Nurtujace pytanie,tasma filmowa-ile pikseli

dread

New member
Bez reklam
1 do 1 = bezstratnie.

"Godzina programu telewizyjnego zajmuje 121 gigabajtów. Ta sama godzina w formacie HD zajmuje czterokrotnie więcej miejsca."

A te pierwsze zdanie to chyba będzie SD 8)
 

corass

New member
powiedzmy sobie że fullHD to obecnie minium a nie maksimum :) dobre telekino to podstawa:)

jeżeli chodzi o dyski, to są raidy, taśmy i inne takie ciekawe cuda. Pomijam fakt, że jak materiał masz nieskompresowany żadnym algorytmem video to możesz go ładnie do rara spakować, tym sposobem masz oszczędność miejsca przy zachowaniu max jakości.
 

JoeTF

New member
No sprawa się wyjaśniła. Jeśli tacy specjaliści jak ten debil z TVNu zajmują się wykonywaniem kopii cyfrowych, nie ma się co dziwić, że wydania blueray wyglądają tak jak wyglądają.

1. Istnieje coś takiego, jak formaty bezstratne.
2. Nawet najtańsze płyty główne mają po 6-8 slotów sata, a jeden dysk może pomieścić 2Tb.
 

kris01poland

New member
ile pikseli

analog i cyfra to 2 różne pojecia
1. w ludzkim oku jest okolo 90 milionow precikow (widzenie czarno-białe) i 4,5 miliona czopków (widzenie kolorowe)
2 czyli czlowiek potrafi rozróżnic okolo 90 milionow pikseli łącznie i jest to rozdzielczosc 16K
3 film analogowy ma dużą rozdzielczosc ale analogową ile ona wynosi? znajomy powiedzial ze okolo 5K
4 DLACZEGO ponieważ zeskanowanie klatki filmu analogowego w rozdzielczosci 5k i 6k nie wnosi nic nowego do jakosci sygnału wyjsciowego
5 nie da sie z filmu analogowego zrobic sygnału 8k czyli telewizji o przyszłości 8k (japonia NHK TELEWIZJA, PRZYSZŁOSĆ 2020 ROK)
6 zazwyczaj nośniki danych robi sie na wyrost tak to jest z telewizorami hd i dyskami bluray, telewizor 65 calowy pełne hd ma okolo 700 lini aktywnych w pionie a bluray ma ich 1920, dlatego możecie iśc do sony center arkadia puścic sobie film bluray na telewizorze duzym 4k i zobaczycie w końcu rodzielczosc prawdziwa dysku bluray
7 co do odpowiedzi nie mozna porównywac obrau analogowego i cyfowego, tak jak nie mozna porownywac fotografi analogowej i cyfrowej, to 2 rozne skale, dlatego cyfra musi sie piąć do góry w rozdzielczościach
8 kolejny znajomy z philipsa polska poinformowal mnie ze wytworcy telewizorow maja zamiar telewizory 4 k produkowac od rozmiaru 50 cali, dlaczego, bo sygnał 2k i sygnał 4k na telewizorze 32 cale wyglada tak samo i nikt normalny nie wyda np 5 tysiecy za telewizor 4k 32 cale,
9 CO NAS CZEKA , DUZE TELEWIZORY 2K(JAKOSC BLURAYA) I 4K(JAKOSC FILMOWA), TAK JAK W KINIE DUŻY EKRAN DUŻA RODZIELCZOŚĆ, NAWET Z ANALOGU, WYSTARCZY POJSC NA FILM 2LETNI PORZĄDNIE ZROBIONY, HARRY POTTER 1 CZESC(JAKOSC KOCYKA HARREGO JAK KLADZIE DO DUMBLEDORE NA SCHODACH), WYWIAD Z WAMPIREM PRAWIE KONIEC, MARLEN CHCE ABY ZMIENIONO JA W WAMIPRA(JAKOSC OBICIA KANAPY), KRONIKI Z NARNI 1 CZESC MATKA RZEGNA SIE NA DWORCU Z PIOTREM(KOSNYK KILKU WLOSOW NA TWARZY), NA RAZIE NA BLUREYACH TEGO DOKLADNIE NIE WIDAĆ
10 FILMY 4K I TELEWIZORY TO ZMIENIĄ, CZLOWIEK DĄŻY DO DOSKONAŁOŚCI TEZ I W OBRAZIE, CORAZ WIECEJ FILMOW ANALOGOWYCH BEDZIE ZMIENIANYCH NA 4K TAK JAK TO ROBI FILMOTEKA NARODOWA W POLSCE LUB STUDIO POD LONDYNEM
 
Ostatnia edycja:

pkowwroc

New member
Z uwagi na regulamin forum, dzielę wypowiedź na kilka.

Uszanowanie.
Pozwolę sobie zabrać głos w tym wątku.
Po datach widać, że wraca jak bumerang od kilku lat.
Pojawiło się wiele wypowiedzi, które nie zawsze są prawdziwe lub tylko ocierają się o prawdę. Z uwagi na brak podanych źródeł informacji można przypuszczać, że sporo z nich polega na domniemaniach piszących.
Sprawa rodzielczości taśmy filmowej jest tematem zbadanym i można odnieść go do obrazu cyfrowego.
 

pkowwroc

New member
Przede wszystkim klatka małoobrazkowa taśmy filmowej 35mm ma rozdzielczość dla meteriałów Kodachrom wywoływanych w procesie K14 ok 20megapikseli.
 

pkowwroc

New member
Za Wikipedią:
"A 35mm Kodachrome transparency, like other 35mm transparencies on films of comparable ISO rating, contains an equivalent of approximately 20 megapixels of data in the 24 mm x 36 mm image."
 

pkowwroc

New member
Nie szukałem materialów dot. Technicoloru, gdzie teoretycznie uzyskiwana rozdzielczość powinna być jeszcze wyższa z uwagi na sposób filmowania na dwóch lub trzech taśmach filmowych jednocześnie.
Warto wspomnieć, że w technice kinowej spory udział miały i nadal mają produkcje na taśmie 70mm.
 

pkowwroc

New member
Można łatwo policzyć sobie. Skoro na klatce o powierzchni 24x36mm=864mm^2 wg. ekspertów mamy do czynienia z 20megapikselami, zatem 20*10^6/864~23148pikseli/mm2. Można sobie policzyć dla różnych standardów taśmy filmowej 70mm jakiej ilości pikseli odpowiada. Będzie to wynik zblizony bardziej do 50megapikseli.
O to pytał generalnie człowiek rozpoczynąjacy wątek.
 

pkowwroc

New member
Całkiem na marginesie można dodać dygresję, że taśmy 70mm zostały zaprojektowane po to aby wyświetlać filmy na naprawdę wielkich ekranach kinowych np o szerokosci 40m.
Ktoś wypowiadał się na temat rozdzielczosci obiektywów, że mogą stanowić ograniczenie. Tak, jeśli zastosuje się te z segmentu popularnego lub pseudoprofesjonalnego. Skoro dawno temu ludzość opracowała emulsje lippmana, to i powstała optyka, która potrafiła wykorzystywać jej mozliwości

Może ktoś posiada wiarygodne informacje na temat parametrów optyki profesjonalnych kamer filmowych ?
 
Do góry