Czy Sony porywa się z motyką na księżyc ?

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Czy Sony porywa się z motyką na księżyc ?

003__MG_0805.JPG

Na rynku amerykańskim Sony od 1.04.2012 ma wprowadzić ceny minimalne na 140 swoich produktów.
Nowy szef i nowe porządki. Sony już ma dość dokładania kasy do sprzedaży produktów i generowania strat. Wyznaczone będą ceny minimalne na produkty, czyli np telewizor nie może być taniej sprzedawany niż ....

http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...zory-sprzedaja-sie-glownie-ze-wzgledu-na.html

Okazuje się że firma Sony chce iść wzorem firma samochodowych które wykonały podobny ruch i notują duże sukcesy. W dziedzinie elektroniki to niezwykłe i bardzo odważne pociągnięcie.
Czy wg Was się uda?
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
Na rynku amerykańskim Sony od 1.04.2012 ma wprowadzić ceny minimalne na 140 swoich produktów.
Sony już ma dość dokładania kasy do sprzedaży produktów i generowania strat.
Wyznaczone będą ceny minimalne na produkty, czyli np telewizor nie może być taniej sprzedawany niż ....

Świadomość wysokiej ceny wina poprawia jego smak - luxclub.pl

Cena wina oraz nasze pojęcie o związanej z tym jakości wpływają na to, jak nam ono smakuje.
Poprosili 20 ochotników o spróbowanie wina z 5 różnych butelek i o ocenę ich smaku.
Wina podawano w przypadkowej kolejności.
Jedyną informacją, jaką badani otrzymali na temat wina, była cena jego butelki.
Nic jednak nie mówiąc badanym, naukowcy podali im część win po 2 razy, za każdym razem naklejając na butelkę naklejkę z inną ceną - prawdziwą i fałszywą (zaniżoną lub zawyżoną).
Zawyżenie ceny butelki wina odmienia na plus wrażenia smakowe osoby pijącej.
Ochotnicy wystawiali lepsze oceny winom "droższym" (cenę znali jedynie z naklejek).
Badanie mózgów wykazało wzmożoną aktywność neuronów w regionie związanym z odczuwaniem przyjemności, gdy ochotnicy degustowali "droższe" wina.

Koncern SONY uczy się marketingu na bieżąco. ;)
 

redlum

New member
Bez reklam
nie rozumiem do końca o co chodzi - te ceny minimalne mają być u sony dla hurtownikow/sprzedawców? Czy to sklepy nie będą mogły sprzedawać danych modeli taniej niż cena minimalna? I jedno i drugie wg mnie jest bez sensu. Bo jeśli to pierwsze - to poprostu niech ustalą ceny tak aby na tym zarabiać. Zaś jeśli to drugie - to co ich obchodzi - czy sprzedawca ma marże 5% czy 50%? Oni z tego już pieniędzy nie mają.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
No jest problem i to ogromny.
Jesteś małym sklepem kupujesz po 1000 zł i sprzedajesz na 5%.
Przychodzi Sieć super marketów i kupują po 1000 zł i muszą sprzedawać po 1100 zł . Więc drożej. I wówczas nie kupują mimo ze maja potencjał 1000 razy większy od małego sklepu.
Przychodzą i kupują 3000 telewizorów - dostają cenę 900 zł , dodając marżę wychodzi 999 zł czyli znacznie taniej niż kupi mały sklep.
Ale małych sklepów jest 1700 . Wiec SOny traci albo jedną albo drugą nogę. A jak zauważysz na jednej nodze chudząc czy biegając wygody nie ma a co ważne można się nie źle przewrócić.
Więc sklepy przestały k7upować Sony bo po prostu przystało się wszystkich opłacać handlować na 2% sprzedając np telewizor za 13000 zł - masz 260 zł zysku a koszty własne 500 zł .
Teraz każdy musi trzymać cenę minimalną. Znaczy będzie swoje zawsze zarabiać. Czyli z przyjemnością będzie wystawiać na sklepie produkty firmy SONY, będzie je sprzedawać i będzie zarabiać .
A Sony będzie szanowaną firmą wśród , więc będą ją promować bardziej.
Będą więcej kupować i - dobrze ZARABIAĆ.

Teraz wyobraź sobie że jesteś tym sklepem i że zachciałoby się CI mieć marżę 50%. Wszystkie sklepy mają te 5 % - a Twoje koszty i chęć życia to 7% marży. Co więc robisz ?
Nie kupujesz Sony bo dokładasz do interesu.
Inni też nie kupują bo po co ?
 

redlum

New member
Bez reklam
tylko jeśli duże stacjonarne sieci obniżą swoje produkty do ceny minimalnej - to sklepy internetowe nic nie sprzedadzą mając taką samą cenę - no chyba że się zacznie dorzucanie gratisów :)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dlatego jeśli firmie Sony uda się w USA to będzie przełomowe osiągnięcie na dużą skalę i gratulacje dla Sony, bo Sony zawsze kasę którą wypracowało kierowało na rozwój nowości (kiedyś). Ostatni u nich z kasą raczej nie było "teges" .
 

okothereal

New member
No jest problem i to ogromny.
Jesteś małym sklepem kupujesz po 1000 zł i sprzedajesz na 5%.
Przychodzi Sieć super marketów i kupują po 1000 zł i muszą sprzedawać po 1100 zł . Więc drożej. I wówczas nie kupują mimo ze maja potencjał 1000 razy większy od małego sklepu.
Przychodzą i kupują 3000 telewizorów - dostają cenę 900 zł , dodając marżę wychodzi 999 zł czyli znacznie taniej niż kupi mały sklep.
Ale małych sklepów jest 1700 . Wiec SOny traci albo jedną albo drugą nogę. A jak zauważysz na jednej nodze chudząc czy biegając wygody nie ma a co ważne można się nie źle przewrócić.
Więc sklepy przestały k7upować Sony bo po prostu przystało się wszystkich opłacać handlować na 2% sprzedając np telewizor za 13000 zł - masz 260 zł zysku a koszty własne 500 zł .
Teraz każdy musi trzymać cenę minimalną. Znaczy będzie swoje zawsze zarabiać. Czyli z przyjemnością będzie wystawiać na sklepie produkty firmy SONY, będzie je sprzedawać i będzie zarabiać .
A Sony będzie szanowaną firmą wśród , więc będą ją promować bardziej.
Będą więcej kupować i - dobrze ZARABIAĆ.

Teraz wyobraź sobie że jesteś tym sklepem i że zachciałoby się CI mieć marżę 50%. Wszystkie sklepy mają te 5 % - a Twoje koszty i chęć życia to 7% marży. Co więc robisz ?
Nie kupujesz Sony bo dokładasz do interesu.
Inni też nie kupują bo po co ?


z tego co tu opisales to zadne nowum, zjawisko jako takie jest znane od lat i dosc dobrze opisane, nazywa sie zmowa monopolowo/oligopolowa i w swietle prawa jest dzialaniem nielegalnym,
ostatnio w polsce za podobne praktyki oberwalo sie karami producentom farb, fug i cementu, ale z tego co przypominam sobie relacje prasowe donosily o oszustwie a nie przelomowym osiagniecu

i co jest niezwyklego i odwaznego w tym ze stosujac praktyki nielegalne probuje sie wyciagnac wiecej kasy z klienta, bo o tym nie wspomniales ze jedynym efektem tego dzialania jest zmuszenie klienta do kupienia drozszego towaru, bez zadnej wartosci dodanej
 

promyk79

New member
I pięknie ,a wielu osobą wydawało się że Sony zbankrutuje.
Tymczasem mam nadzieję że dla wielu osób marka Sony będzie nie osiągalna .
A przeciętny Kowalski siejący plotki o bankructwie firmy Sony , będzie mógł pooglądać Tą markę tylko na zdjęciach , jedząc przy tym jadło z biedronki.

:)
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
mam nadzieję że dla wielu osób marka Sony będzie nie osiągalna .
A przeciętny Kowalski siejący plotki o bankructwie firmy Sony , będzie mógł pooglądać Tą markę tylko na zdjęciach , jedząc przy tym jadło z biedronki.

Samsung liderem w 2011 roku | 3dManiaK.pl

TV udział w rynku w 2011 roku to (pierwsza trójka) : Samsung 20 %, LG 13 %, Sony 9 %

Dalej są : Panasonic, Toshiba, Philips, Sharp (nieokreślone procentowo).

Tymi marketingowymi ruchami Sony ani chybi w 2012 roku zdobędzie pincet procent rynku. ;)
Albo zejdzie do 5 % i za kilka lat wykupią ich Koreańcy albo Chińczyki.
 

kini0

New member
Bez reklam
Chyba nie porównujesz Ferrari do TV Sony...? Może kiedyś Trinitrony były takimi Ferrari w świecie telewizorów, ale dzisiaj to już historia.
ps- chińczycy są praktycznie właścicielami USA, więc odpowiedz sobie sam co mogą, a czego nie mogą sobie wykupić ;)
 
Ostatnia edycja:
Do góry