Problem z zacinającym się obrazem

flankr

New member
Dzień Dobry,

Mam problem z wyświetlaniem obrazu z zewnętrznych źródeł (przez HDMI) na moim telewizorze (Philips OLED 854 55") - co kilka/kilkanaście sekund występuje przycinka, która wygląda jak kilka wypadających klatek, w związku z czym proszę o pomoc doświadczone osoby na forum.

W większości telewizora używam do oglądania treści przez wbudowane aplikacje, gdzie nie obserwuję żadnych problemów, jednak po podłączeniu urządzeń przez HDMI uwidacznia się opisywany problem.

Początkowo myślałem, że jest to problem z telewizją (mam ją od dostawcy Internetu - KORBANK we Wrocławiu), jednak po zbadaniu sieci (bez problemów) i prewencyjnej wymianie dekodera nic nie uległo zmianie. Podobny problem widoczny jest przy odtwarzaniu obrazu z komputera przez HDMI (stosuję to bardzo rzadko, ale ostatnio też to zaobserwowałem).

Na dwóch przetestowanych przeze mnie kablach problem wygląda podobnie - jeden kabel, to taki dołączany do zestawu przez dostawcę telewizji, a drugi to porządniejszy (ekranowany, ze złoconymi końcówkami) kabel Impuls PC zgodny z HDMI 1.4. Poza znacznie mniejszym szumem na lepszym kablu nie widzę różnicy w klatowaniu obrazu, a przekładanie kabla do innego gniazda HDMI nic nie daje.

Może ktoś miał podobny problem i zna jego rozwiązanie? Co może być tutaj problemem?
Czy może być to kwestia kabli (przesyłam obraz w max. rozdzielczości 1080p), czy są jeszcze jakieś inne możliwości (może coś nie tak z telewizorem)?

Z góry dziękuję za pomoc!
 

flankr

New member
To wersji z odłączaniem od prądu nie robiłem, więc muszę spróbować.

Dodam jeszcze tylko, że po zmniejszeniu rozdzielczości obrazu z dekodera na 720p problem zdecydowanie się zmniejsza i przycinki są znacznie krótsze i mniej widoczne. Przy oglądaniu telewizji naziemnej obraz jest idealny bez przycinek.
 

flankr

New member
Zrobiłem całkowity reset, odłączyłem telewizor od prądu na prawię godzinę i wydaje mi się, że lekko się poprawiło (ale wcześniej też bywały lepsze/gorsze chwile). Co jakiś czas nadal widoczne są jednak drobne przycinki obrazu zarówno przy oglądaniu telewizji jak i klonowaniu materiałów z laptopa.
 

flankr

New member
Sprawa się rozwiązała.
Okazało się, że winowajcą były kable (na obu ten sam problem, mimo że teoretycznie spełniały wymagania). Jako ostatnia deska ratunku przed reklamacją zdecydowałem się zakupić kabel Ultra High Speed (stwierdziłem, że najwyżej przyda się w przyszłości) i problem zniknął.
 

janunio

New member
Bez reklam
Philips OLED 854 55" - to jest bardzo udany model. Znam bo mam. Nie sądzę by opisane (źle) problemy były skutkiem złego kabla HDMI.
Napisz co to łączy ten kabel z TV Philips.
 

flankr

New member
Teoretycznie przynajmniej jeden z wcześniej używanych kabli też był „sprawdzony” i teoretycznie wystarczający do przesyłanych treści. W rzeczywistości jednak był z nim jakiś problem.
 
Do góry