Nowy LG OLED65GX - Stuck Pixel i nierówna czerń

skyd34th

New member
Witam

Zakupiłem 9 dni temu przez internet LG OLED65GX

Po kilku dniach od zakupu pojawił się świecący zielony piksel / piksele
(Piksel świeci także po wyłączeniu telewizora jeszcze przez kilkanaście minut)

Druga sprawa że według mnie jest bardzo nie równe odwzorowanie czerni szczególnie na skalibrowanym przez sklep trybie IFS Dark, gdzie musiałem obniżyć jasność do 49-50 aby problem nie był aż tak zauważalny ale dalej występuje. W dolby vision trzeba obniżyć jeszcze niżej do 47-48 ale traci się wtedy detali w cieniach (na zdjęciu bardziej widoczne niż na żywo) ale oglądając w nocy jest to dość zauważalne.

Czy sklep z tytułu rekojmi wymieni na nowy?
Czy takie nierówne podświetlenie to norma?
Czy gwarancją LG obejmuje stuck pixele?

Co polecacie wymieniać na nowy z rekojmi u sprzedawcy? zgłaszać na gwarancje LG? włączać pixel refreshera i próbować naprawić? czekać do 2000h aby zobaczyć czy ekran się wyrówna, jak nie to wtedy na gwarancje producenta?

ykY4vWr

6sPBrBw

X7V625n

https://ibb.co/ykY4vWr
https://ibb.co/6sPBrBw
https://ibb.co/X7V625n
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

pantomima

Banned
GX mi pasuje - tylko żeby był sprawny ;)

Do wymiany , ale nie matryca a cały tv !

Tak nierówne podświetlenie w oled , to nie jest norma.

Trzeba było kupować w sprawdzonym sklepie np.w Loco u Kikiego.
Sprawdziłby Ci zafarb, matryce i wszystkie inne bolączki, które mogą się przytrafić, bo takowe się zdarzają i Twój tv jest tego przykładem.

Z drugiej strony to dziady. Robili Ci kalibrację i nie zauważyli tego podświetlenia?
Jasne , że zauważyli i co gorsze, zwyczajnie Cię olali . Na chama wcisnęli Ci wadliwy produkt .
 
Ostatnia edycja:

gatar

Active member
Bez reklam
Witaj.
Nieco ponad 2 lata temu miałem zielony świecący piksel w OLED55B7V. Zgłosiłem do LG i wymienili na nowy egzemplarz. Jednak to było po 6 miesiącach od zakupu.
 

skyd34th

New member
radziłbym odesłać i odstąpić od umowy bez podawania przyczyny,

Sprzęt kupiony na FV, sklep pisze:

"Witam,

Niestety, ale przy zakupie na FV rękojmia nie obowiązuje, trzeba zgłosić usterkę bezpośrednio do LG.

Co do czerni, możemy podpowiedzieć jak zniwelować ten efekt. Należy wykonać tak zwany proces kompensacji, czyli elektronicznego czyszczenia matrycy.

Aby wykonać kompensację telewizora LG, należy:

- Przycisnąć na pilocie przycisk z symbolem koła zębatego
- Po pojawieniu się podręcznych opcji na ekranie, należy wybrać ostatnią opcję, aby wejść do pełnego menu
- W menu "Obraz" należy wybrać "Ustawienia panelu OLED"
- Następnie należy wybrać "odświeżanie pikseli"
- Będą teraz dwie opcje do wyboru:
a) Ustawienie harmonogramu po wyłączeniu sprzętu przez użytkownika - Należy wybrać to, jeżeli chcemy ustawić kompensację na noc, wtedy po kliknięciu w tą opcję możemy wyłączyć telewizor pilotem, po którym rozpocznie się proces.
b) Ustawienie harmonogramu natychmiast - W tym wypadku telewizor zapyta o potwierdzenie, i po zatwierdzeniu sprzęt sam się wyłączy, rozpoczynając proces kompensacji.

Kompensacja trwa około 40-60 min, podczas tego czasu nie wolno włączać telewizora (jednak gdyby się z jakiegokolwiek powodu okazało, że jednak telewizor włączy się przed czasem, to nic złego się nie stanie sprzętowi. Pojawi się komunikat, że proces został przerwany i trzeba zacząć od początku). Podczas trwania kompensacji (najczęściej pod koniec) może pojawić się biała linia idąca z góry na dół, jest to normalny proces i nie należy się martwić, że coś jest nie tak.
Należy również pamiętać, że telewizor powinien być podpięty do prądu podczas tego procesu.
Różnica pomiędzy opcją a) i b) jest taka, że przy a) telewizor włączy się dopiero po naszym uruchomieniu telewizora, więc można tą opcję zastosować ustawiając na noc na przykład, lub kiedy wychodzimy z domu. Opcja b) natomiast ustawia kompensację w taki sposób, że telewizor po zakończeniu procesu sam się włączy, więc to można ustawić na przykład w ciągu dnia, abyśmy mieli większą kontrolę nad ustawianiem harmonogramów."
 

skyd34th

New member
Witaj.
Nieco ponad 2 lata temu miałem zielony świecący piksel w OLED55B7V. Zgłosiłem do LG i wymienili na nowy egzemplarz. Jednak to było po 6 miesiącach od zakupu.

Dobrze wiedzieć. Pixel jest blisko krawędzi, więc nie przeszkadza aż tak bardzo, chyba że już wiesz, że tam jest. Zauważyłem go w nocy, bo po wyłączeniu TV dalej świeci. Jeżeli jest to podstawą do reklamacji i wymiany na nowy, to myślę, że też poczekam ze zgłoszeniem pół roku. Nie chce się pozbywać tv zaraz po zakupie, a wymiana pewnie potrwa. Ile trwała u Ciebie?
 

skyd34th

New member
Do wymiany , ale nie matryca a cały tv !

Tak nierówne podświetlenie w oled , to nie jest norma.

Trzeba było kupować w sprawdzonym sklepie np.w Loco u Kikiego.
Sprawdziłby Ci zafarb, matryce i wszystkie inne bolączki, które mogą się przytrafić, bo takowe się zdarzają i Twój tv jest tego przykładem.

Z drugiej strony to dziady. Robili Ci kalibrację i nie zauważyli tego podświetlenia?
Jasne , że zauważyli i co gorsze, zwyczajnie Cię olali . Na chama wcisnęli Ci wadliwy produkt .

Gdyby wcześniej zajrzał na forum, to pewnie wybrałbym sklep polecany na forum, ale teraz już za późno. szczególnie że zamawiałem na FV i po rabacie, a nie w markecie przez sklep internetowy, sam telewizor też cieżko spakować i "wysłać".

Na żywo jest to trochę mniej widoczne, szczególnie gdy ustawi się jasność na 50% (w skalibrowanym ustawili na 58% i tam waliło po oczach, szczególnie w dolby vision). Po pierwszym pixel refresheru trochę się wyrównało, włączę go może jeszcze kilka razy i zobaczę, jaki będzie efekt. Jeżeli świecący pixel jest podstawą do wymiany na nowy, to na razie chyba nie mam nic do stracenia. Co ciekawe po pixel refresheru pikel zgasł i zachowywał się jak dead pixel, ale po czasie znów zapalił się na zielono.
 

skyd34th

New member
Masz 14 dni - więc możesz swobodnie wymienić na drugi.

Sam właśnie nie wiem czy nie będą robić problemu. TV zamówiony przez maila i tel, zakupiony na fv po indywidualnym rabacie z ich transportem, kalibracją i montażem. Trochę też cieżko spakować tv i im odesłać a później się z nimi kopać z prawnikiem. Sklep twierdzi żeby zgłaszać do LG. Jeżeli zielony pixel jest podstawą do wymiany na nowy przez LG to chyba tak zrobię pod koniec gwarancji.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Tak zastanawiam się ? to jak to jest sprawdzane przed wprowadzeniem do sprzedaży ? Może myśleli że na idiotę jakiś egzemplarz trafi a może na osobą która ma problem ze wzrokiem i się nie wpatrzy ?
 

skyd34th

New member
Tak zastanawiam się ? to jak to jest sprawdzane przed wprowadzeniem do sprzedaży ? Może myśleli że na idiotę jakiś egzemplarz trafi a może na osobą która ma problem ze wzrokiem i się nie wpatrzy ?

Najlepsze że kalibrowali ten TV, do tego ich karteczka że skalibrowany + wolny od wad.

Pixel chyba nie był od razu, tylko pojawił się po kilku dniach, albo go wcześniej nie wypatrzyłem, po kilku dniach w opcjach wyłączyłem czerwoną diode standby i się okazało że zamiast czerwonej diody świeci coś na zielono :)

Według nich takie podświetlenie w matrycach 2020 jest takie i się wyrówna po pixel refresheru. Zauważyłem je dopiero w dolby vision i później juz na testach szarości. Po pierwszym refreshu jest chyba faktycznie troche bardziej wyrównane.

jeżeli faktycznie ten pixel jest podstawą do wymiany tv przez LG to chyba tak za jakiś czas zrobie.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Różnie mogło być, ale serwis LG należy do najlepszych !
Więc szybko dostaniesz informację.
 
Do góry