Zakup kamerki w USA

anacki

New member
Witam Serdecznie
Proszę o pomoc zakupu kamerki w USA

Jestem amatorem ale chciałbym mieć możliwość zgrania filmu na komputer i obrobienia go w prosty sposób.
Podobają mi się dwie kamery: Sony HDR-SR12E oraz Sony HDR-TG3.
1) Czy nie ma problemów "typ rożnic regionu" przy zakupie z USA tzn czy spokojnie wszystko dziala w Polsce?

2) Czy Mac Book Pro 15"
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB memory
200GB hard drive1
Double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 8600M GT with 256MB

da radę pobawić się w składnie filimków?

Mam 3 dni na decyzję.
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
 

emigrant

Member
Ja akurat kupuję Canona HF10, miałem też brać Sony HDR-SR12 ale zrezygnowałem z niego.
Też będę na OSX obrabiać filmy AVCHD i myślę, że Twój macbook pro powinien se w miarę poradzić z obróbką w iMovie. Dla Final Cut Express czy Pro może być za słaby konfig sprzętowy. Choć właśnie Final Cut idealnie nadaje się do takich rzeczy. Możesz zaryzykować*i kupić FCE bo iMovie trochę jest taki prymitywny, program dla każdego.
Powtórzę się po raz wtóry jak to napisał Chuck Fadely w swoim review: "The AVCHD format is an extremely highly-compressed mpeg format. You need a really powerful computer to do anything with the files." :)
Na Mac Pro przy 8GB ramu , 2x cpu quady czyli 8core na Final Cut Pro trochę to zajmuje czasu a co mówić*na takim lapku jak Twój? Zrobić się zrobi, ale oczywiście wszystko rozciągnie się w czasie. Jak będziesz dużo obrabiał materiałów to te 200GB raz dwa zapełnisz. Pomyśl o zew. dysku 1TB.

Przy materiałach HD praktycznie już nie występuje takie zjawisko jak PAL czy NTSC( SD owszem), stricte chodzi jeszcze trochę*o 50/60i , ale teraz każdy nowoczesny LCD umie 24/50/60 więc w tym momencie nie ma znaczenia czy Ty kupisz kamerę "NTSC" czy "PAL". Poza tym to materiał, który będziesz obrabiał, więc co chcesz z nim robisz.