Oled TV w Europie: 55% rynku telewizorów premium w 2022 roku ?
LCD, LED i Oled, spośród trzech technologii wyświetlania dla telewizorów, to Oled powinien dominować w segmencie premium w Europie w 2022 r. i latach nadchodzących.
Firma analityczno-badawcza Omdia opublikowała właśnie nowy raport na temat segmentu rynku telewizji premium w Europie, tj. modeli sprzedawanych od 1500 euro i wyższych.
Rynek telewizorów OLED Europe, liczby
Według tego badania, wśród trzech głównych technologii wyświetlania - LCD , LED (w tym Micro LED) i Oled (technologie Woled sygnowane przez LG Display i QD Oled sygnowane przez Samsung) - udział w rynku modeli premium Oled wzrósł z 32,1% w 2019 r. do 47,7% w 2021 r. I według Omdia wzrost jest nadal, ponieważ modele te powinny stanowić 55% rynku w tym roku i 66% w 2023 roku.
Rynek telewizyjny, koncentracja na Europie
W 2021 r. Europa reprezentowała 23% światowego rynku telewizyjnego, czyniąc stary kontynent liderem przed Ameryką Północną (22%). W ubiegłym roku około 2,9 miliona telewizorów Oled znalazło odbiorców w Europie (tj. 44% globalnej sprzedaży), liczba ta ma osiągnąć 3,4 miliona sztuk w 2022 roku. W Europie rynek Oled jest podzielony między LG Electronics, Sony i Philips, z odpowiednio 65,8%, 17% i 11% udziałami w rynku.
Źródło: Wiadomości ET , avcesar
LCD, LED i Oled, spośród trzech technologii wyświetlania dla telewizorów, to Oled powinien dominować w segmencie premium w Europie w 2022 r. i latach nadchodzących.
Firma analityczno-badawcza Omdia opublikowała właśnie nowy raport na temat segmentu rynku telewizji premium w Europie, tj. modeli sprzedawanych od 1500 euro i wyższych.
Rynek telewizorów OLED Europe, liczby
Według tego badania, wśród trzech głównych technologii wyświetlania - LCD , LED (w tym Micro LED) i Oled (technologie Woled sygnowane przez LG Display i QD Oled sygnowane przez Samsung) - udział w rynku modeli premium Oled wzrósł z 32,1% w 2019 r. do 47,7% w 2021 r. I według Omdia wzrost jest nadal, ponieważ modele te powinny stanowić 55% rynku w tym roku i 66% w 2023 roku.
Rynek telewizyjny, koncentracja na Europie
W 2021 r. Europa reprezentowała 23% światowego rynku telewizyjnego, czyniąc stary kontynent liderem przed Ameryką Północną (22%). W ubiegłym roku około 2,9 miliona telewizorów Oled znalazło odbiorców w Europie (tj. 44% globalnej sprzedaży), liczba ta ma osiągnąć 3,4 miliona sztuk w 2022 roku. W Europie rynek Oled jest podzielony między LG Electronics, Sony i Philips, z odpowiednio 65,8%, 17% i 11% udziałami w rynku.
Źródło: Wiadomości ET , avcesar