Lg oled 65cx3la

janko2

New member
Dzień dobry.
Na wstępie powiem, że wypowiadam się jako typowy laik...

Zakupiłem swój pierwszy OLED (najpierw miał być "zwykły", ale promocje mnie skusiły :))

No i oczywiście to co ma być w OLED dobre, to oczywiście jest - przede wszystkim pełna czerń.

Niestety mam wrażenie, że tej czerni jest za dużo tj. tam gdzie powinny być jeszcze jakieś odcienie szarości brązu, to jest już czerń. Przykłady: np. włosy aktorki - na jednym ujęciu typowo czarne, a w innej scenie jednak okazuje się, że są brązowe.
Ogólnie obraz wydaj się dość ciemny.
Próbowałem "bawić się" ustawieniami, jest ciut lepiej, ale nie jest to to co bym chciał.
Oczywiście tak jak pisałem jestem laikiem, zwykłym użytkownikiem TV, a nie mającym jakiś profesjonalny sprzęt do testowania, czy jakąś olbrzymią wiedzę i możliwość porównania z innymi TV, więc jest to moje sugestywne odczucie.
Proszę o info, czy to jest kwestia ustawień i można to wyregulować, czy też problem tego konkretnego modelu, czy po prostu OLEDy tak mają i coś za coś...

Jeżeli jeszcze miałbym pomarudzić to nie do końca jestem też zadowolony z ruchu.

Czytałem (jak chyba każdy kto myśli o zakupie tego TV) test, który miał w tytule: "prawie jak realnie 200Hz". Więc spodziewałem się czegoś super płynnego. A tutaj niestety (na filmach 4k) przy ujęciach np. kamera z góry na pejzaż - i obraz "skacze". Pewno to wina niedopasowania klatek filmu do odświeżania TV.

Efekt HDR - np. na grze Fifa - linie boiska "świecą" - pewno to ma być zamierzony efekt HDR, ale w odbiorze jest to sztuczne, normalnie na boisku linie są białe, ale matowe a nie świecące. Tylko nie wiem, czy to w jakikolwiek sposób wina TV, czy raczej tej konkretnej gry (lub ustawień).

Tyle z moich negatywnych spostrzeżeń.
Oczywiście jest też wiele dobrych (i dlatego TV ciągle stoi, a nie podszedł do wymiany).
 

emer

Member
Bez reklam
Dzień dobry.
Na wstępie powiem, że wypowiadam się jako typowy laik...(ciach)