Q80 i Vertical Banding

Cześć,

od miesiąca posiadam Q80 65'.
Bylem zachwycony obrazem (kolory, płynność, czerń), aż do momentu, aż nie zagrałem w C2077 na PS5 (Tryb gry). Wspominam o tej grze, bo tutaj jest to najbardziej widoczne. Bertical Banding jest tak duży, że w pomieszczeniach Banding powoduje poświatę całym ekranie. Na zdjęciu przystanąłem w ciemności przy ścianie.



Na innych materiałach i planszach testowych (https://youtu.be/GKZq370WjUs) najbardziej widoczna jest linia idealnie na środku ekranu. Pojawiają się też linie poziome tworząc kratownice.


Czy takie coś ma szansę na reklamację?

IMG-0867-1.jpg
 

ernet

Active member
Bez reklam
Nie reklamuj!!! Oddaj lub zamień na inny. Jeśli jeszcze jest to możliwe, choć dużo zależy od podejścia do problemu sklepu, w którym kupiłeś TV.. A na przyszłość (cytując kolegę z tego forum )"..Należy mieć na penie dwa testy. Gray Uniformity test oraz DSE test (mozna pobrać na tubie). Odpalany na TV i jesli nie zalicza lepiej odpuścić zakup. Będąc uzbrojonym w te dwa filmiki, nawet totalny ignorant jest w stanie dostrzec "brudne plamy" na ekranie..."
 
Ostatnia edycja:
Kazali wysłać zdjęcia z trybu diagnostycznego. Stwierdzili, że widać wadę, będą się ze mną kontaktować jutro w celu podjęcia dalszych kroków.
 
I zaczęły się schody. Na przesłanych zdjęciach nic nie widać i chcieli bym kamerował wadę w trakcie rozmowy. Co oczywiście było niemożliwe, bo jestem w pracy.
 
To masakra. Pani z Samsunga dzwoniła do mnie, kamerą z telefonu kamerowałem obraz i uparcie Pani twierdziła, że to wina HDMI i mam zmienić Kabel.
Będąc na telefonie zmieniałem kabel, zmieniałem wejście, pokazywałem YT (inny sygnał) a mimo to Pani uparcie twierdziła, ze to wina kabla, kiedy to zdecydowanie nie kabel HDMI.

Zresetowała zdalnie TV i kazała na własną rękę jechać do serwisu, bo ona nic nie widzi.

Nic nie widzi chociaż dostała te wszystkie materiały:
https://drive.google.com/drive/folders/183WYA4OC4zIhODhNMcGxf_19eX5sRBOt
 
Masz 65-calowy TV z 2-letnią gwarancją producenta, więc to raczej oni powinni przyjechać do ciebie. Gdyby żadnej wady nie stwierdzili to zwrócisz im za fatygę i poświęcony czas i gra gitara.


Zarejestrowałem TV na swoim koncie Samsunga (Nie zrobiłem tego wcześniej) i jeszcze raz złożyłem reklamację żądając Door to Door.

Zgłosiłem jednocześnie sytuację do sklepu, czy oni mogą kogoś przysłać (Media Expert)
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
Zgłosiłem jednocześnie sytuację do sklepu, czy oni mogą kogoś przysłać (Media Expert)
Nie mogą, a nawet muszą. Z tytułu rękojmi masz oczywiście 2 lata (od dnia wydania tobie towaru) odpowiedzialności leżącej po stronie sklepu.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

"Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca wskazanego w umowie (jeżeli tego miejsca nie określono, tam gdzie została mu wydana). Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie do sprzedawcy będzie nadmierne utrudnione, konsument musi udostępnić mu towar w miejscu, w którym się znajduje."
.........................................................................................................

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/ Ja bym zaczął raczej od rękojmi.
 
Ostatnia edycja:

Aerofan

Member
U mnie nie ma takiego bandingu. Masz TV z IPS czy VA ?

PS. działa u Was Game Motion Plus ? Tzn pytam, czy widać efekt upłynniania, a nie czy można tę funkcję włączyć.
 
Sprawą wygląda tak. Samsung odpisał mi, że to wina VB i dotyczy to każdego modelu w większym lub mniejszym stopniu. Wysłał regułkę z którą widziałem już parę razy na forach. Zgłosiłem więc rękojmię.
Przyjechał serwisant. Zobaczył na żywo białe pasy, przetestował na woich planszach (z pilota serwisowego) i powiedział, że obraz jest jak brzytwa.
Na moje pytanie, dlaczego pojawiają się też plamy (co ja zdjęciach) powiedział, że "może tv uwidacznia cechy materiału" i problem byłby, jeżeli występowałby ma każdym wyjściu.
Reklamacja nie uznana.
Te białe plamy na zdjęciach są przede wszystkim na jednym wyjściu, ale najbardziej przeszkadza mi wąska jasna linia, która pojawia się na samym środku ekranu przy dynamicznych scenach, jednolitych tłach o określonym odcieniu itd. Wiem, że jest to Vertical Banding, ale natężony x100 po środku ekranu. Na scenach statycznych obraz jest brzytwa.
Nie przeszkadza mi sam efekt DSE czy Vertical Bandingu na pozostałej części matrycy, jest w akceptowalnym poziomie, chociaż dużo większym natężeniu niż na innych tv.
Czy można coś z tym zrobić? Jakoś odwołać się? Czy istnieją dobre pliki tesrowe które pokazały by te wady.
Sprawdzałem ten sam model w sklepach, łącznie kilkanaście modeli (odwiedziłem chyba każdy elektromarket) plus fakt, że dokładniej przetestowałem identyczny model mojego znajomego. Nic tam się nie dzieje, obraz jest idealny na każdym materiale źródłowym
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Rzeczywiście fatalnie u Ciebie to wygląda ,szczersze mówiąc nie widziałem czegoś takiego na żadnym telewizorze ,Oby tylko z czasem nie było gorzej
 
Do góry