Projektor BenQ MW512 i martwe piksele

bkwiatek

New member
Witam,
Półtora roku temu kupiłem ten projektor (nowy) i mniej więcej po roku czasu użytkowania (po około 600h projekcji) zaczęły się pojawiać białe punkty na ekranie. Szukając przyczyny dowiedziałem się, że to wina uszkodzonego chipu DMD. Zamówiłem nowy z Chin. Po wymianie wszystko było super do tygodnia czasu i około 15h pracy, kiedy zaczęły pojawiać się czarne punkty. Zadzwoniłem do jednego z warszawskich serwisów licząc na to, że może spróbują pomóc ale niestety jedyne co usłyszałem to propozycja wysłania do nich sprzętu. W związku z tym pytam Was, Drogich Forumowiczów, skąd ten problem? Czy wadliwy DMD czy jakaś inna przyczyna?
 

igi77

New member
Hej.

Sam mam podobną sytuację jak Ty miałeś.
Mam Benq w600 od 4 lat. Od kilku miesięcy przybywa mi martwych pixeli.
Znalazłem na stronie (pewnie tej co Ty) Aliexpress mój chip dmd i na razie się zastanawiam czy zaryzykować kupno, bo cena na nasze to około 430 zł, a w serwisie sobie krzyczą z wymianę modułu oraz sam moduł 880 zł.

Na mój rozum, to są dwa wyjścia.
Albo kupiłeś wadliwy chip, który szybko Ci wysiadł.
Albo mogłeś popełnić błąd podczas jego wymiany, jak np.nie położona pasta termoaktywna, albo źle naniesiona.
Wiem że moja wiedza jest zerowa, przy innych tutaj, ale widzę że nikt Ci nie odpisuje, to może swoją wypowiedzią coś "ruszę" i Ci pomogę.

Pozdrawiam.
Igi.
 

kojak_ct

Member
Z tym samym problemem po 4 latach i 700h w Acerze H5360 się borykam. Napisałem dziś do Acera bo na elektrodzie ktoś napisał, że Texas Instrument daje na chip 5lat. I acer wymienił procesor bezpłatnie. To jest ich wada jak widać. U mojego kuzyna po pół roku z podobnym przebiegiem wysypało z 40pixeli. Te dark chipy to jakieś padło i tyle. Warto napisać do benka i się dowiedzieć jak to jest z tą 5letnią gwarancją.
 

bkwiatek

New member
Także podejrzewam pastę, to była jedyna rzecz, do której nie przywiązałem zbyt dużej uwagi przy wymianie DMD... Jak myślicie, czy sprzedawca z AliExpress powinien uwzględnić reklamację i wymienić chip?
 

kojak_ct

Member
Wczoraj napisałem do Acera a dziś otrzymałem odpowiedź:

Szanowny/a Paweł XXX

Opisany problem kwalifikuje się do naprawy w naszym centrum serwisowym,
proszę o zgłoszenie sprzętu do serwisu za pomocą formularza:
Customer Self Service
lub pod numerem naszej infolinii 22 471 07 77 wewnętrzny 2

Jednak serwis Acera jest nie do przebicia. Następnym razem wracam do tej firmy bo kiedyś wysłałem laptopa 2lata po gwarancji z uszkodzonym dźwiękiem i naprawili tak jak i spalony monitor po burzy. Nigdy nie robili problemów. :)
 
Do góry