Jaki jest najszybszy elektryczny samochód na świecie ?
Firma Aspark z siedzibą w Osace opracowała tak zwany „najszybciej przyspieszający samochód na świecie”, który może rozpędzić się od 0 do 60 mil na godzinę w 1,69 sekundy.
[/FONT]
[FONT=Muli !important]Aspark Owl, który również deklaruje firma, „zapoczątkował nową erę w pełni elektrycznych hipersamochodów” został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Dubaju w listopadzie 2019 roku, ale właśnie zaczął trafiać do sprzedaży w tym miesiącu.
Korpus, podwozie i wiele elementów Owl jest zbudowanych z włókna węglowego. Posiada również cztery potężne silniki elektryczne (łączna moc 1480 kW przy mocy 2012), unikalny system wektorowania momentu obrotowego (około 2000 niutonometrów), ekskluzywny system akumulatorów i ręcznie robione wnętrze.
Ma zasięg około 450 kilometrów.
Nie spodziewaj się jednak, że Sowa będzie latać po Twojej okolicy, ponieważ firma zamierza wyprodukować tylko pięćdziesiąt takich pojazdów, a ich cena sprzedaży to około 3,4 miliona USD każdy. Otrzymano już kilka zamówień, ale więcej tych pojazdów może być sprzedawanych w Europie niż w Japonii.
Chociaż Aspark ma siedzibę w Osace, prace rozwojowe odbywały się głównie w zakładzie produkcyjnym w Turynie we Włoszech, przy udziale ponad stu techników z około trzydziestu firm. Początkowy rozwój rozpoczął się w 2015 roku.
Aspark jest znany głównie jako dostawca usług inżynierskich dla przemysłu motoryzacyjnego, elektronicznego i przemysłowego.
akihabaranews
Korpus, podwozie i wiele elementów Owl jest zbudowanych z włókna węglowego. Posiada również cztery potężne silniki elektryczne (łączna moc 1480 kW przy mocy 2012), unikalny system wektorowania momentu obrotowego (około 2000 niutonometrów), ekskluzywny system akumulatorów i ręcznie robione wnętrze.
Ma zasięg około 450 kilometrów.
Nie spodziewaj się jednak, że Sowa będzie latać po Twojej okolicy, ponieważ firma zamierza wyprodukować tylko pięćdziesiąt takich pojazdów, a ich cena sprzedaży to około 3,4 miliona USD każdy. Otrzymano już kilka zamówień, ale więcej tych pojazdów może być sprzedawanych w Europie niż w Japonii.
Chociaż Aspark ma siedzibę w Osace, prace rozwojowe odbywały się głównie w zakładzie produkcyjnym w Turynie we Włoszech, przy udziale ponad stu techników z około trzydziestu firm. Początkowy rozwój rozpoczął się w 2015 roku.
Aspark jest znany głównie jako dostawca usług inżynierskich dla przemysłu motoryzacyjnego, elektronicznego i przemysłowego.
akihabaranews
[/FONT]