Odpowiednia kamera cyfrowa pod film dokumentalny

izeos

New member
Witam :)

Planuję zakup kamery i chciałbym prosić o pomoc przy wyborze. Szukam sprzętu odpowiedniego do nieco większego projektu. Chodzi o coś a'la film dokumentalny i pod kątem tego typu produkcji szukam czegoś sensownego wśród opcji dostępnych na rynku.
Niestety nie mam zbyt dużej wiedzy w temacie, a chciałbym osiągnąć efekt nieco lepszy niż typowe produkcje amatorskie (nie twierdzę że są złe). Skończyłem informatykę, jestem programistą - orientuję się więc trochę w formatach audio, video itd, nigdy jednak nie pracowałem przy żadnym etapie tworzenia filmu (a teraz chcę zrealizować prawie wszystko 'sam').

I tu lista przypuszczeń i pytań:
-jeśli dobrze rozumiem, wszelkie DSLRy odpadają.
-w porównaniu do typowych ujęć filmowych będę też potrzebował możliwości ciągłego nagrywania przez kilka -dziesiąt/-set minut. Na ile się orientuje to dyskwalifikuje część sprzętu amatorskiego. Dochodzi do tego kwestii czasu ładowania, wymienne akumulatory itd
-kolejny problem to typ kamery tj. MiniDV vs HDD+/-SD. Tu z tego co widziałem jest wiele kontrowesji jedni piszą że miniDV jest bardziej problematyczne, a import danych wymaga więcej 'zabawy', inni na odwrót. Zastanawiam się jaki format będzie lepszy w moim przypadku DV(HDV) czy AVCHD? Bardzo zależy mi na jakości - nie chcę by obraz wydawał się 'płaski', a kolory straciły głębie. Jest też kwestia rozdzielczości. HDV rejestruje do 1440x1080 (nie wiem czy to fakt, tak wyczytałem w kilku miejscach :) ). Z informacji, które widziałem między 1440x1080, a 1920x1080 nie ma 'zauważalnych' różnic dla ludzkiego oka - jest za to imho widoczna różnica formatu wynikowego (o ile się go nie przeskaluje sztucznie, czego nie chciałbym robić) :)