LG 65B13LA 65" OLED 4K 120Hz czy Philips OLED 806/856 55"‽

Kacper94

New member
Witam wszystkich :)

Proszę o pomoc, ponieważ szukam informacji na forum już drugi dzień, google też przeczesane razem z YT i nikt nie porównuje tych dwóch tv ze sobą (albo mimo wytężonych poszukiwań, nie znalazłem).

Choć jestem zielony w sprawach technicznych dotyczących tych technologii, rozumiem, że to 2 różne klasy tv oled. Jednak próbuję je porównać dlatego, że są to 2 telewizory jakie biorę pod uwagę w ty momencie.

2 lata czekałem na oleda od Philips, który miał by cztero stronny Ambilight i był by w moim zasięgu jeśli chodzi o cenę. Teraz, gdy to jest możliwe (5999zł), pojawiła się na dniach promocja w M*** E***t na niższą półkę oleda ale za to 65 cali.

I teraz kalkulacja: 55 cali ambilight czy 65 cali bez.
Odległość od tv to aż 4 m. Wiem, że dla większości będzie to zapewne za dużo jak dla matrycy o przekątnej 55 cali, jednak ja przesiadam się z 32", także i tak będzie duża różnica.
Dodam jeszcze tylko, że miejsce do wyświetlania poświaty z Ambilight po bokach telewizora to 35 cm z każdej, a dalej to już wnęka drzwi a po drugiej stronie kolejna ściana.
Czy Ambilight jest warty rezygnacji z dodatkowych 10ciu cali...? :niewiem:
Jako laik i użytkownik starego LCD zapewne nie zauważę różnicy w jakości obrazu tych dwóch oledów.

Proszę o Wasze sugestie i komentarze. :)
Wesołych świąt
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Ambilight nie mam, z tego co piszą to świetna sprawa. Jednak rozmiar ma znaczenie! Sam mam TV 55 cali, odległość 2,5 m i jest on zdecydowanie za mały! Przy 4m odległości to już w ogóle kosmos. Także 65 cali to minimum, ba większy by się przydał...
 

michal.p1

New member
Ambilight jest fajny wieczorem po zmroku, wtedy efekt jest mega, ale rano i w ciągu dnia jest niewiodoczny a nawet lekko mi przeszkadza.
Da się go wtedy wylaczyc ale nie domyślnie tylko po każdym włączeniu tv trzeba to zrobić z pilota