Lampa wybuchła w Benq w1070 czy projektor działa?

Ziomek1000

New member
Witam, mam problem wybuchła mi lampa w projektorze, i nie wiem czy mi nic nie uszkodziła. Chodzi mi oto czy jak lampa się spali w projektorze, czy projektor powinien odpalić chociaż nie ostry ekran?
 

Rudeford

New member
Tak, powinien wyświetlić nieostry obraz z ledwo widocznym napisem „Ciemność, widzę ciemność, ciemność widzę”;)
 

TV_Maniak78

New member
Mogła zniszczyć dużo a mogła nie zniszczyć nic. Raczej miejsce na lampę jest zamknięte w metalowej ramce ... ale kto wie. Wyjmij lampę, rozkręć projektor, wysyp co się da wysypać i sprawdź sam.
 

CuoreRosso

New member
Uwielbiam gości, co opiszą swój problem i oczekują gotowej recepty na swoje bolączki. A jak już rozkminią temat to cisza... Nie wiadomo co, nie wiadomo jak...
 

glogojar

New member
Pomocy !!!
Panowie - zakupiłem projektor BENQ W1070 prawie 2 lat temu. Jak wiecie serwis daje 1 rok gwarancji na lampę lub 2000h. A na urządzenie - 3 lata gwarancji
Z racji że dużo podróżuje - a projektor wisi pod sufitem w domu - wyświetlił tylko 140h w ciągu tych 23 miesięcy. (wisi w pokoju, w normalnych warunkach domowych - a więc nie ma mowy o zapyleniu, zapchaniu układu chłodzącego)

I WYSTRZELIŁA LAMPA. Po prosty po 5 minutach pracy urządzenia usłyszałem huk i zrobiło się ciemno. Nic nie wskazywało na uszkodzenie chłodzenia lub inne nieprawidłowe działanie tego urządzenia.

Od kolegi pożyczyłem nową lampę i wpiąłem do urządzenia. Urządzenie wyłącza się (tym razem system awaryjny działa) po około 3 minutach i pokazuje błąd układu chłodzenia lub przegrzania lampy. Power - pali się na czerwono - a Lamp - na zielono. (stąd też wiem że poprzednia lampa wyświeciła tylko 140h). Pomimo kilku prób (na własne ryzyko), włączenia trybu wysokogórskiego - nic nie pomaga. Urządzenie nie działa...

I teraz sedno:
Napisałem do serwisu - o diagnozę, naprawę układu chłodzącego i usunięcie wszystkich szkód jakie ta usterka spowodowała. (prosty związek przyczynowo - skutkowy)
Odpowiedź - możemy wymienić lampę za odpłatnością.

A gdzie odniesienie się do przyczyny powstania uszkodzenia. Nie podjęli nawet tematu przyjęcia projektora do naprawy. Od razu założyli że muszę zapłacić za lampę.
Naciskam ich i żądam podjęcia naprawy - zobaczymy co odpiszą.

Czy macie jakieś pomysły na wymuszenie naprawy na serwisie.
 
Do góry