nie można przesadzać z wielkością obrazu 80" jest w sam raz, na większym jakość wyrażnie spada. Nigdy nie widziałem obrazu z innego projektora więc moja opinia pewnie nie będzie miarodajna ale porównam go z moim CRT. Kolory, kontrast i jasność nawet w eko zadawalające. Jedna różnica to kolor biały. Na telewizorze jest super jasny a na proj. jakby troche szary- czy to wina braku ekranu? Efekt tęczy- trzeba go chcieć zobaczyć ale nie przeszkadza. Za 2600pln nie kupiłbym tak wielkiego ekrau więc oferta godna polecenia. Jedno pytanko- czy przy podłączeniu przez komponent trzeba włączyć w DVD progresiw scan?

Nareszcie jest osoba na forum, która dostrzega w budżetowym sprzęcie różnicę w jakości obrazu w zależności od jego wielkości.
Rzeczywiście - 80-90 cali w większości modeli daje optimum.
Korzystając z komponenta musisz mieć włączone progresywne skanowanie.
Z białym kolorem w większości wszystkie projektory sobie radzą. DLP z reguły świecą bardziej intensywnie (biały jest ostrzejszy).
Technologia SXRD (Sony) ma troszkę problemy z odwzorowaniem białego.
Twój problem może wynikać:
- ściana wydaje się, że jest biała,
- projektor jest uszkodzony.
Biały na projektorze to biały i kropka!
 

seba29

New member
Odnośnie białego: chodzi o to że na CRTku (dodam że to 24" więc obraz wygląda jak full HD w porównaniu z 100" projektorem) który świeci tuż pod obrazem z projektora biel jest aż porażająco biała a na ścianie taka matowa, ale też jest. I jeszcze jeden dylemat. W instrukcji projektora podany jest kąt jego ustawiena pod jakim powinien pracować, czy montując go na uchwycie pod sufite trzeba go zachować czy nie? Bo jeśli tak to potrzeba w miarę długi uchwyt który będzie zwisał z sufitu. Czy lepiej usytuować proj bliżej ekranu i podkręcić zoom do obrazu powiedzmy 80" czy zamontować go dalej a bez zoomu? Czy moc światła traci się z większą odleglością?
 

tomek67

New member
seba29 napisał:
Czy lepiej usytuować proj bliżej ekranu i podkręcić zoom do obrazu powiedzmy 80" czy zamontować go dalej a bez zoomu? Czy moc światła traci się z większą odleglością?
Jeśli umieścisz projektor bliżej to przy tej samej wielkości ekranu obraz powinien być ciut jaśniejszy. Nie jest to wielka różnica, ale jest.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
tomek67 napisał:
Jeśli umieścisz projektor bliżej to przy tej samej wielkości ekranu obraz powinien być ciut jaśniejszy. Nie jest to wielka różnica, ale jest.

Dokładnie! Ciut jaśniej będzie jeżeli zastosujemy większy zoom i projektor ustawimy bliżej ekranu, niż mniejszy zoom i dalej od ekranu.
Obraz z projektora jest PASYWNY, czyli odbity. W rozwiązaniach kineskopowych masz obraz BEZPOŚREDNI.
Patrząc na telewizor patrzysz na świecący kineskop. Patrząc na obraz z projektora widzisz światło odbite od białej ściany. Na dodatek pewnie obraz z projektora masz 4x większy. Nie oczekuj, że uzyskasz identyczną jakość. Przecież taka ściana to pewnie będzie miała współczynnik odbicia nie większy niz 0,7.
Zainwestuj w dobry ekran. Poprawi się też ostrość przekazu.
 

seba29

New member
A na koniec UPS. Wydaje mi się że warto wydać pare złoty dla bezpieczeństwa lampy. Tylko na co zwracać uwage przy zakupie UPSa. Potrzebuje taki który tylko zdoła wychłodzić lampe, czyli na ok 2 min. UPSY różnią się mocą. Czy potrzebuje taki o mocy maksymalnej projektora czy wystarczy najsłabszy i na nim zdoła się wychłodzić lampa np. czy UPS o mocy ok 200W włączy wogóle projektor o mocy max 320W.
 

Goratha

New member
Witam, mi sie wydaje ze jeszcze dosc istotnym czynnikiem jest cena lampy do projektora. W obecnych projektorach sa modele gdzie cena lampy jest okolo 600-700 zeta. W niektorych starszych ceny ponad 2k za lampe o zywotnosci max 2000 godzin. Zdziwila mnie tylko jedna rzecz, lampa do projektora Acer - P1265 w polsce jest tansza niz w niemczech.

Pozdrawiam
 

yaro29

New member
Obejrzałem kilka modeli - Epson TW1000, Infocusa IN78, Optomę HD73, Optomę H79, Mitsubishi HC3100, Mitsubishi HC5000, Sim2 D80.
Poza D80, który jakościowo był niedościgniony, to jednak kosztował trochę drogo, okazało się, że DLP wcale nie zawsze posiadają lepszą dynamikę obrazu od LCD.

co prawda moze nie do konca w temacie ale skoro miałęs oglądac optomę H79 to jestem ciekaw opini na jej temat ale opinie w porównaniu do nowych obecnie produkowanych projektorów. Wiem, bo przeczytałem sporo testów i opini ta jej temat i wiem z nich ze był/jest to dobry porjektor.
Natomiast jak wiadomo jest ju znie produkowany a pierwszy model wyszedł na początku 2005 roku. Zastanawia mnie więc fakt jak technologia z tegop czasu ma się do projektorów produkowanych obecnie a w szczegolnosci do takich modeli jak panasonic ax100 czy tym podobne. Wiem ze to oczywiscie lcd ale cały czas kusi mnie jedank funkcjonalnosc tej technologii.

Pozdr.
 

seba29

New member
Witam. Ponawian pytanko o UPSa a to obraz z mojego Benq pe 7700, chyba całkie niezły ( pod spodem tv 24")
 

Attachments

  • Obraz 394.jpg
    Obraz 394.jpg
    77,7 KB · Wyś: 928
Do góry