OLED 854 Atmos problem ;(

Messerrr

New member
Witam,


Mam problem z przesyłam dźwięku atmos/5.1 z aplikacji netflixa do soundbara Samsunga hk q70r.

Sytuacja wygląda następująco:
- urządzenia połączone przez arc ( HDMI 1 w tv) kabel hdmi dołączony do soundbara
- ustawienia w tv -> HDMI optymalne, Dźwięk wielokanałowy obejście

opis problemu -> brak dźwięku w 90% przypadkach.
Przy zabawie ustawieniami zmianach wielokanałowy obejście na wielokanałowy lub stereo nieskompresowane i powrocie na wielokanało raz na jakiś czas dźwięk leci przez soundbar i pojawia się ikona atmosa.

Co ciekawe gdy soundbar milczy przy sygnale atmos/5.1 po przełączeniu w netfliksie dźwięku na zwykłe stereo to wtedy dźwięk słychać...

Czy jest to wada fabryczna i mam reklamować produkt?

Soft w soundbarze jak i w tv najnowszy.

Z góry dziękuje za pomoc
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Cześć,
Podłączenie jest ok, wieokanałowy obejście też powinno być ustawione.
Dla mnie wygląda jak problem z oprogramowaniem TV ew. soundbara więc:
- jeżeli masz możliwość sprawdzić soundbara na innym TV to byś miał odpowiedź gdzie leży wina. Jeżeli to TV, to:

- zgłoś do Philipsa ten problem i pewnie będziesz musiał poczekać na rozwiązanie SW;
- decydujesz się na zmianę telewizora na inną markę;

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Pawel_PS

New member
Nie wiem, czy problem został rozwiązany. Miałem podobny problem z Philipsem 65PUS7304/12 i listwą Samsung HW Q70R. U mnie przy próbie wysłania dźwięku z telewizora do soundbara w przypadku dźwięku ATMOS nic nie wydobywało się z listwy. Co znalazłem:

1) Przy ustawieniu "Dźwięk wielokanałowy obejście" był również problem z dźwiękiem 5.1 (nie Atmos). Ustawiłem "dźwięk wielokanałowy" (nie z obejściem) i filmy 5.1 w każdym przypadku były odtwarzane prawidłowo.

2) Aby z soundbara wydobywał się dźwięk Atmos musiałem przy uruchomieniu filmu wykonać następujące operacje:
- zapauzowanie filmu
- pilotem od soundbara wyłączenie belki i po chwili jej włączenie
- kontynuację filmu

Przy tych działaniach film z dźwiękiem ATMOS był otwarzany.

Pisałem i dzwoniłem zarówno do serwisu Philipsa, jaki i rozmawiałem na czacie z pomocą techniczną Samsunga. Jak można się domyśleć, nic oprócz podesłania instrukcji nie otrzymałem.

ALE UWAGA: ostatnio telewizor pokazał mi, że jest nowa wersja oprogramowania. Zainstalowałem i ku mojemu zaskoczeniu wreszcie Atmos działa :) Teraz mam ustawione "Dźwięk wielokanałowy obejście" i komunikacja z listwą HW-Q70R odbywa się prawidłowo i normalnie.

Tak więc problem rozwiązał się dzięki aktualizacji oprogramowania telewizora.
 
Do góry