Problem z podłączeniem projektora

mala_czarna

New member
Witam, w temacie elektroniki jestem totalnie zielona, podłączanie ze sobą sprzętów itd to dla mnie czarna magia... :fool:
Postanowilam wiec zglosic sie po pomoc na tym forum, otoz... dokonalam zakupu projektora OPTOMA DS329 DLP HDMI, posiadam dekoder HD cyfrowego polsatu oraz zestaw kina domowego i teraz mam problem... Jak to ze soba wszystko podlaczyc?? Co z czym... ?? :niewiem:

Proszę o pomoc i z góry serdecznie dziekuję.

Pozdrawiam :lol:
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Witaj!

Napisz jeszcze czy masz kino domowe "gotowe plastikowe" (jaki model?) czy amplituner (jaki model?) osobno i kolmny głosnikowe osobno?

Najwygodniej i najlepiej połączyc to wszystko kablami HDMI, czyli

dekoder do kina (amplitunera), a z kina (amplitunera) kablem HDMI do projektora.

Są też inne sposoby, ale najpierw napisz jakie masz modele sprzetu.

Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

mala_czarna

New member
Dziękuję za odpowiedź, tak więc:

Projektor: Optoma DS329 DLP
Kino: LG HT306TQ 5.1
Dekoder Cyfrowego Polsatu: HD 5000

i niestety moje kino domowe posiada tylko jedno wyjscie HDMI, takze to polaczenie odpada :-(
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
No niestety, pozostaje przełączanie kabli, czyli albo oglądasz film ina LG na bezposrednio polaczonym projektorze, albo satelite z dekodera na bezposrednio polaczonym projektorze.

Dodatkowo w przypadku ogladania satelity musisz wyprowadzić dźwiek z dekodera na kino LG i połączyc te ustrojstwa kablem SCART (taki duzy, szeroki) lub 2x RCA/ 2xRCA (dwie koncówki, jedna zawsze czerwona, druga czarna lub rzadziej biala, popularnie zwanych czinczami). W przypadku czinczy trzeba pamietac by podłączyc odpowiednio kolorami koncówki i gniazdka.

Pewnie trzba będzie jeszcze poszukać w ustawieniach dekodera opcji dźwieku i wybrać odpowiednie połączenie, a na kinie wybrać odpowiednie źródło dźwieku.