Marantz SR5015 - przerywanie

hernanc

Member
Witam
Panowie mam dość dziwny problem, postaram się go przedstawić z jak największą ilością informacji, będę bardzo wdzięczny za pomoc.

1) Sprzęt na jakim funkcjonuje kino

a) Amplituner Marantz SR5015 – zaktualizowany do najnowszego firmware (resetowany po aktualizacji do ustawień fabrycznych)
b) TV Sony 55XF7596 – zaktualizowany do najnowszego firmware Android 9 TV (resetowany po aktualizacji do ustawień fabrycznych)
c) EVOBOX PVR z Cyfrowego Polsatu
d) FBOX ATV Ferguson – zaktualizowany do najnowszego firmware (resetowany po aktualizacji do ustawień fabrycznych)

2) Połączenia
Amplituner połączony z TV przez HDMI ARC ze strony TV i Amplitunera
Boxy podpięte pod HDMI do amplitunera
Wszystkie spięte kablami HDMI (najniższy to 2.0)

3) Testowałem na 3 kablach HDMI tych łączących TV i amplituner

4) Problem

Problem z jakim się borykam to pojawiające się na górnym pasku info o podłączonym źródle. Nie byłoby problemu gdyby to pojawiało się raz przy włączeniu, to akurat rozumiem ale czasami to się pojawia podczas oglądania filmu czy jakiegoś programu np. 5 razy w ciągu minuty a czasami raz na godzinę… losowo. Z tego co zauważyłem na FBOXie pojawia się sama górna ramka a na EVOBOXie z Polsatu czasami pojawia się ta ramka a czasami wyłacza obraz i dźwięk na sekundę i powraca. Częstotliwość pojawiania się tego problemu jest losowy. Gdzieś na forum czytałem że pomaga wyłączenie amplitunera z zasilania i tak zrobiłem i np. wczoraj oglądałem film i w ciągu dwóch godzin ten pasek na fboxie pojawił się tylko raz…
Chodzi o zaznaczony fragment na czerwono link poniżej:


https://www.dropbox.com/s/u07mzyjg79vozp7/tv.png?dl=0



5) Ustawienia na amplitunerze (linki poniżej):
amp1.png


https://www.dropbox.com/s/u07mzyjg79vozp7/tv.png?dl=0


https://www.dropbox.com/s/s6dbrsiv35pxfnu/amp2.png?dl=0


https://www.dropbox.com/s/c6972l26qnn9s13/amp3.png?dl=0


https://www.dropbox.com/s/pv4lqscu0uez4w5/amp4.png?dl=0



6) Uwagi dodatkowe
Problem ten nie występuje gdy oglądam cokolwiek z włączonym amplitunerem na TV czyli youtube, netflix, czy zwykla telewizja. Problem pojawia się tylko gdy korzystam z zewnętrznych źródeł czyli EVOBOX lub FBOX. Nadmieniam że wcześniej miałem Marantza NR1402 z tym samym FBOXEM i EVOBOXEM i taki problem nie występował z samymi boxami. Domniemam, że problem jest gdzieś w ustawieniach HDMI dlatego wrzuciłem screeny z konfiguracji amplitunera. Robiłem nawet tak, że wyłączałem naprzemiennie FBOXA z zasilania lub EVOBOXA ale i tak ten problem występuje z różną częstotliwością.

7) Pytanie:
Co jeszcze mogę diagnozować , jakie kombinacje wykonać, jakie funkcje wyłączyć/włączyć żeby mieć pewność co ten problem powoduje?
 

rabit

Active member
Bez reklam
W tv wyłącz sobie pasek informacyjny.
Home - Ustawienia - Ustawienia kanałów - Pasek informacyjny wył.
 

hernanc

Member
W tv wyłącz sobie pasek informacyjny.
Home - Ustawienia - Ustawienia kanałów - Pasek informacyjny wył.


Brawo, już tą samą odpowiedź dostałem na innym forum. Wyłączenie tego paska rozwiązuje temat w przypadku FBOXA w 100% natomiast w przypadku EVOBOXA w 90% bo mniej wiecej raz na 1,5h (czyli tyle ile trwa mecz:) ) wyłącza się dzwięk i obraz na 1s ale to jestem w stanie zaakceptować. Inna sprawa, że ten pasek jest w sekcji ustawienia kanałów co wykluczyłem na początku bo myślałem, że dotyczy tylko tunera TV cyfrowej a jak się okazuje dotyczy wszystkich źródeł. Jeśli ktoś podpowie co jeszcze potestować żeby rozwiązać temat w 100% to super ale ogólnie temat uważam za prawie zamknięty :)
 

rabit

Active member
Bez reklam
Cieszę się że pomogłem choć w pewnej części. Niestety nie mam pojęcia co z tymi 10%? Może to być wina kabla, choć niekoniecznie. Jeżeli masz jakiś starszy HDMI, to warto wymienić na Premium High Speed. Koszt nieduży a może (nie musi) pomóc.
 

hernanc

Member
Cieszę się że pomogłem choć w pewnej części. Niestety nie mam pojęcia co z tymi 10%? Może to być wina kabla, choć niekoniecznie. Jeżeli masz jakiś starszy HDMI, to warto wymienić na Premium High Speed. Koszt nieduży a może (nie musi) pomóc.


No Panie :) okazało się że te 10% było spowodowane kablem w przypadku EVOBOXA (niepotrzebnie go zmieniałem i przedobrzyłem). Czyli temat w 100% rozwiązany. Masz piwo:):)
 
Do góry