Kino Domowe (Projektor + Peryferia)

khobar

New member
Domowa sala kinowa (Jaki projektor, ekran + peryferia?)

Witam
Chciałem się poradzić w kwesti stworzenia domowej amatorskiej sali kinowej z dużego pokoju :)
Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie jestem audio/video-filem i nie znam się doskonale na hdtv, projektorach etc.
Zwykły informatyk programista dlatego prosiłbym o patrzenie na mnie pod tym kątem :D
Przeznaczenie to Filmy, Seriale oraz okazjonalnie gry.
Linków do poszczególnych produktów niestety nie mogłem wstawić ze względu na słuszne zabezpieczenie przed spamem.

Starałem się dostarczyć jak najwięcej informacji, oraz przedstawić moje planowanie jak dotychczas dokonałem
Na całość chciałem przeznaczyć ~3500zł ( projektor, głosniki 5.1, ekran, roletki , okablowanie rynienki , trzymania etc.)
Prosiłbym zatem o porady dotyczące poszególnych punktów

  1. Projektor
    Z małego rozpoznania jak narazie moim kandydatem jest BenQ W600. Podobno całkiem przyzwoity. HD oraz opcja 3D(na przyszłość).
    Czy warto to kupić, czy ktoś może zaproponować coś lepszego w podobnym pułapie i na moje potrzeby
    Cena: ~2300zł
  2. Uchwyt do Projektora (podwieszany pod sufit)
    Czy można kupić taki na allegro za 50 do ~100zł
    Czy to będzie pasować do wspomnianego wyżej BenQ W600 czy lepiej wydac więcej pieniędzy?
    Cena: ~100zł
  3. Zaciemnienie oraz pokój
    Pokój który chciałem przeznaczyć na moje prywatne kino domowe widoczny jest w załączniku
    (1-drzwi, 2-okno, 3-kanapa, 4,5- biurka, 6,7-szafki, 8-stolik, 9-ekran, 10-projektor) + rzut perspektywy dla lepszego zobrazowania
    Wysoki na 2,80m
    Projektor miałby być zawieszony koło okna i rzucał obraz na przeciwległą scianę oddaloną o max 4,6m (jak daleko powinien być projektor od ekranu? )
    Jeżeli chodzi o zaciemnienie ,myślałem o zamówieniu roletek na prowadnicach z ciemnego materiału.