WAŻNE! SONY- wady fabryczne tylnej projekcji!!!

Marco123

New member
Problemy z wyswietlaniem obrazu wystepuja w niemal każdym modelu SONY produkowanego w latach 2002-2007 (różnego rodzaju zabarwienia czy kolorowe zakłócenia obrazu, paski, plamy, itp).

W USA z tego powodu toczy sie spór miedzy uzytkownikami a firmą SONY. Amerykańce przedłużyli gwarancje na wymiane tzw, Bloku Optycznego (Optical Block, OB), który jest przyczyna wszyskich kłopotów z obrazem. Wymiana do czerwca br. jest bezpłatna w USA (!?.... a co u nas?).
Dokładne informacje na (angielski):

link:

http://sites.google.com/site/sonylcd...v-opticalblock

Polskich źródeł nie znalazłem.

Ja swój sprzęt zgłosiłem do serwisu. Mam rozszerzona gwarancję, może to naprawią. Ciekawe ile wytrzyma po naprawie. Firma podawała przewidywany czas pracy modułu na 15-20 lat (60 tys godzin pracy). Natomiast wiekszość awarii występowała już pomiędzy 6tys-10tys godzin pracy.

Wasze opinie?
pzrd,
 

Monkin

New member
Bez reklam
Po raz kolejny mamy potwierdzenie, że amerykański rynek konsumencki jest potęgą. Tylko pozazdrościć Jankesom...Nas Japońce mają w d...
 

kapsell

New member
Bez reklam
Widac ze nie dbaja o swoj wizerunek. Powinni wymienic wszystkie wadliwe elementy na swo koszt - bo to Sony sptrzedaje ludziom wybrakowany sprzet za zdecydowanie - moim zdaniem - wygorowane pieniadze.
 

Marco123

New member
Problem w tym, że wymienione elementy nie są pozbawione wady! Po pewnych czasie problem powraca! I to jest najgorsze.

Wg. tego informacji z linku, system tylnoprojekcyjny jest bardzo trudny technologicznie (np. restrykcyjne zachowanie sterylnosci elementów optyki). Do tego dochodzi jeszcze ciepło i promieniowanie UV, które w połaczeniu z zanieczyszczeniami z otoczenia niszczą elementy Bloku Optycznego. SONY podobno wiedziało o zastrzerzeniach ich działów badawczych ale zdecydowali sie wypuscic sprzęt na rynek (wpływy ze sprzedaży to podobno ok. 8 mld USD).
 

foamclene

New member
Witam,
Mam ten sam problem. Zgłosiłam tv do serwisu - pierwsza odpowiedź naprawa na mój koszt: 150 wizyta serwisu w domu + transport do serwisu + 7 000 za moduł przy zaliczce 80% wartosci podzespołu :).
Czy kolega, który założył wątek mogłby napisac coś więcej o tym jak potoczyła się jego sprawa?
Czy są jeszcze inni uzytkownicy, którzy zdecydowali się dochodzić swoich praw? Jesli tak bardzo proszę o kontak :)
 

Monkin

New member
Bez reklam
I jak się skończyły wasze perypetie z Optical Blockiem w ramach serwisu gwarancyjnego? Pytam, bo mój TV KDF 50 2010 zaczyna chyba pokazywać mi pasek od góry o szerokości kilku centymetrów...Dzwonię do Sony. Mam 5 letnią gwarancję. ...

P.S. Zadwoniłem do centrum konsultacyjnego Sony Polska do Wa-wy. Przedstawiłem problem z bladoróżowym paskiem na górze ekranu. Uprzejmy konsultant potwierdził, że najprawdopodobniej jest to awaria optical block. Skierowali mnie do autoryzowanego serwisu Sony w moim miejscu zamieszkania. Naprawa ma być zreaalizowna do poniedziałku w ramach usługi gwarancyjnej. :eek:k:
 
Ostatnia edycja:

Monkin

New member
Bez reklam
Dla użyszkodników poczciwego ale jarego KDFa:
naprawa gwarancyjna bloku optycznego odbywa się za pośrednictwem polskich autoryzowanych serwisów Sony w ...Barcelonie. Nasi wyciągają uszkodzony optical blok, który następnie przesyłany jest do Hiszpanii. Z informacji uzyskanych w serwisie wynika, że zgodnie z umową z Sony żaden autoryzowany serwis Sony w Polsce nie ma prawa tego ustrojstwa naprawiać jeśli tv jest na gwarancji.
W moim przypadku wymiana bloku optycznego, który nagle zaczął szwankować po ok. 9650 godzinach twała 4 tygodnie. Przyjechali, zabrali telewizor, potem zadzwonili z informacją, że wysłali uszkodzony blok do serwisu w Barcelonie.
Na necie widziałem na amerykańskich stronach optical block nr . ref. A1123069A do KDF-a w cenie od 329- 600 dolców. Trochę drogo...
 
Ostatnia edycja:
Do góry