Proszę poradę odnośnie Canona HG10 (archiwizacja filmów)

a_r_t_i

New member
Na początku czerwca wybieram się do USA i w związku z lecącym w dół dolarem chciałbym przywieść jakieś fanty zza Oceanu.

Wybór m.in. padł na kamerkę Canon HG10 (koszt w USA 1300-1500 zł). Nie chcę nic droższego bo i tak nie wykorzystałbym możliwości takiego sprzętu.

Z kamery będę korzystał amatorsko i po prostu chciałbym oglądać na TV oraz na kompie to co nagrałem. Oczywiście można oglądać z kamerki ale po jakimś czasie przyda się archiwizacja i tutaj moje pytanie:

Jak najwygodniej archiwizować filmy z tej kamerki aby po 5 latach bez problemów obejrzeć swoje dawne nagrania ?

Jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o HD więc proszę o wyrozumiałość i najlepiej porady KROK PO KROKU:eek:k:

Pozdrawiam,
Artur
 
Ostatnia edycja:

lolek_tm

New member
Od niedawna jestem użytkownikiem HG10. Bardzo amatorsko nagrywam poczynania mojej rodziny w HD. Próbka domowego nagrania z mojej kamery na www.micorek.pl/hd/ .Format nagrania to plik mts który można odtworzyć np. w Nero8.
Wybrałem ją ze względu na to, że obsługuje 1080i (tylko na instrukcji w rzeczywistości 1440 X 1080) i, że ma twardy dysk 40GB. Dysk według tego co wyświetla mi się na ekranie starcza na prawie 6 godzin jest to sporo jak na domowe potrzeby. Oczywiście kamera robi również fotki (wbudowana lampa błyskowa) w rozsądnej rozdzielczości i nagrywa je na kartę pamięci. Całści dopełnia optyczny stabilizator obrazu.
Planowałem kupić kamerę w USA ale cena sklepowa to 1100$ plus 8% jakiegoś podatku a na dodatek nie ma gwarancji międzynarodowej. Cena z EBAYa to 800$. Więc zakupiłem ją w Polsce w sklepie za 3099 zł. Jeżeli będziesz za oceanem zakup sobie od razu proszę kabel MINI HDMI który w Polsce kosztuje prawie 200 zł a tam jakieś grosze.
Archiwizacja jest prosta: ja wrzucam pliki z dysk za pomocą kabla USB (w komplecie) na dysk.