Yamaha Amplituner RXV-765 - test

Status
Zamknięty.
p1100528b.jpg

Nowa seria amplitunerów Yamahy wyróżnia się nowym biało/błękitnym podświetleniem, czy nie przerazi to zagorzałych zwolenników, przyzwyczajonych do ciepłego bursztynu?

Dane:

Jakość dźwięku
• 7-kanałowy dźwięk przestrzenny (1,015W=145W x 7 max, 665W=95W x 7 RMS)
• Dekodery dźwięku HD: Dolby TrueHD oraz DTS-HD Master Audio; Dolby Digital Plus oraz DTS-HD High Resolution Audio
• Konfiguracja dyskretnego wzmocnienia
• Digital ToP-ART oraz High Current Amplification
• Tryb Pure Direct
• Przetworniki C/A Burr-Brown 192 kHz/24-bity dla wszystkich kanałów
• Inteligentne przypisywane wzmacniacze dla bi-ampingu lub dźwięku przestrzennego <-> Front Presence lub połączeń Zone 2

Jakość obrazu
• Skalowanie w górę analogowego sygnału video do postaci full HD 1080p
• Gniazda HDMI kompatybilne z 1080p (4 wejścia/1 wyjście)
• Obsługa Deep Colour (30/36 bitów), x.v.Colour, odświeżanie 120Hz/24Hz oraz kompensacja Auto Lip-Sync

Funkcje zaawansowane
• Nowe przyciski SCENE (BD/DVD, TV, CD oraz Radio) – łatwe w użyciu
• Optymalizacja dźwięku YPAO dla automatycznego wysterowania poziomu głośników
• Kompatybilność z iPodem poprzez opcjonalną stację dokującą YDS-11
• Kompatybilność z Bluetooth (A2DP) za pośrednictwem opcjonalnej stacji dokującej Yamaha Bluetooth® Wireless Audio Receiver YBA-10
• Menu ekranowe
• Gniazdo mini jack zlokalizowane na panelu przednim dla podłączenia przenośnego odtwarzacza audio
• Tytuły piosenek iPoda wyświetlane na panelu przednim w języku angielskim i językach zachodnioeuropejskich
• Funkcjonalność HDMI CEC
• Ustawienie poziomu projekcji ścieżek dźwiękowych dla dialogów
• Ustawienie głośności początkowej oraz maksymalnej
• Nowy programowalny pilot zdalnego sterowania

Realizm dźwięku przestrzennego
• CINEMA DSP 3D (17 programów DSP) z Adaptive DSP Level
• Adaptacyjne DRC (Dynamic Range Control)
• Compressed Music Enhancer
• SILENT CINEMA oraz Virtual CINEMA DSP
• Audio Delay dla dopasowania funkcji Lip-Sync (0-240ms)

Kontrola stref zdalnych
• Włączania/wyłączanie oraz kontrola strefy Zone 2 z panelu przedniego
• Wyjście/wejście zdalnego sterowania
• Przypisywane wyjście wyzwalacza +12V


p1100529e.jpg

Przednia ścianka aluminiowa.

p1100593g.jpg

Tak wygląda włączony w blasku flesza.

p1100596.jpg

W nieoświetlonym pomieszczeniu.

p1100597.jpg

W oświetleniu halogenowym.

p1100530.jpg

Godzimy się na forum, gałka jest metalowa i plastikowa, sprytny zabieg, materiału poszło mało, a cieszy w dotyku.

p1100532.jpg

Brawo dla Yamahy w czasach kryzysu zostawili w amplitunerze pre-out. Przewód zasilający nieodłączany, trzeba dodać, że w tej klasie to rozwiązania standardowe.

p1100534.jpg

Zasilacz o mocy 400watt, a producent zapewnia nas, że amplituner potrafi wydobyć z siebie ponad 1KW dźwięku. Marketingowa matematyka ma się nijak do rzeczywistości.

p1100535.jpg

Pilot łatwy w obsłudze, przerażać niektórych mogą małe guziczki. Na szczęście najbardziej przydatne powiększono.

p1100537.jpg

Mikrofon do firmowego YPAO z długim przewodem. Pozwoli wykonać automatycznie pomiary do poszczególnych kolumn, sprawdzi ich ilość, pasmo przenoszenia i wykona korekcję akustyki pomieszczenia.

p1100538.jpg

Na wewnętrznej części obudowy znajdziemy datę produkcji w tym wypadku to 06,08,2009.

p1100539e.jpg

Transformator ekranowany paskiem z miedzianej blachy.

p1100540j.jpg

W środku porządek. Brak wentylatorów.

p1100541.jpg

Nawet spore kondensatory i to robione specjalnie dla Yamahy!

p1100542.jpg

Silicon Image jest stosowany w wielu amplitunerach, jeszcze innej firmy nie widziałem do obsługi HDMI.

p1100545.jpg

Nad wszystkim czuwa procesor DSP Texas Instruments.

p1100549.jpg

Skaler wideo to procesor firmy Anchor Bay tutaj ABT1012, a w konkurencyjnym Denonie ABT1030. Do porównania karty produktów:
http://www.anchorbaytech.com/docs/pd...11508b_web.pdf
http://www.anchorbaytech.com/docs/pd...oductBrief.pdf

p1100550.jpg

Konwerter wideo Analog Devices.

p1100551.jpg

Na końcówkach Sanken A1695, C4468. Takie same pary znajdziemy w RX397, RX497 i RX797.

p1100606.jpg

Amplituner należy do chłodniejszych, nagrzał się do 36,3 stopni celsjusza.

Budowa:
Nowa linia amplitunerów została zapewne zaprojektowana pod czujnym okiem księgowych, którzy spierali się z inżynierami pod względem wyposażenia. W tańszych modelach Yamahy rażą sprężynkowe zaciski ale model RXV-765 trochę szokuje. Wysokiej jakości elementy jak kondensatory, procesor DSP od Texas Instruments, deinterlacer Anchor Bay, tranzystory Sankena świadczą o staraniach jakie nakłada producent w dążeniu do stworzenia dobrego urządzenia. Wiele firm rezygnuje z wyjścia PRE-OUT, a tutaj jest ono w pełnej okazałości 7.2. Do tego dochodzi zjadliwa cena i mamy fajny amplituner do naszego kina.


p1100552.jpg

Menu nie zachwyca.

p1100553.jpg

Konfigurację możemy przeprowadzić sami lub skorzystać z YPAO.

p1100554.jpg

Equalizer to coś nadprogramowego.

p1100555.jpg


p1100556.jpg


p1100557q.jpg

Głośniki możemy ustawić małe lub duże.

p1100558l.jpg


p1100559.jpg


p1100560q.jpg


p1100561.jpg

...i tu zaczyna się problem, nie można wybrać różnych odcięć dla poszczególnych kolumn, nawet parami. Oznacza to tyle, że odcięcie dla małych kolumn czyli small będzie automatycznie ustawiane od najgorszej. Tylne potrafią przenosić od 80Hz co z tego jak centralny potrafi tylko do 120Hz i tak ustawi odcięcie Yamaha.

p1100562o.jpg

Przydatny drobiazg, nie trzeba latać do subwoofera.

p1100563.jpg

Poziom głośności poszczególnych kanałów.

p1100564r.jpg


p1100568.jpg

Ciekawa funkcja Standby Through, sprawdza się w Yamaszce jako nielicznej i jak wykazały testy niżej zużywa mało prądu.

p1100569d.jpg


p1100570.jpg


Brzmienie wielokanałowe:
Amplituner Yamahy pojawił się w pomieszczeniu odsłuchowym po Harmanie. Brzmienie odchudziło się o trochę basu. Amplituner ma sporo sopranu na szczęście koryguje to dość sprawnie YPAO.
Głos Madonny z koncertu The Confessions Tour nie brzmiał już tak nisko i w pełni, maczało w tym zapewne paluszki odcięcie na 120Hz. Bajki, filmy już dużo lepiej. Gry za pomocą bardzo rozbudowanego programu DSP Yamahy super, można się tym bawić bez końca. Przy filmach do czasu, jak dostaniecie kuksańca od żony z przerwy dźwięku wywołane zmianą uprzestrzennienia :)

p1100574o.jpg

Obraz surowy 576i, kompozyt.

p1100575.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.

p1100576.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.

p1100577.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.

p1100578.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.

p1100580.jpg

Obraz surowy 576i, kompozyt.

p1100581.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.

p1100582.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.

p1100583.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.

p1100584.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.

p1100585.jpg

Tak wygląda obraz przeskalowany przez niski model blu Sharp BD-HP21 czyli 1080p.

p1100587.jpg

Obraz surowy 576i, kompozyt.

p1100588.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.

p1100589.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.

p1100590.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.

p1100591.jpg

Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.

p1100592.jpg

Tak wygląda obraz przeskalowany przez niski model blu Sharp BD-HP21 czyli 1080p.

Możliwości video:
Dość niski model ABT1012 i wychodzą problemy nawet z usunięciem przeplotu dla samego menu Yamahy. Przy trybach 576p, 720p, 1080p OSD migocze, jest stabilne przy through i 1080i.
Jak widać na powyższych fotkach skalowanie jest dużo wydajniejsze w źródle i to nawet bardzo tanim jakim jest Sharp BD-HP21. Panie i Panowie nie spodziewajmy się cudów po jednostkach skalujących w naszych amplitunerach, a zwłaszcza doprowadzając do nich wysokiej jakości obraz HD.

p1100599.jpg

Zużycie prądu amplituner włączony i wyciszony.

p1100602.jpg

Standyby.

p1100603.jpg

Standby Through pierwszy testowane przez moją osobę amplituner nie oszukujący nas niby wyłączeniem. Amplituner w tym trybie przekazuje dźwięk i obraz do tv jest wyłączony i zużywa tylko 0,74watta to bardzo dobry wynik i widać, że większość elektroniki jest odłączona.

p1100605.jpg

400 watt dla zasilacza to jednak mało, tyle potrafią wszamać przy filmie CSS1500 od JBLa, a to przecież nie są wymagające podłogówki. To stwierdzenie dotyczy też amplitunerów innych producentów.

Brzmienie stereo:
RXV-765 potrafi zagrać głośniej od konkurentów Yamaha stawia więc na dynamikę.
Bas jest krótki i aż prosi się o dopełnienie aktywnym subwooferem, nie jest go zbyt dużo i nadąża z skomplikowanymi partiami utworów muzycznych.
Górę i średnie tony wyraźnie uprzywilejowano, trochę nerwów można nam popsuć niefrasobliwe sparowanie z kolumnami o jaśniejszym brzmieniu. Dźwięk zabrzmi ostro, sucho i nie wszystkim przypadnie do gustu.
Trzeba też wspomnieć o funkcji ENHANCER wnosi do brzmienia przyjemne dla ucha dźwięki, czasem przebarwia ale cóż za mp3 nikt nie nadąży.
Towarzyszyły:
Sharp BD-HP21
Toshiba 42AV635
JBL CSS-1500
Monitor Audio RX-8
Kimber 4PR
 
Ostatnia edycja:
Status
Zamknięty.
Do góry