Raport: „Natychmiastowe włączenie” w konsoli Xbox Series X / S może kosztować użytkowników tylko w samych Stanach Zjednoczonych 500 milionów dolarów.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]Raport: „Tryb gotowości” w konsoli Xbox Series X / S może kosztować użytkowników tylko w samych Stanach Zjednoczonych 500 milionów dolarów.

xboxseriesfamily.jpg
[/FONT]

[FONT=&quot]Zgodnie z raportem NRDC, tryb „gotowości” Microsoftu na Xbox Series X i S może również kosztować ponad 500 milionów dolarów dodatkowych rachunków za energię elektryczną w samych Stanach Zjednoczonych. [/FONT]

[FONT=&quot]Oszczędność kilku sekund ma wysoką cenę[/FONT]
[FONT=&quot]
Podczas gdy Rada Obrony Zasobów Naturalnych (NRDC), organizacja non-profit zajmująca się ochroną środowiska, pochwaliła najnowsze konsole Microsoft i Sony za „bardzo niski poziom mocy, gdy nie są używane”, ostro skrytykowała tryb „gotowości” Microsoftu na Xbox Series X i Xbox Series S. - „Niestety, firma Microsoft zachowała swoje dotychczasowe ustawienia trybu gotowości. Oto wyniki naszych testów konsoli Xbox Series S” - powiedział Noah Horowitz, dyrektor NRDC. „Modelowanie NRDC pokazuje, że ta pozornie nieistotna decyzja Microsoftu może przynieść równowartość rocznej produkcji energii elektrycznej jednej dużej (500 MW) elektrowni węglowej i kosztować nowych właścicieli Xbox w USA ponad 500 milionów dolarów na rachunkach za energię elektryczną w ciągu następnej pięć lat."
xboxseriess_energy.jpg
TRYBY GOTOWOŚCI KONSOLI XBOX SERIES S. TABELA: NRDC.ORG

[/FONT]
[FONT=&quot] $ 500 mln postać oparta jest na założeniu 30 milionów aktywnych konsolach Xbox w USA do 2025 pomiarów rezerwowych NRDC dotyczącymi Xbox serii S w dużej mierze odzwierciedlają pomiary gotowości przez Xbox Serii X .[/FONT]
[FONT=&quot]ryb gotowości „natychmiastowego włączenia” na Xbox Series X / S nie jest powiązany z funkcją „szybkiego wznowienia”, która może przechowywać niektóre gry w pamięci. Warto również zauważyć, że „natychmiastowe włączenie” nie jest wymagane, aby Xbox sprawdzał dostępność aktualizacji systemu w trybie gotowości (zamiast tego włącz „automatyczne aktualizacje”). PlayStation 5 i Xbox Series X mogą zużywać ponad 200 W podczas gry.
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
xboxseriesfamily.jpg
Streaming wideo na konsolach

[/FONT]
[FONT=&quot] Raport skrytykował również wysokie zużycie energii przez nowe konsole podczas przesyłania strumieniowego wideo. - „Konsola pobierze od 30 do 70 watów - czyli około 10 do 25 razy więcej mocy niż urządzenie do przesyłania strumieniowego, takie jak Apple TV, Roku Box lub Amazon Fire Stick, aby obejrzeć ten sam program” - czytamy w raporcie. Zużycie energii podczas przesyłania strumieniowego wideo można było drastycznie zmniejszyć na wiele sposobów, na przykład poprzez włączenie do konsoli dodatkowego rdzenia o niskim poborze mocy. To wyrachowana decyzja Microsoftu i Sony, aby tego nie robić. - „Wielokrotnie apelowaliśmy do firm Sony i Microsoft, aby włączyły do ​​swoich konsol dedykowany, energooszczędny układ do odtwarzania wideo, a ta prośba jest dziś jeszcze ważniejsza, biorąc pod uwagę możliwość długich godzin„ oglądania ”za pośrednictwem konsoli” - powiedział Noah Horowitz, dyrektor NRDC.
[/FONT]

[FONT=&quot] Microsoft twierdzi, że ocenia dodatkowe metody, aby podkreślić korzyści płynące z używania trybu oszczędzania energii. - „Użytkownicy mają wybór podczas konfiguracji między dwoma trybami zasilania konsoli: oszczędzanie energii i natychmiastowe włączenie. Gracze mogą wybrać preferowaną opcję/[/FONT]
[FONT=&quot] W firmie Microsoft, jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój i rozpoczynając nową generację gier z Xbox Series X | S, nadal badamy, w jaki sposób możemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko w całym cyklu życia produktu - od konceptualizacji, projektu, produkcji i pakowania , na temat tego, co dzieje się, gdy nasze konsole znajdą się w rękach konsumentów i po ich zakończeniu. W ramach tego zobowiązania oceniamy dodatkowe metody, aby podkreślić zalety trybu oszczędzania energii, ale nie mamy nic więcej do przekazania w tej sprawie ” - podał Microsoft w oświadczeniu przedstawionym po raz pierwszy firmie Ars Technica. [/FONT]

[FONT=&quot]Modelowanie NRDC[/FONT]

[FONT=&quot]Opierając się na modelowaniu, które przeprowadziliśmy przy założeniu, że dwie trzecie użytkowników wybiera domyślne ustawienie trybu oczekiwania, konsole Xbox Series S / X są gotowe do zmarnowania prawie 4 miliardów kilowatogodzin energii elektrycznej w samych Stanach Zjednoczonych do końca 2025 r. To dodatkowe zużycie energii przekłada się z grubsza na:
[/FONT]

[FONT=&quot]- Równoważna ilość energii elektrycznej wytworzona w ciągu jednego roku przez dużą (500 MW) elektrownię węglową
[/FONT]

[FONT=&quot]- Około 500 milionów dolarów na dodatkowe rachunki za media dla nowych właścicieli konsoli Xbox - Około 3 mln ton emisji dwutlenku węgla[/FONT]
[FONT=&quot] Źródło: NRDC , Ars Technica, flatpanelshd
[/FONT]
 
Ostatnia edycja:
Do góry