Podejrzewam, że wykryłem bardzo dziwną usterkę mojej plazmy

Marcin5

New member
Witam,

Mój telewizor (42PX3RV-A) od kilku dni bardzo dziwnie wyświetla obraz na kanałach TVN (TVN, TVN Turbo, TVN24, itd.) nadawanych przez kablówkę UPC.

Objaw jest taki, że co 1 sekundę obraz płynie o kilka pikseli w prawo po czym skokowo wraca na swoje miejsce. Powtarzam: co sekundę! - to info dla tych, którzy podejrzewają, że to funkcja ORBITER.

Pierwsza rzecz - na dwóch starych telewizorach CRT to się nie dzieje. Dzwoniłem dla pewności do kablówki - twierdzą, że niczego nie zmieniali.

Zadzwoniłem więc do serwisu LG, rozmawiałem długo z technikiem. Obu nam wygląda to na z grubsza niepodobne do niczego. On nie ma pomysłu, jak to naprawić.

Pytam więc tu - czy jeszcze ktoś na swoim TV zauważył ostatnio podobne zachowanie?

Obawiam się, że czeka mnie oddanie TV do serwisu na kilka tygodni, żeby potem usłyszeć, że to nie wina telewizora więc chcę się przygotować do walki.

Pozdrawiam

M
 

Marcin5

New member
Ricardogo napisał:
Vitam,
nie oddawaj odrazu do serwisu niech przyjadą i spróbują na miejscu - takie Twoje prawo.:D

Tak się wstępnie umówiłem. Pan Serwisant miał dzisiaj zadzwonić. Na razie telefon milczy. W czwartek mówił mi, że ma płytę główną na wymianę, ale jego zdaniem to i tak nic nie da. Niech wymienia - to problem LG, żeby działało. Boję się jednak jednego - że będą chcieli mi udowodnić, że to nie wina telewizora, a TVNu. Dlatego pytam tu, czy ktokolwiek, kto ma ten model telewizora, zauważył u siebie podobne objawy.

M
 

Marcin5

New member
Witam,

Właśnie jestem po wizycie serwisu.
Moje obawy był płonne. Okazało się, że wystarczy wyłączyć jedną z funkcji serwisowych i problem ustąpił.

Ogólnie serwis LG w Trójmieście oceniam bardzo wysoko. Miła obsługa.
Natomiast serwisant zalecił mi w przyszłości kontaktować się bezpośrednio z ich firmą (Gdańsk) bez pośrednictwa centrali LG - można oczekiwać wyższej jakości usług, bo zgłoszenie przyjmą osoby z dogłębną znajomością tematu i nieraz często pomogą telefonicznie.

M
 

baranskia

Member
a o jaki parametr?wartość chodziło??? podaj pliz.

Marcin5 napisał:
Witam,

Właśnie jestem po wizycie serwisu.
Moje obawy był płonne. Okazało się, że wystarczy wyłączyć jedną z funkcji serwisowych i problem ustąpił.

Ogólnie serwis LG w Trójmieście oceniam bardzo wysoko. Miła obsługa.
Natomiast serwisant zalecił mi w przyszłości kontaktować się bezpośrednio z ich firmą (Gdańsk) bez pośrednictwa centrali LG - można oczekiwać wyższej jakości usług, bo zgłoszenie przyjmą osoby z dogłębną znajomością tematu i nieraz często pomogą telefonicznie.

M

@ M:

:krol:
a o jaki parametr? wartość chodziło??? podaj nam, pliz.
Adam

BTW:
czy ty sam sobie niczego wcześniej nie poprzestawiałeś eksperymentując z menu serwisowym??? Odpisz mi na PW - proszę.

Pozdrawiam wiosennie!
:cool:
 

baranskia

Member
Ostatnia edycja:

Marcin5

New member
baranskia napisał:
:krol:
a o jaki parametr? wartość chodziło??? podaj nam, pliz.
Adam

BTW:
czy ty sam sobie niczego wcześniej nie poprzestawiałeś eksperymentując z menu serwisowym??? Odpisz mi na PW - proszę.

Zmieniono mi jakiś dwuliterowy skrót. Coś jakby HF, czy HR w jednym z podmenu.
Sam nie nagrzebałem w menu serwisowym. Jestem w tym temacie bardzo ostrożny. Dawniej zawodowo uruchamiałem i serwisowałem stacje bazowe GSM - wiem doskonale, jak jeden parametr może "zawiesić" BTS'a.
 
Do góry