CANON HV20-uwagi uzytkownikow

RyEk

New member
mariof napisał:
jest jeszcze jedna uwaga RyEk - proszę pamiętać, że HD dużo więcej wymaga od matrycy i porównanie z SD nie jest do końca uprawnione..,

No ok ale ja rowniez testowalem w trybie SD i "piasek" byl jeszcze bardziej wiekszy. Najlepsza metoda jesli chcem miec na koncu SD to nagranie w HD i pozniej ustawienie w kamerze konwersji i wypuszczenie SD

Nie napisalem ze kamera jest zla tylko ze sie nastawilem ze wlasnie w lowlight bede mial podobne ziarno do starej kamery przy jasniejszym obrazie.
Obraz jasniejszy owszem jest ale ten nieszczesny "piasek".

Powiedzmy ze przeboleje "piasek" w lowlight ale juz zmiane balansu bieli podczas filmowania to niewybacze Canonowi :p
 

RyEk

New member
pxl666 napisał:
ryek - amoze wypchac gdzies jakies sample?

Napisz mi gdzie mam wrzucic to wrzuce (byle nie rapidshare) kilkusekundowe z obu kamer, lecz uprzedzam ze przy tak krotkich probkach z HC42 dostrzec jest wogole ciezko cokolwiek (czy ma piasek czy nie - i jaki) :)
 

RyEk

New member
Do posiadaczy Canon INFO: jesli chcecie tanio kupic tanie baterie dodatkowe oraz zewnetrzna ladowarke polecam www.eltec.pl duzo roznosci, baterie zamienniki Premium Gold (chyba najpopularniejsze jezeli chodzi o zamieniiki).

Sam zakupilem 3szt + ladowarke

Jezeli ktos nie moze znalezc:
NB-2L12 2600 mAh w Eltec to wlasnie bateria do Canon HV10/20 (60zl)
CANON NB-2L/NB-2L12 Ładowarka 12/230volt EL KQCP ladowarka (25zl)

Pozdrawiam
 

pxl666

Member
Bez reklam
upload

ryek - moze byc sharebigfile.com, uploadarmy.com itd...byle nie megaupload

noi sample mozesz spakowac np divxem/xvidem - ja tak zrobilem - wygladaja ladnie i wiele nie waza http://sharebigfile.com/file/143774/street-divx.html
mozesz tez zamiescic porownawcze graby

mozesz kompresowac za free tym
moje gg3042844 - chetnie pogadam o hv20 - sam kupuje w wakacje ale w usa
 
Ostatnia edycja:

mariof

New member
Bez reklam
pxl666 napisał:
ryek - amoze wypchac gdzies jakies sample?
do pxl666. Sądzę, że prezentacja sampli ma znaczenie li tylko informacyjne i bez rzetelnego komentarza może być wręcz szkodliwa. Nic nie zastąpi samodzielnego testu porównawczego, szczególnie dla osoby która ma już jakie takie pojęcie o filmowaniu. Na privie napisałem kilku osobom dlaczego wielbiony przez wielu Canon przegrał u mnie nie tylko z HC7 ale także z SD1 Panasonic i Sony SR1. Także na forum pisałem dlaczego, wg mnie, Canon rozczarował. Owszem na samplach zciągniętych z netu Canon HV20 wypada bardzo dobrze. Opinia testujących z Camcorderinfo daje mu pierwsze mniejsce w klasie. Jeżeli się jednak bliżej przyjrzeć, testujący w sposób, hmmm, specyficzny rozłożyłi akcenty i punktację:(. Czar "najlepszej" kamery amatorskiej HD pęka gdy weźmię się ją do rąk i samemu "pobawi" się trochę. Na własnej skórze (poniewczasie, ponieważ tą kamerę już kupił) przekonał się o tym RyEk:(. Dał się zasugerować choć na pewno nie jest nowicjuszem. Wniosek, wg mnie, jest taki. Jeżeli nie masz możliwości wykonania własnych testów przed zakupem to... poczekaj kilka miesięcy aż pojawią się uwagi użytkowników (także te krytyczne). Jasno zdefiniuj czego oczekujesz od sprzętu i postaw konkretne pytanie użytkownikom interesującego cię urządzenia. Niestety osoby które publikują swoje sample w necie zbyt często próbują udowodnić z góry założoną tezę... . Klasycznym przykładem takiej manipulacji są "obiektywne" testy w lutym 2007 tu:
http://www.watch.impress.co.jp
Nie chcę aby ktoś odniósł wrażenie, że uważam Canon HV20 to "śmieć" - nic z tych rzeczy! To bardzo fajna amatorska kamerka, niestety trochę traci przy bliższym poznaniu:(. Z HC7 jest, akurat, odwrotnie... i to by było na tyle:)
 

pxl666

Member
Bez reklam
eh mariof...z porownaniem do sr1 to juz ostro przeginasz...kamera video sluzy do fimowania...wiec glownym kryterium sa dla mnie SAMPLE VIDEO. statsy mnie interesuja znacznie mniej.to zo sample mozna obrobic to norma. postprocessing jest nieodlacznym elementem workflow kazdego studia filmowego i nierzadko z kiepskiego materialu da sie wiele wyciagnac a bardzo dobry sie obrabia w celu osiagniecia doskonalosci.sample wlasnie bez komentarza mowia wiele a z nim jeszcze wiecej.codo opinii uzytkownikow hv20 to regularnie czytam tu tu i tu i wiec mam pojecie o wadach i zaletach sprzetu. plastikowosc i marny dezajn akurat mnie srednio interesza w tym temacie.jakosc obrazu i mozliwosci jakie pasjonaci z hv20 WYCISKAJA to cos co mnie interesuje.do filmowania w trudnych warunkach nie wystarczy sprzet - trzeba umiec wejsc w manual mode i go ustawic.jak bede chcial miec full wypas to sobie kupie kamere pro za 5000$ i bede sie smial...ale nie uwazam ze w moim wypadku jest to konieczne. akurat jak kupowalem swoje aparaty cyfrowe to szukalem sampli na iso 1600 - to bylo moje kryterium.aparat kupilem wg niego i jestem 1000%owo zadowolony. tak samo kupie kamere i nie spodziewam sie porazki.jesli cos nie wyjdzie w kreceniu, podciagnie sie w poscie - proste.

aha a codo http://www.watch.impress.co.jp - nie powiesz mi ze znasz japonski...i ze tlumaczenie z altavisty uwazasz za miarodajne - oile widze na impress.co.jp sa pierwsze wrazenia anie porownania...

dodaje wlasnie znalezione lolite video - nawet jesli obrobione to itak wyglada doskonale link1 link2

atu video tutorial jak zwiekszyc otwor wzgledny przyslony>swiatlo i zablokowac gain
oraz wersja html
 
Ostatnia edycja:

mariof

New member
Bez reklam
No cóż, każdy ma swoje preferencje... . Jakość obrazu jest we wszystkich kamerach, moim zdaniem, bardzo dobra (oczywiście w kategorii amatorskiej). Rzecz w tym jak kto rozkłada akcenty - krótko mówiąć co jest dla kogo bardzie a co mnie ważne. Optymistyczne jest to, że kamerę, jak zrozumiałem, masz zamiar kupić w USA osobiście więc będziesz miał okazję do bespośrednich porównań:). Co do przykładu testów - to masz rację - nie znam japońskiego (wiele lat pracowałem z koreańczykami, krócej - także z japończykami ale nie nauczyłem się ich języka:(. Na codzień posługiwaliśmy się angielskim i ten język, jak sądzę, opanowałem nieźle (ponad 10 lat musiałem nim posługiwać się w pracy) a w teście porównywałem dobór i prezentacje sampli a nie komentarze... .
PS mam jeszcze osobistą uwagę dla Ciebie, wyślę prywatną wiadomość
 

hojlo1

New member
Bez reklam
...Panowie ...z przyjemnością się czyta teksty w których jest (tzw.) wiele znaków zapytania.

Róznią się trochę od początkowych...... ;)

Przypomnę, że nie zmieniając nic z moich wątpliwości i wniosków też opisywałem kamery HD jako B.dobre (ale porównując wyłącznie do SD... nie będę się rozwodził), ale jak spojrzeć juz przy samym HD ..spokojnie dołącze do Was (czyli im więcej wiem, tym zachwyt przechodzi w normalność...)



Ps - jednak nie ulega wątpliwości, ze dobrze nagrany (w określonych warunkach) film z takiej kamerki często jest lepszy od przecietnego dema jakiegos producenta... .
 

MarcinPO

New member
pxl666 napisał:
Hej,

Pozwolę sobie zmienić odrobinę "nastrój" wątku, pytaniem z innej beczki.

Bardzo zainteresował mnie klip RAIN.wmv -> wiadomo na ile w nim dodatkowej, zapewne stricte komputerowej obróbki "after shooting", a na ile samodzielnej roli Canona?

Canon już do mnie leci z USA, więc postaram się dorzucić swoje 3gr.

Pzdr,
Marcin
 

pxl666

Member
Bez reklam
zapytanie o workflow

MarcinPO napisał:
Hej,

Pozwolę sobie zmienić odrobinę "nastrój" wątku, pytaniem z innej beczki.

Bardzo zainteresował mnie klip RAIN.wmv -> wiadomo na ile w nim dodatkowej, zapewne stricte komputerowej obróbki "after shooting", a na ile samodzielnej roli Canona?

Canon już do mnie leci z USA, więc postaram się dorzucić swoje 3gr.

Pzdr,
Marcin

alez bardzo prosze
No steadicam etc.. Just a tripod. There is some rolling shutter artifacts if you look for them. Mainly the lightning.

My Camera Settings:
Shutter Priority Mode
Shutter Speed: 100
Exposure Locked: -2

Custom HV20 Settings
Col. Depth -1
Sharpness -1
Contrast -1
Brightness -1

Color Correction:
Color Curves (more yellow in highlights)

Slow motion was done with vegas. :)

atu watek
jesli zrobisz cos swojego pleez pokaz efekty
 

mariof

New member
Bez reklam
Brawo pxl666! To mi się podoba:). Zabawa, kreacja - to rozumiem! Po co miałka dyskusja o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem?
 

MarcinPO

New member
Witam ponownie,

Znajomy przysłał mi właśnie sms'em opinię od lokalnego sprzedawcy w NYC, iż wersja kamery HV20 w systemie NTSC, z zamiarem wykorzystania w Europie, ma ograniczenia także w kwestii podłączenia do TV (LCD) w systemie PAL. Uważa on, że tylko zgrywanie materiału do komputera będzie możliwe.

Nie bardzo jestem w stanie zdalnie zweryfikować zakres wiedzy tego "sales man'a", ale może miał interes w sprzedaniu nam wersji PAL [cenowo: HV20 NTSC - 950$, HV20 PAL - 1250$].

Ja akurat posiadam LCD SHARP'a 37"P50 i coś kojarze w nim opcję przełączenia na tryb NTSC, więc tego problemu chyba nie będe miał - a może się myle co do tego? Można dokonać zmiany formatu wyświetlanego sygnału? Kamerę tak czy owak chciałem podłączyć do LCD po HDMI.

Wiem, iż to pytanie z różnych stron już wałkowane na forum, ale pierwszy raz sie spotykam z podobną tezą, że sprzętu w NTSC nie da się podłączyć cyfrowo po HDMI do jakiekogolwiek LCD'ka?

Pomóżcie rozwiać wątpliwości...


Pzdr,
Marcin
 

moscow

New member
MarcinPO napisał:
Znajomy przysłał mi właśnie sms'em opinię od lokalnego sprzedawcy w NYC, iż wersja kamery HV20 w systemie NTSC, z zamiarem wykorzystania w Europie, ma ograniczenia także w kwestii podłączenia do TV (LCD) w systemie PAL. Uważa on, że tylko zgrywanie materiału do komputera będzie możliwe.

Nie bardzo jestem w stanie zdalnie zweryfikować zakres wiedzy tego "sales man'a", ale może miał interes w sprzedaniu nam wersji PAL [cenowo: HV20 NTSC - 950$, HV20 PAL - 1250$].

Marcin
Fakt braku mozliwosci podlaczenia kamery wersji 60Hz do telewizorow sprzedawanych w Europie wydaje mi sie osobiscie malo prawdopodobny.
Swoja HV20 przywiozlem ze Stanow. Malo tego wersje 60Hz wybralem z premedytacja z ponizszych wzgledow:
- 60Hz oznacza wiecej informacji (SD NTSC mialo mniej linii niz SD PAL przy wiekszej czestotliwosci; w HD rozdzielczosci sa identyczne, zas czestotliwosci rozne)
- spory segment rynku telewizorow HD (takze sprzedawanych w Europie) pracuje natywnie w 60Hz (nawet jesli jest podany na wejsciu w 50Hz), w pewnych warunkach obraz wygenerowany w 50Hz wyglada na nich, delikatnie to ujmujac, nienajlepiej... takie odbiorniki radza sobie lepiej lub gorzej za pomoca roznych filtracji... jednak... bywa roznie...
- drobiazg - ale HV 20 NTSC 60Hz pracuje w prawdziwych 24p (no powiedzmy 23.976) wersja 50Hz daje 25p
- jest taniej (ale to chyba oczywiste, jeszcze nie widzialem przypadku by jakas elektronika byla tansza w Polsce/Europie niz USA - no chyba, ze jest to rodzima produkcja)

Swoja HV20 NTSC podlaczalem do nastepujacych odbiornikow:
- Samsung LE46F71B (TV z natywnym 1920x1080, przez HDMI)
- Samsung SyncMaster 940MG (1440x900, monitor VGA z funckja TV, podlaczenie przez wejscie Component)
- Benq FP222W H (1680x1050, monitor VGA z wejsciem HDMI)
W kazdym z powyzszych przypadkow - bez problemow.

Ale zeby nie bylo tak milo... jest jedna powazna wada z wersja 60Hz, o ktorej nie pomyslalem przed zakupem. Mianowicie jesli material jest zdjety w 24p to dosc ciezko jest przejsc (przynajmniej w Sony Vegas, ktory uzywam) do edycji w natywnym 24p. Zgrane pliki HDV maja czestotliwosc 60Hz z Telecine 3-2-2-3. Na poczatku znalazlem dosc koszmarny workflow z uzyciem Vegas i Virtual Duba... ale w koncu przesiadlem sie na pelna wersje CineForm NEO HDV (wczesniej Connect HD) gdzie usuniecie Telecine w kulturalny sposob, szybko i sprawnie zalatwia HDLink.

Pozdrowienia,
-krzysiek-
 

panjacek

New member
Przed kilkoma miesiącami opisałem na tym forum przewagę HD 60 Hz nad 50Hz.
Jednak w Europie trudne do zastosowania.

Pozdrawiam
 

MarcinPO

New member
Dzięki wielkie Krzysiek!

Próbuje teraz tylko dojść jak to będzie w przypadku mojego Sharpa p50.

Pzdr,
Marcin
 

RyEk

New member
Czy w wersji kamery 60hz tez nie da sie zmieniac balans bieli podczas filmowania?
Szumy juz przebolalem ale zmiana balansu podczas filmowania a raczej jej brak to totalne nieporozumienie, kretynizm i sam nie wiem co jeszcze :(
 

moscow

New member
RyEk napisał:
Czy w wersji kamery 60hz tez nie da sie zmieniac balans bieli podczas filmowania?
[...]
No niestety - wersja 60Hz ma ta sama przypadlosc.
Pozostaje miec nadzieje (pewnie raczej nikla), ze w jakims nowym firmware zostanie to poprawione.
 

moscow

New member
MarcinPO napisał:
Próbuje teraz tylko dojść jak to będzie w przypadku mojego Sharpa p50.
w/g specyfikacji Sharp LC37P50E
System koloru wideo: PAL/SECAM/NTSC 3.58/NTSC 4.43/PAL-60
co przynajmniej w teorii sugeruje, ze nie powinno byc klopotow.
Jesli jednak odbiornik zawsze pracuje w 50Hz, to nawet jesli wyswietli obraz z kamery 60Hz, w pewnych zlosliwych warunkach (Pan lub Pan/Tilt kamery po skosie, z okreslona predkoscia) moze byc widac przeskoki albo inne artefakty obrazu.
Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem byloby pobawienie sie z podlaczona kamera HD 60Hz. Byc moze uda sie znalezc kogos w okolicy, kto ma taka kamere.
 

MarcinPO

New member
To już sprawdziłem w samym telewizorze tyle, że ciekawe jest to, iż opcje, o których mówisz, dotyczą wyłacznie sygnałów analogowych.

W ustawieniach portu HDMI, ani słowa o tym nie ma (a tym kanałem właśnie planuje podłączyć kamerkę do LCD).

Pzdr,
Marcin
 
Do góry