Przedłużenie gwarancji i awaryjność samsungów

raffar

New member
Wczoraj wpadłem na chwilę do media marktu obejrzeć tą dziwną ramke w F6800 (faktycznie brzydka :p). Przypadkiem przy 55F6800 stała rodzina rozmawiająca ze sprzedawcą, który wciskał im kit że ten model to praktycznie to samo co wyższe serie tylko nie ma kamerki ale ma 4 rdzeniowy procesor, microdiming itp. Slysząc to oczywiście włączyłem się do rozmowy, co skutkowało tym że sprzedawca poszedł sprawdzić dane na stronie. W między czasie chwile porozmawiałem z tą rodzina i się okazało że 3 lata temu wydali kupę pieniędzy i kupili model samsunga serii 8, który im sie po tych 3 latach popsuł i już go nie mogą naprawić (podobno serwis stwierdził że model za stary i juz takich nie naprawiają) i stoi im teraz jako dodatkowy mebel (kobieta powiedziała że zrobi chyba z niego anty rame). Dlatego teraz oglądają tansze modele i chcą dodatkowo wykupić przedłużenie gwarancji na 5 lat.

I tutaj pojawiają się moje pytania.
1. Jak to jest z tą awaryjnością samsunga i ewentulaną naprawą 3 do 6 letniego lub starszego modelu?
2. Co z tym przedłużeniem gwarancji, czy wogóle warto cos takiego brać?
3. Czego dotyczy takie przedłużenie gwarancji (matryca, obudowa, podzsespoły)?
4. Co w przypadku gdy telewizor się popsuje w trakcie takiej przedłużonej gwarancji (dają nowy, naprawiają)?

Chciałbym kupić telewizor nie na 2 lata (gdy jest podstawowa gwarancja) ale na kilka lat dłużej (5-6, może 7, w rodzinnym domu mam jeszcze kineskopowy telewizor który działa ponad 20 lat, owszem był naprawiany w trakcie ale działa). Pewnie jeszce nasuna mi się jakieś pytania. Jeśli temat w złym dziale to przepraszam.
 

WojtR

Member
Bez reklam
napiszę Ci tak osobiście z tych , których znam i kiedyś nabyli Sony W4500 ...absolutnie wszystkim padły matryce

gość z serwisu ( jeszcze na gwarancji ) przyjechał po TV i dostawczaka ... miał do pełna ( różnych marek .. jak odwoził też miał do pełna )

... w firmie miałem kiedyś serie lapków toshiby na wszystkich po paru latach pionowa kreska przez matrycę ... przypadek ?

jeśli TV byłyby tak długowieczne za po 3-5 latach klientów by nie było ...

i teraz sam sobie odpoiwedź czy warto ... ostatni TV kupiłem z GW 5 lat , oczywiście nie mam złudzeń , że jak padnie za 2 lub 3 to go ktoś naprawi ale przynajmniej może jakąś kasę dostanę a nie ucieszy się tylko śmietnik


dodaj do tego , że generalnie w ramach potaniania wszystkiego , absolutnie większość rzeczy produkuje się obecnie niższej jakości mniej wytrzymałych od samochodów po gacie

a już kuriozum , że trzymając poziom obrazu to obecnie powoli musisz wydać 2 razy więcej niż 3 lata temu , żeby uzyskać podobną jakość obrazu czyli marketingowy bełkot działa
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
@raffar

1. Jak to jest z tą awaryjnością samsunga i ewentulaną naprawą 3 do 6 letniego lub starszego modelu?

Jak u każdego TV Samsunga potrafią być zepsute od nowości paść w 2 tygodniu gwarancji zaraz po po gwarancji lub nigdy się nie zepsuć

2. Co z tym przedłużeniem gwarancji, czy wogóle warto cos takiego brać?

Jak się telewizor nie zepsuje to nie warto. Warto się ubezpieczyć gdy wyjeżdżasz na wycieczkę? Jedni to robią inni nie...

3. Czego dotyczy takie przedłużenie gwarancji (matryca, obudowa, podzsespoły)?
PG - przedłużona gwarancja >> TV psuje sie w 3 roku zostaje naprawiony w serwisie producenta (nie płacisz za robociznę i części)
PU - przypadkowe uszkodzenie >> TV spadnie na ziemie i matryca się uszkodzi (wymieniają matryce) (tu czasami dochodzi wkład własny w wyskości 20%)
GN - połączenie PG+PU

4. Co w przypadku gdy telewizor się popsuje w trakcie takiej przedłużonej gwarancji (dają nowy, naprawiają)?
Naprawiają, jak się nie da to wymieniają
 

astw

New member
Jeśli mowa o gwarancji na 5 lat, to także w ciągu pierwszych 2 lat gwarancji powinna ona dawać korzyść konsumentowi. Jaką: gwarantowany czas naprawy, serwis w domu, sprzęt zastępczy, gdy naprawa potrwa dłużej.

Po 3 latach nie ma części? Może warto zapytać w innym serwisie.
 

raffar

New member
Gdzie można wykupić takie przedłużenie gwarancji?? Czy w każdym sklepie który oferuje takie przedłużenie czy to jest co innego i trzeba to kupić bezpośrednio u producenta?? przykład RTV EURO AGD (tam oferują takie coś)
 

tdx

New member
Bez reklam
TWG/HESTIA w np EURO/MEDIAEXPERT/AVANS MM i SATRURN mają swoje . Sony w SC daje możliwość zakupu ich własnej 5 letniej gwarancji
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
To ja powiem że posiadam starą plazmę Samsung PS42A, którą mam już od 5 lat i wszystko śmiga jak powinno. Nawet najmniejszego problemu z nią nie miałem. Posiadam też 8-9 letnie DVD Samsung HD 860, który również czyta wszystkie płyty, nie zacina się, jak dopiero przyniesiony ze sklepu. Mam w sypialni taki od swięta tv 24" też Samsunga, kupiony jako powystawowy i również jest ok. Dlatego nie ma co generalizować że jedna marka jest awaryjna a inny na 100% pewna. Inna sprawa że taraz idzie się na ilość a nie jakość, i tymi różnymi nowinkami technicznymi tylko się mydli oczy kupującemu. To nawet nie chodzi o same TV, ale też o resztę sprzętu AV:( Zawsze jest wymówka że trzeba wgrać nowy firmware, tylko że niekiedy ten nowszy więcej psuje niż starsze wersje. Kiedyś sprzęty się nie aktualizowało i chodzą po dziś dzień czytając większość formatów ( CD, DVD, amplitunery).
 

rob4u

New member
Mozecie sie podzielic, jakie macie doswiadczenia z wywiazywaniem sie firm z ubezpieczenia od przypadkowych uszkodzen mechanicznych? Zalezy mi o informacji od osob, ktore mialy do czynienia z na temat respektowania umowy, wyplacalnosci i mniejszych utrudnieniach przy ewtl. szkodzie.

Dodano dn.19.01: przenosze zapytanie do tematu: ...forum/lcd/104968-czy-warto-przedluzac-gwarancje-na-lcd-3.html
 
Ostatnia edycja:
Do góry