MSX6DEUC - wadliwe oprogramowanie

jmmkolpol

New member
Uwaga na telewizory Samsung z procesorem i płytą firmy MStar bazujące na programie T-MSX6DEUC.
Samsung wypuścił na rynek europejski niektóre modele telewizorów bazujących właśnie na w/w płytach i wadliwym oprogramowaniu, skutkiem czego jest brak możliwości odtwarzania plików MKV, w trakcie oglądania filmów AVI może wystąpić brak synchronizacji obrazu z głosem, dodatkowo występują błędy w obrazie (tzw. duchy, brak ostrości).
Ja w swoim telewizorze LE37C630 właśnie posiadam tą wadliwą płytę i problemy, które wypisałem u mnie występują.
Zgłaszałem na infolinii Samsunga, zapewniali mnie, że wykonają aktualizację, minął miesiąc, a jej brak. Cały czas widnieje T-MSX6DEUC-1002.1 z datą 15.12.2010, ale każdy kto je posiada może zobaczyć na swoim telewizorze, że jest ona z września 2010, a taką datę posiadało oprogramowanie T-MSX6DEUC-1001.1.
Dowiedziałem się z wiarygodnych źródeł, że celowo Samsung zmienił numer aktualizacji nadając jej datę grudniową po to, by ludzie myśleli, że jest coś aktualizowane, ale niestety ludzie bardziej zorientowani zwrócą uwagę na datę jaką odczytuję telewizor. Wniosek jest taki, że nic nie zaktualizowali.
Na europejskich forach można troszeczkę poczytać jakie to Samsung ma problemy z aktualizacją telewizorów bazujących na tych płytach, pisząc krótko jest błąd w oprogramowaniu, który uniemożliwia jego aktualizację.
Wracając do mojego przypadku. Oddałem swój telewizor do serwisu, a jako powód podałem brak możliwości odczytu plików MKV.
Po tygodniu odesłali mi telewizor z informacją, że nie jest to wada sprzętowa i kazali czekać na aktualizację, zapytałem jak długo w odpowiedzi usłyszałem, że nie wiedzą, ale może to potrwać nawet miesiąc, ponieważ centrala zgłosiła ten problem do producenta w Korei.
Ja nie czekając (wiem, że im się nie uda zaktualizować oprogramowania) zgłosiłem oficjalnie reklamację do sklepu powołując się na ustawę konsumencką i artykuł o niezgodności towaru z umową biorąc pod uwagę wszelkie niedogodności, oni mają 14 dni na odpowiedź czy uznają reklamację czy też nie. W obu przypadkach muszą coś odpisać (ciekaw jestem co).
Jeśli by ktoś miał te same problemy i chciał reklamować to przeczytajcie dokładnie tą ustawę, zwracając uwagę na daty (art. 4.1 i art. 9.1). Nie mówcie, że stwierdziliście to dawno tylko wczoraj.
Pozdrawiam i czekam na komentarze.
 

adamuadamu

New member
witam
ja mam 1002.1 od początku wrzucony, tak jak go kupiłem
ja obejrzałem ostatnio kilkanaście MKV - wszystkie działały (1 sezon filmu, dokładniej madmen season 2) - zdarzało się desynchro, ale w identycznym stopniu jak na kompie - sprawdziłem, film miał źle wycięte reklamy
co do divx/xvid - zdarzają się delikatne rozjazdy obraz/dźwięk

korespondowałem na powyższy temat z samsung polska - podobno przekazali to do centrali :???: zobaczymy

tu: Samsung UE40C6000 - audio/video sync problem - AVForums.com - Page 2 problem przewija się (c6000 ma te same płyty gł/soft co c630) - na zachodzie serwisy wymieniają ludziom płyty główne na VAL6DEUC, choć przedostatni post w tym wątku nie nastraja optymistycznie co do powyższej zamiany...

ps. dziwię Ci się, że przyjąłeś TV z serwisu z powrotem - skoro reklamowałeś nie odtwarzanie .mkv, a serwis oddaje Ci to samo, twierdząc, że będzie za miesiąc - w końcu uznali, że masz rację, to niech oddają kasę, zrekompensują niedziałający odsetek funkcji TV lub wymienią płytę, a nie obiecują, że będzie działać na święty nigdy w sumie to nie wierzę w żaden update, jak zacznie mnie mocno wkurzać problem z odtwarzaniem z usb to odżałuję 300zł na asusa oplay r1, bo nie chce mi się zostawać na 2-4 tyg bez tv po to, by dostać go z powrotem w niezmienionej postaci, poza odciskami palców panów serwisantów ;)

ps. mistrzowska funkcja tego tv to możliwość wyłączenia obrazu podczas odtwarzania TV/video, a niemożliwość nawet regulacji mocy lamp podczas odtwarzania muzyki - o tym też pisałem do serwisu -"nie da się" :-D pewnie programista nie dostał w specyfikacji...
 

jmmkolpol

New member
Adamuadamu proszę jeśli możesz sprawdź właściwości tych plików MKV czy napewno są oryginalnie przerobione na platformie matroska.
Ja też posiadam niby pliki MKV, ale po sprawdzeniu ich właściwości to nie były to pliki matroska i one też są odtwarzane przez mój telewizor.
Jeżeli chodzi dlaczego odebrałem telewizor z serwisu mimo to, że przyznali mi rację i zwodzą mnie aktualizacjami to pragnę zaznaczyć, że serwis faktycznie stwierdził problem przekazująć go centrali, wydał mi opinię na piśmie, twierdząc że reklamację z tytułu niezgodności towaru można skladać do sprzedawcy, a nie do gwaranta. Sprzedawca odpowiada za niezgodność.

Adamuadamu podałeś link do strony, na której jest napisane że Samsung wymienia płyty na VAL6DEUC, których skutkiem są inne problemy. Powodem tych problemów jest niezgodność płyty w stosunku do matrycy (przy płytach Valencia stosowane są inne matryce niż przy MStar). Samsumg przy wymianie płyty na innego producenta powinien wymieniż też matrycę i nie było by problemu, lecz to już jest 80% wartości telewizora.
 

Horhe Ortega

New member
Tak panowie(ja pisałem gdzieś dawno o ryzyku MStar) walczcie o Swoje.Ma być układ Valencia-przecież modele C są najnowsze.Najlepiej uniknąć tego błędu bo co teraz wyniknie-nie wiadomo?MStar to opychana "czarna owca" Samsunga.
 
Ostatnia edycja:

zanketsu

New member
Podpowiedzcie proszę Panowie jak sprawdzić czy w moim C550 jest Trident czy MStar?
Mój TV jest obecnie w serwisie z powodu wadliwej matrycy ale miałem okazjonalne problemy z plikami mkv z dysku usb. Co dziwne okazjonalnie je odpalał by innym razem twierdzić, że format jest niewłaściwy. W dwóch osobnych filmach miałem też asynchron - którego na kompie nie uświadczyłem. Możliwe, że to kwestia kodeków filmów ale wołałbym się upewnić.

Z góry dzięki!

PS - trochę teraz sobie pluję w brodę, że od razu po kupnie zaktualizowałem firmware w TV...

Edit: Jasna cholera... przecież jak mam firmware T-MSX5DEUC a nie T-TDT5DEUC to oznacza że MStar.

pzdr.
 
Ostatnia edycja:

adamuadamu

New member
witam ponownie
sprawdziłem ww. pliki - info o kodekach podaje, że to matroska, H.264 - działa u mnie

z chęcią poczekam na rezultat Twojej reklamacji; tymczasem coś pozytywnego - koledzy zza wschodniej granicy opracowali hacka na MSX6DEUC - jest telnet, można dostać się do tv przez WWW i uruchomić sambę/nfs - telnet na pewno działa, zaraz zabieram się za sambę. info rzuciłem tu na forum, detale na samygo.tv

pzdr.
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Panowie co niektórzy współczuję problemu ale obudzcie się - proce mstar są montowane także w...sony bravia (2010 w większości są mstar i nec) i to właśnie one robią za słynną bravię (niespodzianka - wystarczy dać inny znaczek...) tak więc nie ma po co gadać że to jakaś czarna owca czy "produkt drugiej kategorii (Lg także montuje mstar i inne firmy także). Odnośnie problemu - szkoda że mamy takie czasy że producenci zamiast płacić swoim pracownikom-testerom to wypuszczają firmwarowe buble które testują za własne pieniądze potem klienci. Walczcie o swoje do końca bo ja już miałem przygód sporo z serwisami - pracownicy owych serwisów to w większości kretyni (sorry ale takie mam zdanie) i na dodatek robią wszystko by nie dać ludziom tego co im się należy.
 

mil999

New member
Dokładnie, rodzaj płyty czy procesora nie ma tu nic do rzeczy. Winne za to jest oprogramowanie które zawiera błędy.
 

Portalnet

New member
ja mam 40C6000 na tym wlasnie oprogramowaniu i jakos problemow nie zauwazylem a sciagalem duzo mkv (szzcegolnie bajek dla dziecka) i zawsze szlo
 

jmmkolpol

New member
Owszem ja także posiadam wiele plików MKV, które mogę odworzyć, lecz naprawdę sprawdziłem ich właściwości i nie były to oryginalne matroska, były skąpresowane MKV ale przy użyciu kodeka DIVX.
Przed zgłoszeniem tego do serwisu jako problem odwiedziłem sklep, w którym zakupiłem telewizor.Ze sprzedawcą chodziliśmy i podłączaliśmy zewnętrzy twardy dysk z plikami MKV, które u mnie nie chodziły do różnych telewizorów. O dziwo we wszystkich gdzie była płyta Mstar widniała informacja "nie obsługiwany format pliku" , a na pozostałych telewizorach z płytą np. Valencia i nie tylko wszystko śmigało. Serwis uczynił to samo i dlatego napisali mi, że mam rację.
Problem w tym że w Samsungu o tym wiedzą od dawna i nie mogą zrobić aktualizacji.
 

Horhe Ortega

New member
W poprzedniej serii też nie mogli(było to samo),ale naprawdę-nema problema.Jak w Sony i innych jest-to gwarancja że wszystko jest git-tylko programiści zawiedli.Tylko kto gadał , że to produkt drugiej kategorii?MStar w Samsungu zawsze był I kategorii.
 
Ostatnia edycja:

adamuadamu

New member
Nowy soft!

w dyskusji na avforums pojawił się link do nowego softu dla MSX6DEUC - wersja 2000.2, linka tu: http://www.samsungfiletransfer.com/...&AssetName=T-MSX6DEUC.zip&AssetFolder=Default
wersja nie jest oficjalna, wypłynęła jakoś po tym, jak komuś z Holandii technik wrzucił nowy soft po reklamacji. soft datowany na 19.01.2011, oficjalnie nie ma go na stronie

osobiście nie testowany, info przeczytałem dziś godzinę temu
-----------
poza tym koledzy ze wschodu przygotowali nową wersję hacka dla MSX5/MSX6 oraz VALDEUC - szczegóły na samygo :)
 

jmmkolpol

New member
Mam dobre informacje dla posiadaczy telewizorów z płytami Mstar i oprogramowaniem MSX6DEUC
Media Markt, w którym kupiłęm swojego Samsunga LE37C630 w październiku 2010, dziś wymienił mi na LE37C650.
Oczywiście tak łatwo nie było, ponieważ jak reklamowałem z powodu braku możliwości odczytu plików MKV poinformowali mnie, że to nie jest wada i muszę czekać na aktualizację softu. Odwołałem się od ich decyzji pisząc odpowiednie pismo, powołując się na ustawę konsumencką (cytując paragrafy między innymi o niedogodnościach klienta) i tym razem zażądałem wymiany na nowy zgodny z umową (odczytujący MKV) dając im termin na wymianę, a jeśli tego nie uczynią to żądam zwrotu gotówki.
Po ustalonym terminie skontaktowałem się ze sprzedawcą, zapytałem co uczynią w mojej sprawie, w odpowiedzi uzyskałem pismo, które oni napisali do Samsunga, że proszą by niezwłoczne Samsung wymienił im mój telewizor na taki, który czyta pliki MKV. Ja im na to że, ja nie czekam na odpowiedź od Samsunga bo on nie jest stroną w sprawie, tylko oczekuję decyzji sklepu i że w przeciwnym razie oddaję sprawę do sądu, żądając nie tylko zwrotu gotówki za telewizor ale także odszkodowanie za niedogodności (przewagą było to, że za pierwszym razem kiedy reklamowałem oddałem im telewizor, zresztą oni go chcieli mi oddać ale powioedziałem im, że niezgodnego z umową nie przyjmę).
Sklep nie mając decyzji Samsunga musiał podjąć decyzję sam i to zrobił wymieniając mi telewizor na LE37C650, oczywiście wstępnie chcieli bym dopłacił, na co się niezgodziłem mówiąc, że jeśli mam dopłacać to odsępuję od umowy i proszę o zwrot gotówki. Trochę pomarudzili ale w końcu dali mi telewizor bez dopłaty.

Każdy kto ma telewizor serii C z płytą Mstar, oczywiście jesli chce to może zareklamować go w sklepie, w którym kupił z tytułu niezgodności z umową, ale wcześnie niech poczyta ustawę by nie zrobić gapy odnoście terminów w jakim można to zrobić (od momentu stwierdzenia wady mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy i do sześciu miesięcy od dnia zakupu nie musimy im udawadniać że wada była)

Pozdrawiam
 

adamuadamu

New member
gratuluję wygranej walki - niestety, w naszym kochanym kraju trzeba zostać miesiąc bez TV, żeby dostać to, za co się zapłaciło.

jeśli moderatorzy to czytają, to wnioskuję o czasowe podwieszenie tej informacji - aby osoby chcące kupić c630 wiedziały, co ryzykują
 

tadziu67

New member
Witam !
Mam te same jak wyżej , oprogramowanie i obecnie mam z TV problemy .
Telewizor będąc na czuwaniu , sam się załącza . Po załączeniu , na obrazie pokazuje się ,
że została wymieniona płyta główna ( main ) , że trzeba wejść w tryb serwisowy , by dokonać zmian ;
Type , Local Set , Front Color Option .
A płyta main BN41-01567A w tym Samsungu LE40C630K1W nigdy nie była wymieniana ! ! !
Więc moje ponaglenie , czy coś w tym oprogramowaniu się polepszyło .
Pozdrawiam !
:fool:
 
Do góry