TV 85", czym się kierować przy wyborze?

quezak

New member
Stoję przed zakupem pierwszego "poważnego" telewizora do dużego salonu.

Na razie pytam ogólnie, bo nie mam doświadczenia -- szukam modelu bez wyraźnego smużenia, nierównych kolorów, z dobrymi kątami widzenia, wygodnym OS i dobrą obsługą połączenia z komputerem. Dlatego też jestem elastyczny co do budżetu, ale tylko jeśli stoją za nim merytoryczne argumenty, zapewne jest gdzieś granica powyżej której niewiele lepiej widać a dopłacić trzeba słono 😅 Powinien też być jako tako ładny -- widziałem reklamy Samsunga The Frame, ale czytałem na rtings że ma wszystko fajne oprócz kątów...

Czy jest na forum jakiś wątek który wyjaśnia czym się kierować przy wyborze między QLED, OLED a innymi technologiami matryc? Czy technologia to jedno, a to jak producent ją zaimplementował to drugie, więc trzeba od razu patrzeć na recenzje konkretnych modeli? Dotychczas miałem tylko monitory VA i IPS na biurku, więc nie mam obycia z telewizorami. Zanim się przejdę do jakiegoś sklepu zobaczyć jak różne rodzaje matryc ledowych wyglądają, chętnie posłucham zdania znawców i dowiem się na jakie technikalia zwracać uwagę, szczególnie że konkretne nazwy modeli wyglądają jakby były specjalnie szyfrowane żeby się nie połapać :D

1. Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor? ok.50 m2, salon podzielony na strefę "kanapową" i kuchenno-jadalną
2. Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora? 3-3.5m
3. Ile osób zasiada przed telewizorem? przeważnie 2, ale od czasu do czasu i 5-6
4. Czy siedzimy na wprost ekranu czy również bokiem do ekranu? głównie na wprost, ale zdarza się bokiem
5. Telewizor ma stać czy ma wisieć? wisieć
6. Jak słońce świeci w pokoju? TV na ścianie zachodniej, okna południowo-wschodnie, więc w godzinach używania na pewno nie świeci w ekran
7. Jaki masz obecnie telewizor? żaden