Nie potrzebujemy lepszego sprzętu PC, potrzebujemy lepszych gier na PC

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie potrzebujemy lepszego sprzętu PC, potrzebujemy lepszych gier na PC.

[FONT=&quot]
gAngZLYrsz4C6iSdxQgTz6-1024-80.jpg.webp
[FONT=&quot](Źródło zdjęcia: Valve Corporation)[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] Ekskluzywne gry AAA na komputery PC są rzadkie i raczej się to nie zmieni.
[/FONT]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]Pomimo tego, że współczesne konsole do gier mają podobne konstrukcje sprzętowe do komputerów PC, jest jeden główny powód, dla którego ludzie wybierają strony między Sony, Microsoftem i Nintendo. Pomijając specyfikacje wydajności i zestaw funkcji, ekskluzywne rozwiązania były decydującym wyborem dla graczy bez głębokich kieszeni, aby przejść na multiplatformę. [/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] [FONT=&quot]Oprócz hybrydowej formy Nintendo Switch, konsola jest jedynym miejscem, w którym można grać w najnowsze gry Zelda, Mario, Metroid i Kirby. Sony nieustannie ustawia poprzeczkę dla swoich kinowych tytułów dla jednego gracza na konsolach PlayStation, takich jak Last of Us Part II i Ratchet and Clank, które są opracowywane z wielomilionowym budżetem. [/FONT]
[FONT=&quot]Chociaż japoński producent elektroniki ostatnio parał się wydaniami na PC, nowsze wydania, takie jak Gran Turismo 7 i Horizon Forbidden West , można odtwarzać tylko na najnowszej konsoli Sony.
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=&quot]Tymczasem Microsoft zmienił swoją markę Xbox w ekosystem, który rozciąga konsole, strumieniowanie gier wideo i komputery PC. Oznacza to, że wydania własne, takie jak [/FONT]Halo Infinite[FONT=&quot] i [/FONT]Forza Horizon 5[FONT=&quot] , otrzymają wydania Day-One na wszystkich swoich platformach. Ma to sens, biorąc pod uwagę, że [/FONT]najlepsze gry na PC[FONT=&quot] to głównie sprawa tylko dla systemu Windows (choć [/FONT]najlepsze gry na Maca[FONT=&quot] również mają wiele do zaoferowania) i nie zapominajmy, że zestaw Xbox został nazwany po interfejsie Microsoft Direct X API używanym przez grę na PC programiści. [/FONT][/FONT]
[/FONT]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]Gry stworzone wyłącznie na komputery PC nadal istnieją technicznie, a niektóre z najlepszych darmowych gier dostępne są wyłącznie na komputery PC, w tym wiele najgorętszych tytułów e-sportowych. Jednak duże, ekskluzywne produkty AAA są zdecydowanie rzadsze niż kiedykolwiek.
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [FONT=&quot]W 2020 roku byliśmy świadkami niewielkiego odrodzenia się ekskluzywnych, wysokobudżetowych gier komputerowych, takich jak Microsoft Flight Simulator, który pojawił się na PC rok przed premierą na Xbox Series X | Konsole S i Half Life: Alyx tylko w VR . Od tego czasu gracze na PC nie cieszą się ekscytacją związaną z God of War: Ragnarok lub Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 . [/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] Ekskluzywne gry na PC były kiedyś normą

FfbntMfDDwFDAFf9nLdSS5-970-80.jpg.webp
[FONT=&quot](Źródło zdjęcia: Nvidia)[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=&quot]To wstyd, biorąc pod uwagę, jak gry na PC były w przeszłości podstawą wielu popularnych serii, które wciąż znajdują się na szczycie list przebojów. John Madden Football EA został wydany jako pierwszy na Apple II(otwiera się w nowej karcie)w 1988 roku, zanim został przeniesiony na inne platformy PC i ostatecznie zadebiutował w 1990 roku na konsolach Sega Genesis. Inna własność EA, The Sims , była przez lata tytułem ekskluzywnym na PC, zanim w końcu trafiła na konsole. [/FONT]

[FONT=&quot]Jeśli chodzi o strzelanki, dziedzictwo gier na PC obejmuje debiuty klasycznych marek, takich jak Doom , Wolfenstein , Call of Duty, Deus Ex , Far Cry, Serious Sam, Max Payne i Crysis , które najpierw zostaną uruchomione na PC. [/FONT]

[FONT=&quot]Spór o to, czy Quake III: Arena czy Unreal Tournament jest lepszą strzelanką turniejową, był kiedyś dominującą rozmową w grach i był całkowicie pomijany przez graczy ekskluzywnych dla konsol – i był tak samo kontrowersyjny jak każda debata PS5 vs Xbox Series X.[/FONT]

[FONT=&quot]Chociaż najnowsze wersje najnowszych gier AAA na komputery PC zwykle stają się wizytówką nowej technologii na najlepszych komputerach do gier , nie wystarczą, aby przekonać graczy konsolowych, którzy nie są przyzwyczajeni do myślenia w kategoriach ray tracingu i prędkości dostępu do dysków SSD. W końcu to oni obecnie otrzymują wszystkie ekskluzywne wydawnictwa. [/FONT]

[/FONT]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]Poza tym najlepsze karty graficzne zawsze były domeną kilku wybranych entuzjastów komputerów PC, więc większość graczy na PC nie doświadcza nawet wysokiej jakości grafiki, która czyni z PC platformę do gier. A to nie jest wystarczająco duża baza klientów, aby uzasadnić niewiarygodny koszt nowoczesnego tytułu AAA, zwłaszcza biorąc pod uwagę skłonność graczy PC do nadawania swoich gier za darmo.[/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] Spora mniejszość graczy na PC jest winna śmierci ekskluzywnych gier AAA.

WY9SKj7kNry7pXvoqJfXSH-970-80.jpg.webp


[FONT=&quot]Zgodnie z raportem PC Gamer z 2016 r ., prawie 35 procent graczy na PC pirackie gry i robili – i nadal to robią – bardzo często . Digital Rights Management (lub DRM) od dawna jest kontrowersyjnym tematem zarówno dla programistów, jak i graczy, ale nietrudno dostrzec w tym sens biznesowy.[/FONT]

[FONT=&quot]Jednym z powodów, dla których ekskluzywne komputery PC wysychają, jest to, że tak wielu graczy na platformie może potencjalnie znaleźć sposób na zdobycie darmowej pirackiej wersji. Chociaż wielcy programiści AAA, od EA po Activison i Ubisoft, mogliby przyjąć uderzenie finansowe i dostosować swoją strategię, doznają znacznie większych obrażeń. [/FONT]

[FONT=&quot]W 2008 roku World of Goo został wydany przez 2D Boy bez ochrony DRM. Jeden programista widział 500 seederów i 300 pijawek na stronach z torrentami, więc nie było trudno zobaczyć , jak jego współczynnik piractwa osiągnął około 90 procent . World of Goo został wydany wspólnie na Wii, który miał znacznie silniejszą kontrolę piractwa, więc oczywiste jest, która platforma zarobiła najwięcej pieniędzy dla dwuosobowego zespołu programistów. I w końcu to pieniądze utrzymują studia, a nie miłość i uwielbienie fanów. [/FONT]

[FONT=&quot]Nie ma również sensu koncentrowanie zasobów na ekskluzywnych grach komputerowych, gdy stanowią one tylko około 30 procent udziału w rynku gier wideo(otwiera się w nowej karcie)obok konsol i niezwykle udanego rynku mobilnego. Jest to tym bardziej prawdziwe, gdy znaczna liczba użytkowników w społeczności graczy na PC pira gry – i to wystarczy, aby zmusić zarówno większe, jak i mniejsze zespoły programistów do zabezpieczenia swoich inwestycji i trzymania się z dala od ekskluzywnej zawartości na PC.[/FONT]

[/FONT]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]Brak ekskluzywnych gier na PC, które mogą naprawdę wykorzystać znacznie mocniejszy sprzęt do gier na PC, jest poważnym problemem dla tych, którzy poczynili znaczne inwestycje w swoje urządzenia. Jest to szczególnie ważne, gdy wiele wydań gier wieloplatformowych na komputery PC nie otrzymuje nawet ulepszeń graficznych, takich jak najnowsze wydania Madden i FIFA , ale ostatecznie problem ten pojawił się w samej społeczności graczy na PC.[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=&quot]Czy jest jakaś nadzieja na wyłączność na PC w przyszłości?

wupG6iiQ7C2jEcVRQRehRU-970-80.jpg.webp

[FONT=&quot][FONT=&quot](Źródło zdjęcia: ZA/UM)[/FONT][/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Wraz z pojawieniem się Steam, Epic Store i innych mniejszych platform dystrybucji gier na [/FONT]
[FONT=&quot]PC, niezależni deweloperzy mają szansę zabłysnąć w sposób, w jaki nie mogli wcześniej. [/FONT]
[FONT=&quot]Gry takie jak Gone Home, Disco Elysium, Bright Memory: Infinite i Hotline Miami były niskobudżetowymi niezależnymi projektami, które odniosły wybuchowy sukces na PC. Te gry rozciągają się na wiele gatunków i nie mają budżetów AAA, ale zapewniają wrażenia na tyle wyjątkowe, że mogą działać samodzielnie. Co najważniejsze, zostały wydane na PC przed uzyskaniem portów konsolowych, jeśli w ogóle je otrzymały.[/FONT]

[FONT=&quot]Jednak poza Half Life: Alyx i Microsoft Flight Simulator nie ma wielu ekskluzywnych komputerów PC, które wykorzystują najlepszy dostępny sprzęt komputerowy, tak jak w latach 90. i 2000. Niektóre z dzisiejszych najlepszych gier niezależnych można nawet uruchomić na komputerach, które były uważane za najwyższej klasy na początku 2000 roku, ale teraz mogą mieć problemy z uruchomieniem Skyrim z więcej niż kilkoma aktywnymi modami. [/FONT]

[FONT=&quot]I chociaż komputery PC zawsze będą prawdziwym domem najlepszych gier MMO, takich jak Final Fantasy XIV i Guild Wars 2 – wraz z popularnymi tytułami e-sportowymi, takimi jak Dota 2 i Valorant – po prostu nie będzie wielu przebojowych, wizualnych eksponatów stworzonych wyłącznie dla wysokiej klasy sprzęt do gier taki, jaki był kiedyś. [/FONT]

[FONT=&quot]Po prostu nie ma już ekonomicznego powodu, aby tworzyć tego typu gry. A wraz z pojawieniem się bardziej dostępnych narzędzi programistycznych, takich jak Unreal Engine 5, które sprawiają, że tworzenie multiplatform jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, czasy graczy PC przechwalających się, że ich sprzęt „może uruchomić Crysis” prawdopodobnie minęły na dobre.
techradar[/FONT]

[/FONT]
 
Ostatnia edycja:
Do góry