Gwarancja i serwis a orginalne opakowanie

Aria Rain

New member
Jakie macie doświadczenie z serwisami Panasonica w kwestii opakowania telewizora? Zastanawiam się, czy mogę wywalić karton, czy też lepiej go trzymać gdzieś przez pięć lat. Warunki gwarancji przewidują dostarczenie tv do serwisu w "odpowiedni" sposób opakowanego, czyli wystarczy jakiś karton zastępczy, problem w tym, że znalezienie takiego kartonu przy dużym telewizorze jest równie problematyczne, co znalezienie miejsca na przechowywanie pudła :) Czy np. serwisy udostępniają opakowania do transportu?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Serwis ma obowiązek odebrać telewizor i ma ze sobą odpowiednie opakowanie.
Tu sprawa kartonu jest inna. Gdybyś sprzedawał albo musiał wymienić z powodu awarii na inny - to karton jest potrzebny.
Możesz wyjąć steropiany i złożyć - nie zajmuje dużo miejsca.
 

Aria Rain

New member
Dzięki, ale nie do końca rozumiem - jeśli serwis stwierdzi, że naprawić się nie da i konieczna jest wymiana, to zażąda ode mnie kartonu? :) :confused:
 

digitalus

Banned
Kupilem kilka dni temu telewizor,oczywiscie kolejna plazma:) i przy odbiorze gwarancji tzn przystawieniu pieczatki sklepu uzyskalem informacje ze karton jest wymagany.Moze byc rozlozony ale w przypadku oddania telewizora do naprawy trzeba bedzie karton zlozyc i oczywiscie zabezpieczyc .
Nie ma w tym nic dziwnego, karton to zabezpieczenie telewizora aby sprzet powrocil w dobrym stanie. np odbudowa nie bedzie przypadkowo porysowana w transporcie.
Jesli chodzi o naprawe to moze karton nigdy nie bedzie potrzebny:) Moja pierwsza plazma ma trzy lata i dziala do dzis bez usterki i jakosc obrazu taka sama jak po wyjeciu telewizora z kartonu a moze nawet lepsza.
 
Ostatnia edycja:

Bucek

Banned
jesli reklamujesz w oparciu o gwarancje to takie sprawy jak obecnosc kartonu lub nie, okresla producent bo warunki gwarancji reguluja wewnetrzne regulaminy firm udzielajacych gwarancji ....

jesli zareklamujesz na zasadzie neizgodnosci towaru z umowa to nie musisz miec oryginalnego kartonu ale MUSISZ miec opakowanie zastępcze zapewniajace towarowi bezpieczenstwo przewozu nie mniejsze niz oryginalne ....
 

Aria Rain

New member
Ja też nie nastawiam się na wymiany czy naprawy ;) Problem w tym, że w swoim mieszkaniu nie mam piwnicy (w poprzednim miałem i karton trzymałem) i nie za bardzo mam gdzie to cholerstwo trzymać ;) Obojętnie - złożone, czy nie. Gwarancja Panasonica mówi tylko o zapewnieniu właściwego opakowania, a nie, że musi ono być orginalne. Jeśli serwis, jak pisze Kiki, odbiera sprzęt i na tę okoliczność sam zapewnia opakowanie, to nie ma problemu, zastanawia mnie jedynie część komentarza odnosząca się do wymiany sprzętu - bo jeśli dajmy na to serwis przyjedzie, zapakuje tv do swojego kartonu, a u siebie stwierdzi, że tv jest do wymiany, to czy będzie chciał, żebym im jednak ten karton dostarczył? :)
 

OSKI

New member
Ustawa o prawach konsumenta mowi ze nie musisz miec oryginalnego opakowania do gwarancji naprawy itp
Kiedys pamietam jak wysylalem laptopa do acera to prosili o wyslanie samego laptopa bez zasilacza czy czegokolwiek innego :)
Ogolnie karton mozna wyrzucic ale zawsze sie go trzyma na wszelki wypadek
 
Do góry