Rękojmia w media expert

Hugo1985

New member
2 tygodnie temu kupiłem telewizor w media expert. W niedzielę chciałem podłączyć dysk pod USB i telewizor wcale nie wyrywa mi urządzeń pod USB. Wypełniłem na stronie wniosek o tzw "rękojmię" i dzisiaj dostałem wiadomość że sklepu:

Jednocześnie wyjaśniam, że dla decyzji Sprzedawcy w przedmiotowej sprawie, wiążące jest potwierdzenie zasadności zgłoszenia i opisywanej przez Pana wady fizycznej. Zgodnie z treścią art. 556 KC: sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W związku z powyższym jeśli podane przez Pana wady zostaną potwierdzone, a przy tym nie będą stwierdzone żadne uszkodzenie mechaniczne, przedmiotowy telewizor zostanie bezpłatnie naprawiony. Zgłoszenie zostało zarejestrowane w serwisie MIK pod numerem - XXXXXX. Bardzo proszę o dokładne opakowanie produktu i przygotowanie go do wysyłki do serwisu. Serwis się z Panem skontaktuje w celu odbioru. '

I teraz pytanie, czy mam prawo żądać wymiany na nowy telewizor lub odstąpić od umowy?
 

bokciu

Banned
Jest wielce prawdopodobne, że port USB nie obsługuje tak dużej pojemności.
Sprawdź coś o mniejszej pamięci np. rzeczonego pendriva.
Spróbuj sformatować dysk na inny system plików. Jaki masz obecnie? NTFS? ExFat czy Fat32? jaką pojemność ma dysk? Próbowałeś podłączyć do innego gniazda USB?
Nie wszystkie TV obsługują duże pojemności dysków. Przeważnie tyczy się to tych niższych modeli. Jeśli tak się okaże - towar zostanie uznany za w pełni sprawny i zgodny ze specyfikacją.

W takim razie spróbuj z innym formatem i z innym gniazdem USB.
 
Ostatnia edycja:

Hugo1985

New member
Telewizor ma dwa porty USB 2.0 i 3.0. Podłączałem do obydwóch dyski po 300 i 500 GB w systemi NTFS i dwa pendrivy po 16 gb w systemie NTFS.

Gdy kupiłem telewizor od razu podłączyłem dysk do portu USB 2.0 i tv go nie wykrył, ale przełączyłem dysk do portu 3.0 i tutaj sukces, wiec pomyślałem że moze ten port nie obsługuje tego dysku, aż do niedzieli gdy ten działajacy port 3.0 też przestał wykrywać dysk i obecnie żaden port nie wykrywa żadnego urządzenia
 

Hugo1985

New member
Tak, jeden port od razu po rozpakowaniu tv i podłączeniu do prądu po zakupie nie wykrył dysku 2.0, a port 3.0 wykrył dysk. Następnego dnia chciałem dokończyć oglądać film i ten drugi port też nie wykrywał dysku. Próbowałem podłączać 2 pendrivy i 2 dyski i nic. Telewizor w ogóle ich nie wykrywa, ale urządzenia działają bo dostają napięcie z tv.
 

bokciu

Banned
Skoro wcześniej funkcjonował normalnie i czytał dysk, to najwidoczniej coś faktycznie padło. Odstąpienie od umowy maksymalnie do 14 dni pod warunkiem, że został zakupiony przez internet, poza tym został zgłoszony już do serwisu. Teraz tylko naprawa...Jeśli serwis nie będzie potrafił usunąć usterki, wówczas wymiana na nowy, wolny od wad.
 

Hugo1985

New member
Dzisiaj mija 14 dzień od otrzymania towaru. W poniedziałek dzowniłem do Philipsa i Pan mi powiedział że może przyjąc zgłoszenie ale doradził mi abym wybrał rękojmię, więc tak zrobiłem, ale jak dzisiaj przeczytałem maila że oni chcą mi go naprawiać to ja dziękuję ale nie o to mi chodziło, bo nabyłem wadliwy sprzęt i nie będę czekał na naprawę, bo nie o gwarancję mi chodzi tylko o rękojmię i teraz pytanie, czy w ogóle jest szansa że oni mi wymienią ten telewzior na nowy?
 

werf

Active member
Bez reklam
Jeśli TV da się naprawić to go naprawią .Z tego co piszesz mieścisz się w terminie zwrotu ,pakuj w karton i odsyłaj bez podania przyczyny ,ważne abyś zrobił to dziś .
 

Hugo1985

New member
Udało się zwrócić. Przyjemna obsługa w sklepie, chociaż jak Pani mi powiedziała że termin zwrotu minął, ponieważ liczy się od daty wystawienia faktury, to myślałem że będą problemy chociaż czytałem regulamin i wiedziałem że czas 14 dni liczy się od daty otrzymania przesyłki. Pieniądze chcieli mi zwrócić do ręki, lecz zapytałem się czy mają ten telewizor na stanie i wyszedłem z nowym działającym telewizorem, ten sam model.
 

werf

Active member
Bez reklam
Udało się zwrócić. Przyjemna obsługa w sklepie, chociaż jak Pani mi powiedziała że termin zwrotu minął, ponieważ liczy się od daty wystawienia faktury, to myślałem że będą problemy chociaż czytałem regulamin i wiedziałem że czas 14 dni liczy się od daty otrzymania przesyłki. Pieniądze chcieli mi zwrócić do ręki, lecz zapytałem się czy mają ten telewizor na stanie i wyszedłem z nowym działającym telewizorem, ten sam model.

Super że przyjęli ,słabo trochę zrobiłeś z zakupem drugiego takiego samego stacjonarnie.
 
Do góry