Jeśli wybierzesz prywatność, brak spersonalizowanych filmów na TikTok. Kolejna firma poddaje się europejskim zasadom.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Jeśli wybierzesz prywatność, brak spersonalizowanych filmów na TikTok. Kolejna firma poddaje się europejskim zasadom.​


Jeśli wybierzesz prywatność, brak spersonalizowanych filmów na TikTok.  Kolejna firma poddaje się europejskim zasadom

Posłuży to do spełnienia wymogów nowych europejskich przepisów, które są częścią ustawy o usługach cyfrowych i które przewidują, że użytkownicy muszą mieć prawo do wycofania podobnej zgody.​


Będzie można dezaktywować profilowanie filmów TikTok. Zasadniczo, aby uniemożliwić algorytmowi poznanie gustów i preferencji użytkowników na podstawie tego, jak korzystają z samej aplikacji.

Właśnie to TikTok zasygnalizował, że zrobi, by spełnić ustawę o usługach cyfrowych (DSA), która wkrótce wejdzie w życie w Unii Europejskiej i która m.in. zobowiązuje operatorów takich jak TikTok do umożliwienia użytkownikom wycofania zgody do profilowania.

W ramach naszych wysiłków zmierzających do spełnienia wymagań DS wkrótce damy społeczności europejskiej inny sposób odkrywania treści na TikTok, pozwalając jej na zaprzestanie personalizacji ” – wyjaśniła firma w oświadczeniu. „ Oznacza to, że ich kanały Dla Ciebie i Na żywo będą zamiast tego pokazywać filmy, które są popularne zarówno w obszarach, w których mieszkają, jak i na całym świecie, zamiast polecać im filmy na podstawie osobistych zainteresowań” .

Wyszukiwanie treści i kanały obserwowanych osób również zostaną zmienione w ten sam sposób : będą one uporządkowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.

W przypadku TikToka oznacza to również de facto zmniejszenie atrakcyjności platformy , której sukces zawdzięcza właśnie możliwości aktywacji długiej (prawie nieskończonej) sekwencji filmów, które podobają się użytkownikom po przeanalizowaniu czasu spędzonego na innych filmach oraz inne działania, takie jak „polubienia” lub wykonane gesty.

W skrócie: dzięki profilowaniu filmy TikTok są oparte na osobie, a zatem bardziej skoncentrowane; bez profilowania stają się ogólne, a przez to mniej prawdopodobne, że będą przemawiać konkretnie do osoby korzystającej z aplikacji.

Ale to użytkownik może wybrać jedną lub drugą drogę ; i to jest główny cel rozporządzenia europejskiego.

Przykładowo Meta zapowiedział, że w najbliższych miesiącach umożliwi użytkownikom wycofanie zgody na reklamy spersonalizowane, co wpłynie zatem na rodzaj reklam wyświetlanych na Facebooku i Instagramie, które – w przypadku wycofania lub natychmiastowej odmowy – będą bardziej ogólne .

a02eb4_facebook_thumb.jpg


Nowe żądło na Facebooku i Instagramie w UE: „Albo zgoda, albo brak ukierunkowanej reklamy”. Ryzykując miliardy przychodów​


Podobnie użytkownicy w wieku od 13 do 17 lat na TikTok przestaną już widzieć spersonalizowane reklamy oparte na ich aktywności na platformie.
dday
 

Attachments

  • 1691190794788.jpeg
    1691190794788.jpeg
    28,5 KB · Wyś: 1251
Do góry